Το πρώτο του πασχάλιο μήνυμα προς τους πιστούς της Μητροπολιτικής του περιφέρειας συνέταξε ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος και σε αυτό αναφέρεται στη σημασία της Ανάστασης του Χριστού σε όλη τη ανθρωπότητα.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Αγαπητοί μου αδελφοί και πνευματικά μου παιδιά εν Κυρίω Αναστάντι,
Αναμφισβήτητα, η Ανάσταση του Θεανθρώπου είναι το συγκλονιστικότερο γεγονός, που εγνώρισε ποτέ ολόκληρη η παγκόσμια ιστορία. Είναι η καρδιά και η πεμπτουσία όλου του Ευαγγελίου. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, σ’ ένα μεγαλειώδη αναστάσιμο παροξυσμό τουαποφαίνεται, ότι η Ανάσταση του Κυρίου διαφέρει ποιοτικά από όλες τις άλλες χριστιανικές εορτές, όπως ο ήλιος από τα άστρα της νύχτας.
Ο ουρανοβάμων Απόστολος Παύλος, βιώνοντας έντονα την απροσμέτρητη σωτηριολογική διάσταση της Αναστάσεως του Κυρίου,κάνειτήν καταπληκτική ομολογία: «Εάν ομολογήσης εν τη καρδία σου, ότι ο Θεός ήγειρεν Αυτόν εκ νεκρών, σωθήση» (Ρωμ 1,9). Και πράγματι˙ η Ανάσταση του Κυρίου άνοιξε τις Πύλες του Παραδείσου και εσηματοδότησε μια νέα ζωή,την εν Χριστώ ζωή, την αναδημιουργία και ανακαίνιση των πάντων. Στο αναστημένο και αφθαρτοποιημένο σώμα του Ιησού, συναναστήθηκε δυνάμει ολόκληρη η ανθρωπίνη φύση, την οποία είχε προσλάβει ο Κύριος αντιπροσωπευτικά κατά την Ενσάρκωσή Του.Γι’ αυτό με την Ανάσταση του Κυρίου ελυτρώθη δυνάμει ολόκληρη η ανθρωπότητα, αλλά και ο καθ’ ένας από μας προσωπικά. Έκτοτε απομένει σε μας,αυτήν την δυνάμει λύτρωση να την κάνουμε και δική μας λύτρωση, διά της πίστεως και της υπακοής σε Αυτόν. Και λύτρωση σημαίνει ζωή αιώνια μαζί με τον Χριστό.
Ο Κύριος με την ένδοξη Ανάστασή Του κατήργησε ουσιαστικά τον θάνατο. Ο Απόστολος Παύλος μας αποκαλύπτει χαρακτηριστικά: «Νυνί δε Χριστός εγήγερται εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο» (Α΄ Κορ. ιε΄,20). Και παρακάτω πάλι τονίζει: «Ει νεκροί ουκ εγείρονται, φάγωμεν και πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν» (Α΄Κορ. ιε΄,32). Αν, δηλαδή, δεν αναστηθούν οι νεκροί, ας φάμε και ας πιούμε, όπως όσοι δεν πιστεύουν στον Χριστό και δεν προσδοκούν να ζήσουν αιώνια μαζί Του, διότι αύριο θα πεθάνουμε, θα σβύσουμε, θα χαθούμε. Όμωςο πρωτότοκος εκ των νεκρών Κύριος Ιησούς προτυπώνει και την δική μας σωματική ανάσταση, η οποία θα λάβη χώρα κατά την δευτέρα παρουσία Του.Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος,βροντοφωνεί μέσα από τον περίφημο κατηχητικό Λόγο του: «Ανέστη Χριστός και νεκρός ουδείς επί μνήματος». Και εμείς ομολογούμε και αποδεχόμεθα στο τελευταίο άρθρο του συμβόλου της Πίστεως: «Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος».
Αδελφοί μου αγαπητοί,
Στο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού στηρίζεται ολόκληρη η πίστις μας και ολόκληρη η ζωή μας, η παρούσα και η μελλουσα. Αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθή εκ νεκρών, τότε δεν θα υπήρχε λόγος να πιστεύουμε σε Αυτόν. Γι’ αυτό γράφει πάλι ο Απόστολος Παύλος: «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, ματαία η πίστις υμών» (Α΄ Κορ. ιε΄ 17). Δηλαδή, εάν ο Χριστός δεν ανεστήθη, είναι μάταια η πίστις σας. Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε σε μια απάτη. Ας ζήσουμε όπως θέλουμε.Χωρίς να προσδοκούμε σε μιάν άλλη ζωή πέραν του τάφου. Εδώ τελειώνουν όλα. Δυστυχώς, αυτή είναι η άποψη πολλών σήμερα, που δεν έχουν αφήσει να σταλάξη η αγάπη του αναστημένου Χριστού στις καρδιές τους. Γι’ αυτό δεν βιώνουν την παρουσία Του στην ύπαρξή τους.Καίπροτιμούν τα έργα του σκότους μάλλον, παρά τα έργα του φωτός (πρβλ. Ιωαν. γ΄19).
Εμείς, όμως, αδελφοί μου, απόψε ήλθαμε εδώ, όχι για να τηρήσουμε ένα ωραίο έθιμο. Όχι απλώς για να ανάψουμε τις λαμπάδες μας και να πούμε χρόνια πολλά και αμέσως μετά να φύγουμε για να φάμε την μαγειρίτσα. Ήλθαμε εδώ, διότι πιστεύουμε, ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός πράγματι ανεστήθη εκ νεκρών με την δύναμη της θεότητός Του και έγινε το θεμέλιο και της δικής μας μελλοντικής αναστάσεως στην μακαρία αιωνία ζωή της Βασιλείας Του.
Βιώνοντας, λοιπόν, αυτήν την πίστη βαθειά μέσα μας βροντοφωνάζουμε:
Χριστός Ανέστη!
Αληθώς Ανέστη!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ
Ο Επίσκοπος και Ποιμενάρχης Σας
† Ο ΓΛΥΦΑΔΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ