Μονή Κουτλουμουσίου

Loading...


– The Holy Monastery of Koutloumousiou

Η Ιερά Μονή Κουλτουμουσίου ιδρύθηκε από τον Όσιο Κουλτουμούση κατά τα τέλη του 13ου αιώνα. Πρώτος κοσμήτορας της Μονής υπήρξε ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ Κομνηνός. Η Μονή άκμασε στα τέλη του 14ου αιώνα όταν έγινε ηγούμενος ο Χαρίτων, ο οποίος ζήτησε την οικονομική υποστήριξη των ηγεμόνων της Σερβίας και της Βουλγαρίας.

Ένας από τους γενναιόδωρους ευεργέτες της Μονής Κουλτουμουσίου υπήρξε ο πρίγκιπας Ιωάννης Βλαδισλάβος καθώς ανέλαβε σχεδόν όλες τις δαπάνες της ανοικοδόμησης. Ο πατριάρχης Αντώνιος όταν η Μονή άρχισε να αποκτά φήμη, την ανακήρυξε ‘πατριαρχική’ και ‘στραυροπηγιακή’.

Το μοναστήρι εορτάζει την Μεταμόρφωση της Σωτήρος στις 6 Αυγούστου.

Στη βιβλιοθήκη υπάρχουν πάνω από 3.500 έντυπα βιβλία, πάνω από 350 χειρόγραφα και 100 εικονογραφημένοι πάπυροι. Η Τράπεζα χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, ενώ η Φιάλη και το κωδωνοστάσιο, ανεξάρτητο από το Καθολικό, είναι του 19ου αιώνα.
________________________________________
Στο σκευοφυλάκιο διατηρούνται πολύτιμα άμφια και αντικείμενα μεγάλης αξίας, λείψανα αγίων όπως αυτά του Αγίου Γεράσιμου (+1812) που διασώθηκαν μετά από όλες τις πυρκαγιές, μέρος των λειψάνων του Αγίου Παντελεήμονος, το αριστερό πόδι της Θεομήτορος Άννης, το αριστερό χέρι του Γρηγορίου του Θεολόγου και το σαγόνι του Αγίου Χαραλάμπους. Υπάρχουν 100 φορητές εικόνες, μία εικόνα της Θεοτόκου που μεταφέρθηκε εδώ και 200 χρόνια στο παρεκκλήσι του Καθολικού Ακάθιστου και η οποία είχε παραμείνει ανέπαφη κατά την πυρκαγιά του Μετοχίου της Μονής στην Κρήτη. Από τις πιο πολύτιμες εικόνες όμως της Μονής Κουλτουμουσίου είναι η θαυματουργή εικόνα της «Φοβέρας Προστασίας» που θεωρείται ακατάλυτη από φλόγες καθώς έχει επιβιώσει μετά από τόσες πυρκαγιές.

Η Μοναστική δύναμη της Μονής, σύνολο μοναχών και εξαρτηματικών, κυμαίνεται σήμερα στα 320-330 άτομα.

Τηλ. επικοινωνίας: 23770 232226
Φαξ: 23770 23731

The monastery was founded before 1169, when it is first mentioned in records. During the second half of the 14th century, when Chariton of Imbros was abbot, the monastery was generously endowed and restored by the princes of the lands along the Danube. Although Chariton became metropolitan of Hungro-Wallachia in 1372, he continued to hold the office of abbot at Koutloumousi endowing the monastery and regulating relations between its Greek and Romanian monks. The katholikon, dedicated to the Transfiguration, was built in the second half of the 14th century and was frescoed in 1744. The chapel of the Dreadfull Presentation housing the miraculous icon of the same name was built in 1733. The monastery has jurisdiction over the nearby skete of St Panteleimon known as Koutloumousiani, and the cell of Forerunner (Prodromou) at Karyes, founded by Dionysios of Fournas.

 

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού- Ματιές στον Άθω – Images of Athos

mountathos 

 







tilegrafima.gr