Θα επιστρέψουν στον Χριστό και θα έρθει μια πνευματική γαλήνη σε όλη την οικουμένη για πολλά χρόνια…
Δεν είχε άδικο ο άγιος Σωφρόνιος ο Αγιορείτης (+1993) όταν έλεγε: «Ζούμε στους τελευταίους χρόνους. Μπορεί και τώρα να συμβεί η κρίση»!
Ένα μεγάλο μυστήριο των εσχάτων χρόνων αποκαλύπτουν ο Άγιος Σωφρόνιος ο Αγιορείτης (+1993) και ο Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ (+1833)
Στους έσχατους χρόνους ο Θεός θα κρύψει από τους ανθρώπους, από τους πιστούς Του, την πνευματική τους κατάσταση. Δεν θα εργάζονται πλέον θαύματα και θα αισθάνονται σαν να έχουν ξεχαστεί από τον Θεό, σε μια κατάσταση κένωσης (σαν να μην έχουν χάρη). Αυτός είναι (για όλους) ο μόνος αληθινός δρόμος (όπως γράφει ο άγιος Σιλουανός), ο δρόμος των δακρύων.
Ο π. Σεραφείμ Rose (+1982) είπε, για το θέμα αυτό, σε ομιλία του στο Σαν Φρανσίσκο (3-8-1981): Μία άλλη φορά, ο άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ μίλησε στο Μοτοβίλωφ (ένα θεολόγο, στον οποίο είχε δείξει ποιος είναι ο σκοπός της πνευματικής ζωής, μεταμορφούμενος μπροστά του με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος). Μίλησε για τα αφορώντα την πνευματική κατάσταση των τελευταίων Χριστιανών που θα απομείνουν να πιστεύουν (αληθινά) στον Θεό πριν το τέλος του κόσμου:
«Και στις ημέρες αυτής της μεγάλης θλίψης, από την οποία δεν θα σωζόταν κανείς άνθρωπος, αν για χάρη των εκλεκτών δεν περικόπτονταν αυτές οι ημέρες, (σ’ αυτές τις ημέρες), οι πιστοί που θα έχουν απομείνει πρόκειται να βιώσουν οι ίδιοι, κάτι σαν αυτό που βιώθηκε από τον ίδιο τον Κύριο, όταν κρεμάμενος επί του Σταυρού, όντας τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, αισθάνθηκε τον Εαυτό του τόσο εγκαταλειμμένο από τη Θεότητά Του, που κραύγασε προς αυτήν»:
«Θεέ μου, Θεέ μου, ίνα τι με εγκατέλειπες»; (Ματθ. 27:45).
«Οι τελευταίοι Χριστιανοί, θα βιώσουν στον εαυτό τους μία παρόμοια εγκατάλειψη της (ανθρώπινης) φύσης τους από τη Χάρη του Θεού. Αλλά μόνο για μια πολύ σύντομη περίοδο, μετά το πέρας της οποίας, ο Κύριος δεν θα καθυστερήσει να εμφανισθεί με όλη τη Δόξα Του, και με όλους τους Αγίους Αγγέλους μαζί Του».
«Και τότε θα ολοκληρωθεί σε όλη την πληρότητά του κάθε τι που προορίσθηκε προ των αιώνων από την προαιώνια βουλή της Αγίας Τριάδος». (Είχε παλιότερα δημοσιευθεί στο Τhe Orthodox Word, 1973, Νο 50).
Οι άγιοι μάς βεβαιώνουν, με άλλα λόγια, ότι η αγωνιζόμενη Εκκλησία πρέπει και αυτή να βιώσει στη γη ό,τι και το αρχέτυπό της, ο Κύριος Ιησούς Χριστός.
Στις έσχατες μέρες που αντιστοιχούν στη Σταύρωση του Κυρίου, το πιο οδυνηρό θα είναι ότι οι πιστοί θα εγκαταλείπονται από συγγενείς και φίλους, όπως και ο Ιησούς εγκαταλείφθηκε τότε από τους Μαθητές Του: «Τότε οι μαθηταί πάντες αφέντες αυτόν έφυγον». (Ματθ. 26:56). Η δικαίωση των ευσεβών έρχεται όμως σύντομα, με τη 2α Παρουσία.
Αλλά, όπως πριν τον καιρό των Παθών, ο Ιησούς εισέρχεται θριαμβευτικά στα Ιεροσόλυμα, αντίστοιχα και η Εκκλησία θα ζήσει την αναλαμπή της Ορθοδοξίας, η οποία ακολουθεί μετά τη «Μεγάλη Φωνή» του Λόγου που ανασταίνει τον Ελληνορθόδοξο πολιτισμό, σαν άλλο Λάζαρο (ή Ελλάσαρο). Διότι σαν συνέπεια θείας επέμβασης: «Στο τέλος οι Χριστιανοί θα νικήσουν» όπως προείπε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός για την έκβαση του «Γενικού» ή 3ου παγκοσμίου πολέμου.
Ιωάννης ο Θεολόγος και Άγιος Παΐσιος για αναλαμπή της Ορθοδοξίας
Στην Αποκάλυψη, ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος βλέπει να γίνεται ο πόλεμος του στρατευμένου στο κακό ιππικού των 200 εκατομμυρίων, που φονεύει το τρίτο των ανθρώπων. Το κακό θίγει τις ψυχές αλλά και τα σώματα (σαν μηχανοκίνητος στρατός). (Αποκ. 9:16).
Μετά τον πόλεμο αυτό δεν γίνεται η 2α Παρουσία του Κυρίου, διότι ο Ιωάννης προλαβαίνει να μας πει ότι οι άνθρωποι δεν μετανόησαν, δηλαδή δόθηκε παράταση ζωής στην ανθρωπότητα, αλλά λίγοι την εκμεταλλεύθηκαν για να σωθούν. Το εξηγεί και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος. – Αναλαμπή Ορθοδοξίας
Με μια θαυμαστή επέμβαση του Θεού δένονται τα πονηρά πνεύματα (που παρέσυραν τους ανθρώπους στον πόλεμο) για να ειρηνεύσει η γη, και να διαδοθεί ανόθευτο σε όλο τον κόσμο το Ευαγγέλιο, όπως γράφει η Αποκάλυψη στο 10ο κεφάλαιο:
10-1 Και είδα άλλο άγγελο, ισχυρό, να κατεβαίνει από τον ουρανό, ντυμένο με νεφέλη, και το ουράνιο τόξο πάνω στο κεφάλι του, και το πρόσωπό του σαν τον ήλιο, και τα πόδια του σαν πύρινοι στύλοι,
10-2 και έχει στο χέρι του ένα βιβλίο ανοιγμένο. Και έθεσε το πόδι του το δεξί πάνω στη θάλασσα και το αριστερό πάνω στη γη…
Ο ισχυρός αυτός Άγγελος βοηθάει με μεγαλύτερη δύναμη τους ασταθείς (σαν θάλασσα) απίστους, χρησιμοποιώντας συμβολικά το δεξί του πόδι και με λιγότερη δύναμη (που υποδηλώνεται από το αριστερό) αυτούς (που σαν γη) είναι σταθερότεροι στην πίστη.
10-5 Και ο άγγελος, που είδα να στέκεται πάνω στη θάλασσα και πάνω στη γη, σήκωσε το χέρι του το δεξί στον ουρανό
10-6 και ορκίστηκε σ’ Αυτόν που ζει στους αιώνες των αιώνων, ο οποίος έχτισε τον ουρανό και όσα υπάρχουν σ’ αυτόν, και τη γη και όσα υπάρχουν σ’ αυτήν, και τη θάλασσα και όσα υπάρχουν σ’ αυτήν, ότι χρόνος πια δεν υπάρχει.
Δηλαδή δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση για μετάνοια.
Πρέπει να πούμε εδώ, ότι ο «ισχυρός Άγγελος» είναι μια Θεοπρεπής εμφάνιση του Κυρίου Ιησού Χριστού, ο οποίος ως Υιός του Θεού, είναι «Άγιος Ισχυρός», όπως λέμε στον τρισάγιο ύμνο, ενώ άλλα ονόματά του, όπως λέει ο προφήτης Ησαΐας για την ενανθρώπισή Του, είναι «της Μεγάλης Βουλής Άγγελος», «Θεός Ισχυρός», «Άρχων ειρήνης»:
«Παιδίον εγεννήθη ημίν, υιός και εδόθη ημίν, ου η αρχή εγενήθη επί του ώμου αυτού (ο Σταυρός), και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής άγγελος, θαυμαστός σύμβουλος, Θεός ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος»… (Ησαΐας 9:6)
Ο Υιός είναι ο πιο αξιόπιστος να ορκισθεί στον Πατέρα διότι, όπως λέμε στο Σύμβολο της Πίστεως, δι’ Αυτού «τα πάντα εγένετο» (δι’ ού τα πάντα εγένετο), και ο χώρος και ο χρόνος. Και διότι ούτε οι άγγελοι στον Ουρανό δεν γνωρίζουν την ημέρα της 2ας Παρουσίας, όπως δήλωσε ο Κύριος: «Περί δε της ημέρας εκείνης και ώρας ουδείς οίδεν, ουδέ οι άγγελοι των ουρανών, ει μη ο Πατήρ μου μόνος». Ματθ. (24:36). – Αναλαμπή Ορθοδοξίας
Αποκάλυψη:
10-11 Και μου λένε, (οι άγιοι άγγελοι που ήταν μαζί με τον ισχυρό άγγελο). Πρέπει πάλι να προφητεύσεις σε λαούς και σε έθνη και σε γλώσσες και σε βασιλιάδες πολλούς.
Επομένως ο Ιωάννης, ο μέγας Θεολόγος της Εκκλησίας, αναλαμβάνει στην ειρηνική περίοδο μετά τον Πόλεμο την ευθύνη του δογματικά ανόθευτου κηρύγματος του λόγου του Θεού σε όλο τον κόσμο. Διότι, κατά τον λόγο του Κυρίου προς τον Πέτρο, ο Ιωάννης μένει στη γη μέχρι τη 2α έλευσή Του: «Εάν αυτόν θέλω μένειν έως έρχομαι, τι προς σε; συ ακολούθει μοι». (Ιω. 21:22). Δηλαδή Αν θέλω να μείνει αυτός (ο Ιωάννης) μέχρι να έρθω, τι σε νοιάζει εσένα; Εσύ ακολούθα Με.
Οι δύο προφήτες Ηλίας και Ενώχ παρίστανται στη γη σωματικά, γιατί δεν πέθαναν, και θα ελέγξουν φανερά τον Αντίχριστο. Ο Ιωάννης, που φαίνεται επίσης στην αγιογραφία, μετά τη μετάστασή του (που η Εκκλησία μας εορτάζει στις 26 Σεπτεμβρίου) παρίσταται πνευματικά και έτσι δεν πρόκειται να φονευθεί από τον Αντίχριστο, όπως οι δύο προφήτες.
Επειδή δεν απομένει πολύς χρόνος ως τη Συντέλεια μετά τον καταστροφικό πόλεμο, το κήρυγμα του Ιωάννη θα είναι πολύ σύντομο, όπως υποδηλώνεται από το «βιβλιδάριο» δηλαδή ένα πολύ μικρό βιβλίο το οποίο συμβολικά το περιέχει και του δόθηκε από τον «Ισχυρό Άγγελο».
10-8 Και η φωνή που άκουσα από τον ουρανό πάλι μιλά μαζί μου και λέει. Πήγαινε, λάβε το μικρό βιβλίο το ανοιγμένο στο χέρι του αγγέλου που στέκεται πάνω στη θάλασσα και πάνω στη γη.
10-9 Και πήγα προς τον άγγελο, λέγοντάς του να μου δώσει το βιβλίο το μικρό. Και μου λέει. Λάβε και κατάφαγέ το·και θα σου πικράνει την κοιλιά, αλλά στο στόμα σου θα είναι γλυκό σαν μέλι.
Οπωσδήποτε, λοιπόν, θα κηρυχθεί ξανά, και μάλιστα ανόθευτο από οικουμενιστικές και άλλες πλάνες, το Ευαγγέλιο και αυτό το εγγυάται ο Θεολόγος Ιωάννης, ο οποίος κλήθηκε στη νέα αποστολή του με τα λόγια: «Πρέπει πάλι να προφητεύσεις»…
Για την εποχή μας, πριν τον παγκόσμιο πόλεμο, λέει ο άγιος Παΐσιος:
Τώρα μια μπόρα θα είναι, μια μικρή κατοχή του αντιχρίστου σατανά. Θα φάει μετά μια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσμο για πολλά χρόνια. Αυτή τη φορά θα δώσει ο Χριστός μια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσμα Του. Θα αφήσει το πλάσμα Του ο Χριστός; Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του (τότε) αντιχρίστου. – Αναλαμπή Ορθοδοξίας
Θα επιστρέψουν στον Χριστό και θα έρθει μια πνευματική γαλήνη σε όλη την οικουμένη για πολλά χρόνια. Μερικοί συνδυάζουν με αυτή την επέμβαση του Χριστού την Δευτέρα Παρουσία. Εγώ δεν μπορώ να το πω. Ο λογισμός μου λέει ότι δεν θα είναι η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά μια επέμβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόμη.
Θα επέμβει ο Χριστός, θα δώσει μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξει όλο το κακό και θα το βγάλει σε καλό τελικά. Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για τον Χριστό! Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την Οικουμένη και τότε (όταν συμπληρωθεί αυτή η περίοδος) ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής να κρίνει τον κόσμο.
Άλλο Κρίση, άλλο μία επέμβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσμα Του!
(Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Β΄ «Πνευματική Αφύπνιση», έκδοση Ιερού Ησυχαστηρίου Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος – Σουρωτή Θεσσαλονίκης)
Συμπερασματικά:
Αποκάλυψη και άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (+1994), συμφωνούν ότι πριν τη 2α Παρουσία θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε όλο τον κόσμο. Αυτή είναι η ειρηνική περίοδος της «αναλαμπής» της Ορθοδοξίας. Είναι δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα, παρόλο που αυτή δεν το αξίζει, επειδή προτιμά να ζει στην αμαρτία, καταφρονώντας όλες τις εντολές Του. Από αυτή την άποψη (αν δεν λάβομε υπ’ όψιν τη δωρεά του Θεού), δεν είχε άδικο ο άγιος Σωφρόνιος ο Αγιορείτης (+1993) όταν έλεγε:
«Ζούμε στους τελευταίους χρόνους. Μπορεί και τώρα να συμβεί η κρίση»!