Μητροπολίτης Παροναξίας: Τη σαφή αντίθεσή του στην προβλεπόμενη αύξηση των αποδοχών των Αρχιερέων εκφράζει ο Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος, με δημόσια τοποθέτησή του και επιστολή που απέστειλε προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ο Μητροπολίτης γνωστοποιεί ότι από την πρώτη στιγμή που προέκυψε το σχετικό ζήτημα διατύπωσε τη διαφωνία του τόσο δημοσίως όσο και εγγράφως, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων, αλλά αντιθέτως δημιουργεί αφορμές επικρίσεων και σκανδαλισμού μεταξύ των πιστών.
Στην επιστολή του προς την Ιερά Σύνοδο, με αριθμό πρωτοκόλλου 276/11-6-2026, ζητεί να υπάρξει επίσημη συνοδική τοποθέτηση, η οποία θα διευκρινίζει ότι η επίμαχη πρόβλεψη αποτελεί πρωτοβουλία της Πολιτείας και όχι αίτημα ή ενέργεια της Εκκλησίας. Παράλληλα, εκφράζει την ανησυχία του για τις αντιδράσεις που έχει ήδη προκαλέσει το θέμα στην κοινή γνώμη και στους πιστούς, υπογραμμίζοντας την ανάγκη άμεσης παρέμβασης της Ιεράς Συνόδου για την προάσπιση του κύρους και της ποιμαντικής μαρτυρίας της Εκκλησίας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης και της επιστολής του Μητροπολίτη Παροναξίας κ. Καλλινίκου:
Επειδή τις τελευταίες ημέρες γίνομαι αποδέκτης ερωτήσεων και σχολίων εκ μέρους Κληρικών και λαϊκών αδελφών μας για το θέμα της αυξήσεως των αποδοχών του Αρχιεπισκόπου και των Μητροπολιτών, θεώρησα αναγκαίο να γνωστοποιήσω προς το ευσεβές πλήρωμα της Μητροπόλεως Παροναξίας, ότι ευθύς ως προέκυψε το ζήτημα αυτό, εξέφρασα την διαφωνία μου για την προτεινόμενη αύξηση, τόσο με προφορική δήλωσή μου (όταν ρωτήθηκα από δημοσιογράφο μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού), όσο και με επιστολή μου προς την Ιερά Σύνοδο (αριθμ. πρωτ. 276/11-6-2026) η οποία και παρατίθεται στη συνέχεια.
Όπως επισημαίνω και στην σύντομη επιστολή μου, η εν λόγω διάταξη περισσότερο δημιουργεί αφορμές επικρίσεων και σκανδαλισμού, παρά επιλύει προβλήματα. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι έστω την τελευταία στιγμή πρέπει να αποσυρθεί από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ
Αριθμ. Πρωτ. 276
Εν Νάξω τη 11η Ιουνίου 2026
Προς
Την Ιεράν Σύνοδον
Της Εκκλησίας της Ελλάδος
Εις Αθήνας ΕκκλησιαστικάΕίδη
Μακαριώτατε Άγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι Άγιοι Σύνεδροι,
Εξ αφορμής της προσφάτου δημοσιοποιήσεως των διατάξεων του υπό διαβούλευσιν πολυνομοσχεδίου, αι οποίαι, μεταξύ άλλων, προβλέπουν μίαν ιδιαιτέρως υψηλήν αύξησιν των μηνιαίων αποδοχών των Αρχιερέων, με προοπτικήν εξισώσεως αυτών με τας αποδοχάς των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων, ευσεβάστως προάγομαι ίνα παρακαλέσω Υμάς, όπως προβήτε εις σχετικήν επίσημον Συνοδικήν ανακοίνωσιν, διά της οποίας θα διευκρινίζηται σαφώς ότι εις ουδεμίαν ενέργειαν διά την τοιαύτην ρύθμισιν προέβη η Ιερά Σύνοδος, αλλά ότι αποτελεί μονομερή πρόθεσιν της Πολιτείας, περί της οποίας ως Ποιμαίνουσα Εκκλησία διαφωνούμεν απολύτως, μη επιθυμούντες να δημιουργηθή σκανδαλισμός των πιστών, τοσούτω μάλλον καθ’ όσον η μεγάλη μερίς του λαού μας, πρωτίστως δε ο Ιερός κλήρος μας, καλείται να επιβιώνη με πολύ χαμηλοτέρους μισθούς, συντηρών μάλιστα και μίαν ολόκληρον (ενδεχομένως και πολύτεκνον) οικογένειαν.
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,
έχομεν ήδη εκτεθή τόσον εις τους πολεμίους της Εκκλησίας (οι οποίοι εύρον ευκαιρίαν επιθέσεως κατά των Επισκόπων και σκληράς κριτικής κατά των κληρικών), όσον και εις τους πιστούς μας, οι οποίοι έχουν σκανδαλισθή από όλην αυτήν την αιφνιδίως ανακύψασαν υπόθεσιν και την εξ αυτής προκληθείσαν αναταραχήν. Διό και απαιτείται η άμεσος και αποφασιστική αντίδρασις – τοποθέτησις του επισήμου θεσμικού οργάνου της Εκκλησίας μας, ήτοι της Ιεράς Συνόδου, προς αποφυγήν περαιτέρω δυσμενών εξελίξεων διά το κύρος και την ιερότητα της Εκκλησίας μας αλλά και διά την απρόσκοπτον ποιμαντικήν διακονίαν ημών και του Ιερού Κλήρου μας.
Επί δε τούτοις διατελούμεν μετά βαθυτάτου σεβασμού,
† Ο ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ



















