π.Βασίλειος Βολουδάκης: «Μέλη του Ρουβίκωνα με απογοητεύσατε»

Loading...


Ανοικτή επιστολή προς το Ρουβίκωνα απέστειλε ο π.Βασίλειος Βολουδάκης με αφορμή την έφοδο στο Ναό του Αγίου Νικολάου στα Εξάρχεια την περασμένη Κυριακή. Ο π.Βασίλειος τονίζει πως ηθικός αυτουργός είναι δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και το άρθρο μερικές ημέρες πριν. Παράλληλα, τονίζει προς τος αναρχικούς πως περίμενε άλλη στάση από αυτούς και χαρακτηριστικά λέει πως «απογοητεύτηκε».

Αναλυτικά η ανοικτή επιστολή του π.Βασίλειου…

ΠΡΟΣ ΤΟΝ «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ» ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ» !

Αγαπητοί μας,

Η βέβηλη εισβολή στον Ιερό Ναό μας, του Αγίου Νικολάου Πευκακίων Αθηνών, την Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018, μελών της Αναρχικής Συλλογικότητός σας (φιλική σημείωση: Αναρχική Συλλογικότητα είναι έννοιες αντιφατικές, γιατί η συλλογικότητα προϋποθέτει αρχές και οργάνωση) «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑΣ» ήταν αναμφισβήτητα μια αποτρόπαια πράξη, που δημιούργησε ταραχή στο προσευχόμενο πολυπληθές εκκλησίασμα αλλά και σε όλους μας ( Εκκλησ. Συμβούλιο, Φιλανθρωπικό Συμβούλιο, στο Προσωπικό και στους 5 Ιερείς που συλλειτουργούσαμε), αφού έγινε κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, τη στιγμή, μάλιστα, που εψάλλετο ο Τρισάγιος Ύμνος!

Ωστόσο, η εφόρμηση αυτή ήταν αποκαλυπτική πολλών πραγμάτων και ιδιαιτέρως η Προκήρυξή σας προσφέρεται για την διατύπωση πολλών ερωτημάτων και την εξαγωγή πολλών συμπερασμάτων, γι’ αυτό και θα κάνω αρχή από εκείνη, καταγράφοντάς τα, χάριν συντομίας, τηλεγραφικώ τω τρόπω:

1. Το περιεχόμενο της Προκηρύξεώς σας, απ’ αρχής μέχρι τέλους, μέχρι λεπτομερειών, αποκαλύπτει ότι όλες σας οι πληροφορίες προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από το ψευδεπίγραφο δημοσίευμα του κ. Κώστα Ζαφειροπούλου στην Εφημερίδα των Συντακτών της 10ης Σεπτεμβρίου 2018, με τίτλο «Πετάνε πρώην αστέγους στο δρόμο»(!), γι’αυτό και θεωρώ τον κ. Ζαφειρόπουλον ηθικό αυτουργό της δικής σας ανιέρου εφόδου. Βεβαίως, η ηθική αυτουργία άλλου δεν σας απαλλάσσει από της ευθύνης σας να ερευνήσετε πρώτα, να γνωρίσετε το έργο του Ναού μας, όταν , μάλιστα, από του έτους 2016 σας έχουμε απευθύνει επιστολή με τίτλο «Προς τους αγαπητούς Αναρχικούς και Αντιεξουσιαστές» ( τότε που βομβαρδίσατε σαν αλλοεθνείς την Εκκλησία μας με φιάλες υγραερίου –τύπου Cambing– με κίνδυνο ολοσχερούς καταστροφής της, αν δεν είχαμε στα παράθυρα αλεξίσφαιρα τζάμια), σας την επιδώσαμε στα Γραφεία σας (την παρέλαβε μια ευγενική κυρία), δημοσιεύθηκε στον Τύπο, στην Τηλεόραση και στο διαδίκτυο και βρίσκεται μέχρι σήμερα στην είσοδο του Ναού μας ανηρτημένη σε ξεχωριστό αναλόγιο. Άραγε, την διαβάσατε έστω και πριν εισβάλλετε στον Ναό μας; Όχι, βέβαια, γιατί εκεί θα διαβάζατε ότι σας καλούμε να συνεργασθήτε μαζί μας, να μετρούμε μαζί το Παγκάρι της Εκκλησίας μας και να γνωρίσουμε μαζί σας, με τις πληροφορίες που διαθέτετε, ποια είναι επί τέλους αυτή η αμύθητη περιουσία του Ναού μας που μας την κρατούν κρυμμένη και μας αφήνουν να ζητιανεύουμε καθημερινά στις συνειδήσεις των πιστών ανθρώπων για να ανταποκριθούμε στις πολυποίκιλες καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων!

2. Το δημοσίευμα του κ. Ζαφειροπούλου, που το υιοθετήσατε –χωρίς να συνομιλήσετε μαζί μας– ως εκφράζον την πραγματικότητα και αυτό σας βαρύνει, το χαρακτηρίζω ψευδεπίγραφο γιατί, ενώ στο ρεπορτάζ του αναφέρει ότι ο Ναός διαβεβαιώνει ότι «δεν θα πετάξη κανένα στο δρόμο», έθεσε ως τίτλο το εντελώς αντίθετο, προφανώς για να προκαλέση την ευαισθησία της κοινής γνώμης, η οποία συγκινείται με ζητήματα αστέγων αλλά και για να εκθέση την Εκκλησία. Δεν είναι, όμως, μόνο ψευδεπίγραφο το ρεπορτάζ αλλά και προσπαθεί με αποσιώπηση του κέντρου βάρους του θέματος να συσχετίση άσχετα πράγματα για να δημιουργήση υπόνοιες των αναγνωστών του, εκτός των άλλων και εις βάρος μου.

Τι σημαίνουν αυτά; Του δημοσιεύματος, προηγήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία του κ. Ζαφειροπούλου με τον Ναόν μας, μου εδόθη η τηλεφωνική γραμμή ως υπευθύνου του Ναού, με ερώτησε για το θέμα του Ξενώνος της ενορίας μας και μου εζήτησε να μαγνητοφωνήση την συνομιλία μας. Ευθύς αμέσως του είπα ότι Πρόεδρος της Ενοριακής Φιλανθρωπίας είναι ο π. Γεώργιος Χάας αλλά ότι ευρίσκεται σε άδεια, του εξήγησα ότι περί του θέματος πληροφορήθηκα τον Αύγουστο τρ.ε., δεν έχω καμμία αρμοδιότητα στα θέματα της Φιλανθρωπίας αλλά μόνο συμβουλευτική, διότι το Ενοριακό Φιλόπτωχο Ταμείο έχει δικό του Πρόεδρο, δικό του Διοικητικό Συμβούλιο, δικό του Α.Φ.Μ. και λαμβάνει εντολές και οδηγίες αλλά και ελέγχεται απ ‘ ευθείας από την Ιερά Αρχιεπισκοπή. Η αρμοδιότητα του Εκκλησ. Συμβουλίου, του οποίου έχω την ευθύνη, είναι να επιβλέπη και να παρακολουθή το έργο της Φιλανθρωπίας, έχει δηλαδή, μόνο ηθική ευθύνη, εφ’ όσον η Φιλανθρωπία εντάσσεται στο ενοριακό έργο. Πληροφόρησα, συνεπώς, τον κ. Ζαφειρόπουλον περί όσων και όπως ελλειπώς εγνώριζα τότε το θέμα (λόγω και της δικής μου απουσίας εξ Αθηνών κατά τον μήνα Ιούλιον) , αλλά του ετόνισα δύο πράγματα: Πρώτον, ότι λόγω της κρισιμότητος του θέματος συνεκάλεσα κοινή σύσκεψη Εκκλησ. Συμβουλίου και Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου , με την παρουσία και των άλλων Εφημερίων του Ναού για τις 18 Σεπτεμβρίου 2018 και Δεύτερον, ότι όποια απόφαση και να ληφθή από το Ε.Φ.Τ. δεσμεύομαι προσωπικά να διαβεβαιώσω ότι κανείς τρόφιμος του Ξενώνος δεν θα πεταχθή στον δρόμο, αλλά προσωπικά θα φροντίσω για την στέγασή τους έως ότου παραληφθούν όλοι από Κρατικά ή άλλα Ιδρύματα. Στο τέλος με ρώτησε αν είμαι ο π. Βασίλειος Βολουδάκης και μου είπε ότι γνώρισε τη φωνή μου επειδή άκουσε ομιλίες μου στο διαδίκτυο. Με ρώτησε, επίσης, ποια είναι η σχέση της Παρατάξεως «ΚΟΙΝΩΝΙΑ» με τον Ναό και του απήντησα ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως συσχετισμός αλλά ότι απλώς η Παράταξη αυτή δημιουργήθηκε από ομάδα τακτικώς εκκλησιαζομένων ανθρώπων, οι οποίοι εμπνεύσθηκαν από κάποια άρθρα μου, στην δε ερώτησή του αν συμμετέχη στην Παράταξη και ένας γυιός μου, του απήντησα καταφατικά.

Πως παρουσιάσθηκε, όμως, αγαπητά μέλη του «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ» το ρεπορτάζ του κ. Ζαφειροπούλου, με αποτέλεσμα να ‘’εμπνευσθήτε’’ εσείς την έφοδό σας στον Ναό μας; α) Παρουσίασε ψευδώς ως κύριο θέμα την τάχα αδιαφορία και ασπλαχνία της Ενορίας μας, ενώ είχε ενημερωθεί περί του αντιθέτου, β) απεσιώπησε ότι η Εκκλησία μας θα αντιμετωπίση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το ζήτημα σε ειδική Γενική σύσκεψη, γ) απεσιώπησε ότι διαβεβαιώθηκε πως δεν θα πεταχθή κανείς τρόφιμος του Ξενώνος στον δρόμο, δ) απεσιώπησε ότι αποκλειστικός αρμόδιος και υπεύθυνος για την σύσταση, λειτουργία ή την παύση της λειτουργίας του Ξενώνος είναι ο π. Γεώργιος Χάας και το Συμβούλιό του, ε) δεν περίμενε να γίνη η σύσκεψή μας, ώστε να μορφώση ολοκληρωμένη εικόνα της καταστάσεως (αφού ως δημοσιογράφος πρέπει να ενδιαφέρεται για την αλήθεια), αλλά δημοσίευσε το ρεπορτάζ του βιαστικά, οκτώ μέρες νωρίτερα, στις 10 Σεπτεμβρίου, όταν, μάλιστα, η σύσκεψη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να καταγραφούν οι παράμετροι του θέματος και να απευθυνθή έγγραφο στο αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο και εδήλωσε ότι θα επιληφθή του θέματος άμεσα, και στ) συσχέτισε με το όλο ζήτημα –εντελώς ασχέτως αλλά σκοπίμως– και την Παράταξη «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», προφανώς για να αφήση προς δύο κατευθύνσεις υπονοούμενα στους αναγνώστες του. Αν είχε ενδιαφέρον να παρουσιάση την Παράταξη αυτή, μπορούσε να το πράξη σε ειδικό ρεπορτάζ για πολιτικά θέματα, δεδομένου ότι η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ» έχει ιδρυθεί προ δεκαετίας, χωρίς ποτέ μέχρι σήμερα οι δημοσιογράφοι να κάνουν λόγο γι’ αυτήν. Ποιος άλλος λογικός συνειρμός μπορεί να γίνη, εκτός αυτού που εξέθεσα;

3. Αγαπητοί του «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ» με απογοητεύσατε! Είχα εκτιμήσει τις προθέσεις σας να εξεγείρεσθε για τις αδικίες που συμβαίνουν στην Πατρίδα μας και την φαυλότητα που διαπιστώνουμε όλοι στον δημόσιο βίο, πολιτικό ή εκκλησιαστικό, παρ’ ότι δεν συμφωνώ με τις μεθόδους σας της βίας. Μάθετε ότι ο άνθρωπος δεν πλάσθηκε από τον Θεό μας με την προδιαγραφή της βίας και γι’ αυτό θα αντιδρούν σε όλους τους αιώνες οι άνθρωποι κατά της οποιασδήποτε βίας, είτε πολιτικής, είτε θρησκευτικής, είτε αναρχικής και αντιεξουσιαστικής. Αλήθεια, η βία δεν είναι εξουσία;
Με απογοητεύσατε, γιατί περίμενα, έστω την υστάτη ώρα, παρά την βέβηλη έφοδό σας, με την οποία διακόψατε την Λατρεία των ανθρώπων προς τον Αληθινό Θεό τους, που τόσο πολύ ευεργετεί και σας καθημερινά, περίμενα να μου απαντήσετε, όταν από της Ωραίας Πύλης του Ιερού Βήματος σας ερωτούσα με επιμονη, «Παιδιά, τι θέλετε, τι ζητάτε;», ενώ εσείς συνεχίσατε τις κραυγές χωρίς νόημα και σκοπό, χωρίς επιθυμία να συζητήσετε, να ακούσετε τον άλλο και αν δεν έχουν αλήθεια και νόημα τα λόγια του, να ακολουθήσετε τις μεθόδους σας.
Στην Προκήρυξή σας αντιγράψατε το ρεπορτάζ του κ. Κ. Ζαφειροπούλου, με αναφέρετε ονομαστικά, χωρίς, πιστεύω, μέχρι χθες να με είχατε ιδεί ούτε σε φωτογραφία και αναμηρυκάσατε τα περί «Κόμματος του γυιού μου», χωρίς να γνωρίζετε για ποιο πράγμα μιλάτε. Γι’ αυτό έχει πρώτιστη ευθύνη ο δημοσιογράφος, αλλά όχι λιγώτερη και εσείς.

4. Κάτι τελευταίο, εντελώς Πατρικά και με ειλικρινή αγάπη. Προσέξτε αυτόν που σας έδωσε το όνομα «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑΣ». Μάθετε ποιος είναι ο νονός που βάπτισε την προσπάθειά σας, γιατί κάτι άλλο επιδιώκει. Ο Ρουβίκωνας είναι ένας Ποταμός, δεν ενεργεί, δεν αποφασίζει, δεν επιτυγχάνει ΆΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ. Ιστορικά δεν έδρασε, αφού είναι ποτάμι, άλλοι τον έθεσαν σαν προϋπόθεση, σαν όριο για να νομιμοποιηθούν να κάνουν πόλεμο. Κάποιοι άλλοι, λοιπόν, θέλουν να σας διαβούν, όπως τότε, για τις επιδιώξεις τους. Μη γίνετε γέφυρα για να γελούν αύριο εκείνοι, που θα ωφεληθούν από σας, για να επιβάλλουν και σε σας και στην Πατρίδα μας μια στυγνή και αδυσώπητη τυραννία!
Σας περιμένω να συνεργασθούμε σωστά και ωφέλιμα, αν θέλετε κάποια πράγματα να αλλάξουν και δεν σας ενδιαφέρει μόνο η φασαρία.

Με Πατρική αγάπη

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
του Ι. Ναού Αγ. Νικολάου Πευκακίων Αθηνών







tilegrafima.gr