Λύπη και πόνος καταλαμβάνει την ψυχή μας, όταν αρκετοί άνθρωποι της Εκκλησίας φέρνουν τους δύο λαοφιλείς και θεοφόρους Αγίους, τον Άγιο Πορφύριο και τον Άγιο Παΐσιο, «νά διαφωνούν» μεταξύ τους.
Αρχιμανδρίτου Παύλου Ντανά – Ιεροκήρυκος
Το φοβερό κακό είναι ότι, εμείς «οι εσκοτισμένοι τη διανοία» (Εφεσ.4,18), προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε και να εξηγήσουμε τους αειλαμπείς αστέρες της Εκκλησίας μας.
Και οι δύο Άγιοι είχαν αγάπη στο Χριστό, στην Παναγία, στους Αγίους. Ήταν βαθειά προσηλωμένοι στο Ιερό Ευαγγέλιο, στο κήρυγμα των Αποστόλων, στις Άγιες Οικουμενικές Συνόδους, εμπνέονταν και διδάσκονταν από το μαρτυρικό φρόνημα των Αγίων, των Μαρτύρων και των Οσίων.
Έζησαν στη ζωή τους «υστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ών ουκ ην άξιος ο κόσμος, εν ερημίαις πλανώμενοι και όρεσι και σπηλαίοις και ταις οπαίς της γης …» (Εβρ. 11, 37, 38), και γι’ αυτό έλαβαν τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, την αγάπη προς τον Θεό, την αγάπη προς τον συνάνθρωπο, τη διόραση, την προόραση, τη θεία θεωρία για να δοξάζεται ο Θεός, αλλά και να σώζονται ψυχές αθάνατες.
Ωστόσο, θα πρέπει να θυμηθούμε εδώ τα λόγια του Αποστόλου Παύλου: «… Διαιρέσεις δε χαρισμάτων εισί, το δε αυτό Πνεύμα. και διαιρέσεις διακονιών εισι, και ο αυτός Κύριος. και διαιρέσεις ενεργημάτων εισίν, ο δε αυτός εστι Θεός, ο ενεργών τα πάντα εν πάσιν. Εκάστω δε δίδοται η φανέρωσις του Πνεύματος προς το συμφέρον». Και η ερμηνεία: «Σε άλλους δίδεται το χάρισμα του λόγου, που εξηγεί βαθειά και με σοφία τις μυστηριώδεις βουλές και σωτηριώδεις αλήθειες του Θεού. Σε άλλον δίδεται λόγος, που εξηγεί στους πιστούς όσα ο λόγος της σοφίας αποκαλύπτει και μεταδίδει σ’ αυτούς τη σωτηριώδη γνώση. Σε άλλον δίδεται το χάρισμα της πίστεως, με το οποίο γίνονται θαύματα. Σε άλλον δίδεται η δύναμη να ενεργεί υπερφυσικά έργα. σε άλλον δίδεται το χάρισμα της προφητείας ίνα διακρίνει τους αληθινούς προφήτες από τους απατεώνες και τα πνευματικά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος από τα ψεύτικα, που κρύβουν απατηλά την πλάνη (Α΄ Κορ. 12, 4-7).
Τα χαρίσματα προσφέρονται σύμφωνα με τη Θεία Του βούληση, η οποία αποβλέπει στο συμφέρον και εκείνου στον οποίον δίνεται το χάρισμα, αλλά και όλου του σώματος της Εκκλησίας.
Έτσι ο Άγιος Πορφύριος, ως γνήσιος πνευματικός πατέρας συμβουλεύει, τονώνει, ενισχύει, ελέγχει την αμαρτία, οδηγεί τους ανθρώπους στη μετάνοια. Με τα θεοποιά του χαρίσματα, προσπαθεί να φέρει σε συναίσθηση τους ανθρώπους, όταν συναντά τη σκληρότητα και την αμετανοησία. Παροιμιώδης ήταν η αγάπη του προς τους νέους, τους οποίους δεχόταν όπως ήταν.
Και ο Άγιος Παΐσιος, επίσης, με την πολλή του αγάπη για το Χριστό, θυσιαζόταν για το συνάνθρωπο. Δεν πρόσεχε ποτέ τον εαυτό του. Ζήτησε από το Χριστό να πάρει λίγο καρκίνο, προκειμένου να συμμετάσχει στον πόνο των καρκινοπαθών. Είχε επιδοθεί στην αυστηρή νηστεία και είχε επιβάλλει αυστηρούς κανόνες στον πνευματικό του αγώνα. Συνέρρεαν πλήθη νέων ανθρώπων και φοιτητών χάρη στην πατρική του αγάπη.
Στα θέματα της Ορθοδόξου πίστεως
Είχαν κοινή γραμμή και στα θέματα της πίστεως.
· Ο Άγιος Πορφύριος λέει τα εξής για τη Μασσωνία: «Μωρέ, έχουμε Μασσώνους, έχουμε διάφορα πράγματα… που τα πιστεύουν όλα και πηγαίνουν με το σατανά και κάνουν σατανικές επικλήσεις και μυστηριώδη πράγματα, διότι υπάρχει σατανάς και υπάρχουν μυστηριώδη πράγματα… κακά δηλαδή και εύχομαι στον Κύριο να σας φωτίσει». («Το πνεύμα το ορθοδοξο είναι το αληθές», ηχογραφημένη ομιλία του Αγίου Πορφυρίου στην Ιερά Μονή Μερταμορφώσεως του Σωτήρος, 2013).
Οι Μασσώνοι κάνουν κρυφό πόλεμο, γι’ αυτό είναι επικίνδυνοι. Δεν σου λένε, μην κάνεις το σταυρό σου, μην πάς στην Εκκλησία, στην Εξομολόγηση… Σου λένε: «Πήγαινε… αλλά έλα και σε μας». Σε επηρεάζουν σιγά – σιγά, ώστε έτσι που να μην καταλάβεις ότι, από κάποια στιγμή και μετά, έπαψες στην πραγματικότητα να είσαι χριστιανός και έγινες πλέον Μασσώνος». (Από το βιβλίο «Κοντά στον Γέροντα Πορφύριο», Κωνσταντίνου Γιαννιτσιώτη, Μήλεσι 2017, σελ. 273).
Και συνεχίζει ο Άγιος: «Μία θρησκεία μόνο είναι. Η Ορθόδοξος χριστιανική θρησκεία και το πνεύμα αυτό το ορθόδοξο είναι το αληθές, τα άλλα πνεύματα, είναι πνεύματα πλάνης και οι διδασκαλίες τους είναι μπερδεμένες… Είναι αγάπη ο Θεός, αλλά ο Θεός δεν είναι μόνο αγάπη, είναι και δικαιοσύνη… Έχω τόσο κόσμο, μού τηλεφωνούν από όλο τον κόσμο και να ακουστεί ότι έχω ελεύθερο πνεύμα και παραδέχομαι όλες τις θρησκείες; Όχι, δεν τις παραδέχομαι! Η αλήθεια είναι στην Ορθοδοξία. Εγώ την έχω ζήσει και την ξέρω με τη χάρη του Θεού.
Υπάρχουν πολλά φώτα, που βλέπει κανείς και εντυπωσιάζεται, μά ένα είναι το φως το Αληθινό…! Και ένας άγγελος να έρθει να μού πεί: Τι λές, βρέ Γέρο, δεν είναι έτσι. Όλες οι θρησκείες είναι του Θεού και όλοι οι γκουρούδες και οι γιόγκηδες και οι φακίροι και οι μαύροι και οι επαοιδοί είναι του Θεού. Ναι, του Θεού είναι ως άνθρωποι, αλλά τα έργα τους είναι του διαβόλου… κι όλοι φροντίζουν μικροί και μεγάλοι και κράτη και ολόκληρες αυτές… να γίνει μία θρησκεία. Και θα γίνει με έναν τέτοιο τρόπο ότι «όλες οι θρησκείες είναι το ίδιο… θα φτιάξουμε μία νέα θρησκεία». Αυτό το κάνουνε οι… κάτι που λέγονται σιωνισταί και εργάζονται πολύ γι’ αυτό το πράγμα. Οι άνθρωποι να αφήσουνε τις «παλιές θρησκείες»… να βγάλουν μια νέα θρησκεία καλή και να αφήσουνε ότι υπάρχει κόλαση, ότι υπάρχει σατανάς…» και κάτι τέτοιο. Ενώ η Ορθοδοξία τον έχει βάλει το σατανά ως Δόγμα. Δεν τα ξέρετε, ρέ μαύρε; Μέσα στο Ευαγγέλιο είναι γραμμένα. Άμα αρνηθείς το σατανά (ότι υπάρχει), θα πει ότι δεν είσαι ορθόδοξος». («Το πνεύμα το Ορθόδοξο είναι το αληθές», ηχογραφημένη ομιλία του Αγίου Πορφυρίου στην Ιερά Μονή Μερταμορφώσεως του Σωτήρος, 2013).
· Και ο Άγιος Παΐσιος όταν ρωτήθηκε για το ίδιο θέμα, είπε:
-Γέροντα, οι σύλλογοι ειρήνης που ιδρύονται από διάφορα κράτη βοηθούν για την ειρήνη στον κόσμο;
-Εξαρτάται. Είναι και μερικοί που ξεκινούν με καλή διάθεση. Αλλά, όταν μαζεύονται τι μάγοι, τι πυρολάτρες, τι Προτεστάντες, ένα σωρό – άκρη δεν βρίσκεις-, για να φέρουν την ειρήνη στον κόσμο, πως να βοηθήσουν; Ο Θεός να με συγχωρέσει, αυτά είναι κουρελούδες του διαβόλου. Γίνεται ειρήνη με αμαρτωλό συνεταιρισμό; Πως μπορεί να έρθει η ειρήνη, όταν οι άνθρωποι δεν συμφιλιωθούν με το Θεό; (Πνευματική Αφύπνιση, τ. Β΄, σελ. 255).
Εδώ ο Άγιος Παΐσιος κατηγορεί ευθέως όλες τις συμπροσευχές που γίνονται μεταξύ Ορθοδόξων, Παπικών, Προτεσταντών με τις άλλες δαιμονικές θρησκείες.
Γιά τις ταυτότητες
· Ένα πνευματικοπαίδι ρώτησε κάποτε τον Άγιο Πορφύριο.
-Θα πάρουμε Γέροντα τις ταυτότητες με το 666;
-Ο Γέροντας με ρώτησε: Δε μού λέγεις, όταν πάς στον Άγιο Πέτρο, θα βγάλεις την ταυτότητά σου που γράφει «Χριστιανός Ορθόδοξος», θα του τη δείξεις και θα σου πει πέρασε στον Παράδεισο; Τι έχει σημασία, τι γράφει η ταυτότητά σου η τι είσαι; Αν σε σφραγίσουν διά της βίας, χωρίς εσύ να το θέλεις και η καρδιά σου είναι του Χριστού, δεν έχει καμμία δύναμη το χάραγμα. Όσα «Χριστιανός Ορθόδοξος», κι αν γράφει η ταυτότητά σου, αν δεν είναι η καρδιά σου του Χριστού, δεν σε ωφελεί που γράφει η ταυτότητα «Χριστιανός Ορθόδοξος» (Θαυμαστά γεγονότα και συμβουλές του Γέροντος Πορφυρίου, Εκδόσεις η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος, Μήλεσι).
Εδώ ο Άγιος μιλάει ξεκάθαρα και λέει ότι, όταν φλέγεται η καρδιά του κάθε ανθρώπου από το θείο έρωτα, φυσικά και δεν θα ενδώσει στα θέλγητρα και φόβητρα του Αντιχρίστου και δεν θα πάρει την ταυτότητα.
· Ο Άγιος Παΐσιος ρωτήθηκε για τον Αντίχριστο:
-Γέροντα, πέστε μας κάτι για τον Αντίχριστο.
– Άς πούμε μια φορά για τον Χριστό… Όσο μπορούμε να είμαστε κοντά στον Χριστό. Αν είμαστε με τον Χριστό, τον Αντίχριστο θα φοβηθούμε;
Μήπως το αντίχριστο πνεύμα δεν υπάρχει τώρα; Το κακό ούτως η άλλως το κάνει το αντίχριστο πνεύμα. Και αν γεννηθεί και ένα αντίχριστο τέρας και κάνει μερικά μπανταλά, θα γελοιοποιηθεί στο τέλος. Θα συμβούν όμως γεγονότα πολλά. Ίσως προλάβετε να ζήσετε και εσείς πολλά από τα σημεία που γράφει η Αποκάλυψη. Σιγά-σιγά αρκετά αρχίζουν να βγαίνουν.
Φωνάζω ο ταλαίπωρος πρίν από πόσα χρόνια! Είναι φοβερή, εξωφρενική η κατάσταση! Η παλαβομάρα έχει ξεπεράσει τα όρια. (Λόγοι Β’, Πνευματική Αφύπνιση).
Προσωπική μαρτυρία
Όταν είχε δημιουργηθεί ο θόρυβος με την έκδοση των νέων ταυτοτήτων -Υπουργός ο Μένιος Κουτσόγιωργας- το 1986, μας είπε ο Άγιος Παΐσιος: «Παιδιά μου, θα μιλήσει η Εκκλησία». Και πράγματι, η Κυβέρνηση υποχώρησε με την πίεση από τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, την Ιερά Σύνοδο και τα Συλλαλητήρια. Δυστυχώς, τώρα η Ιερά Σύνοδος αναίρεσε τον εαυτό της και ταυτίστηκε με την κοσμική εξουσία.
Επίσης, όταν ήμουν φοιτητής στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, βρήκα στο δρόμο ένα πλαστικοποιημένο πρόσωπο και επάνω είχε το barcode, θέλοντας να τονίσει ότι ο άνθρωπος γίνεται ένα νούμερο, το οποίο ελέγχεται και σφραγίζεται. Το πήρα μαζί μου και το πήγα στον Άγιο Παΐσιο, ο οποίος το είδε και μού είπε: «Πέταξέ το παιδί μου αυτό, γιατί έχει δαιμονική επήρεια, είναι δαιμονικό». Και πράγματι συνειδητοποίησα, ότι όσο είχα στο πορτοφόλι μου αυτή τη φωτογραφία αισθανόμουν μια ταραχή.
Ο συκοφαντημένος Άγιος
Μάς κάνει εντύπωση, ότι ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, συκοφαντήθηκε πρίν και μετά την Κοίμησή του. Πολλοί διέστρεψαν την προφητεία του για τα εμβόλια και γι’ αυτό εισπράττουμε τα επίχειρα καθημερινά. Άλλοι λένε ότι το κείμενο «Τα σημεία των καιρών», που έγραψε με τα ίδια του τα χέρια δεν είναι δικό του, άλλοι ότι στα τέλη της ζωής του είπε: «Ό,τι έγραψα εγώ δεν ισχύει, γιατί πρέπει να κάνετε υπακοή στην Εκκλησία» και πολλές άλλες τέτοιου είδους συκοφαντίες. Φθάσαμε στο σημείο εμείς «οι λογικοί και γνωστικοί», να κρίνουμε ακόμη και τον ίδιο τον Άγιο!
Πολύ δε περισσότερο αμαρτάνουν θανάσιμα, όσοι λένε ότι ο Άγιος παρασύρθηκε από μία προτεστάντισσα. Αν είναι ποτέ δυνατόν! Θα δώσουν φρικτό λόγο στο Θεό γι’ αυτές τις συκοφαντίες, αν δεν μετανοήσουν.
Εν πρώτοις, αν η διδασκακία του Αγίου Παϊσίου δεν ήταν σύμφωνη με την εκκλησιαστική διδασκαλία, θα έπρεπε να καταδικαστεί όπως καταδικάστηκαν και άλλα έργα των Αγίων Πατέρων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έγινε, γιατί πολλοί ήταν οι Επίσκοποι, οι οποίοι τον είχαν επισκεφθεί και είχαν ωφεληθεί στη ζωή τους και στη διακονία τους. Δεν μπορούμε να λησμονήσουμε το μακαριστό Ιεράρχη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρό Κοσμά, ο οποίος πήγαινε πολλές φορές ως ιεροκήρυκας, όπως και άλλοι Αρχιερείς της Εκκλησίας μας, οι οποίοι όχι μόνον τον τιμούσαν ως Άγιο, αλλά ασπάζονταν και όλη τη διδασκαλία του.
Αποκαλυπτική συνέντευξη
Αποκαλυπτική είναι η συνέντευξη του ομοτίμου καθηγητή της Πυρηνικής Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Κων/νου Καρακατσάνη, στην Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια, την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023. Η μαρτυρία του αποτελεί απάντηση για τη γνησιότητα του κειμένου, που είχε γράψει για τις ταυτότητες ο Άγιος Παΐσιος.
Στο ερώτημα της δημοσιογράφου Στέφης Χριστοδούλου, αναφέρει επί λέξει:
-Τι νιώθατε όταν είσασταν κοντά του;
-Ήταν μεταδοτικός χάριτος του Αγίου Πνεύματος.Ένιωθε κανείς αυτή την πνευματική ευεξία. Όταν ήσουν μαζί του, δεν ήθελες να τον αποχωριστείς. Κάθε φορά που πήγαινα, είχα αυτή την εσωτερική μαρτυρία.
-Τι έλεγε για το θέμα των ταυτοτήτων;
-Ο Άγιος Παΐσιος ήταν σαφέστατος στην οδηγία του που έλεγε ότι «όταν φθάσουν να ετοιμάσουν την κάρτα του πολίτη, η οποία θα συμπεριλαμβάνει όλους τους προσωπικούς σας αριθμούς, είτε αυτό είναι ΑΜΚΑ, είτε ΑΦΜ, είτε άδεια οδήγησης, είτε οτιδήποτε έχει σχέση με την υγεία σας κ.λπ., να μην την πάρετε. Υπάρχουν άπειρες μαρτυρίες ανθρώπων και βλέπουμε ότι υπάρχουν και προρρήσεις του Αγίου, που έγιναν πρίν το 1994 (έτος που εκοιμήθη) και τις οποίες ζούμε ακόμη και στις μέρες μας.
-Τι έχετε να πείτε σ’ αυτούς που αμφισβητούν αυτά τα κείμενα;
– Αμφισβήτησαν ότι αυτό το κείμενο είναι επώνυμο του Αγίου. Αυτό καταρρίπτεται και από μένα απολύτως. Είχα προσωπική εμπειρία. Είχα προηγούμενες επιστολές του Αγίου. Άρα, γνωρίζω καλά το γραφικό του χαρακτήρα. Άλλοι είπαν ότι εκ των υστέρων ο Άγιος ανήρεσε αυτά που είχε γράψει. Κάτι που είναι μεγάλο ΨΕΜΑ. Αυτό μπορώ κι εγώ να το αναιρέσω, καθώς ήμουν πολύ κοντά στον Άγιο. Όλοι βεβαιώνουν ότι είναι ψευδές, το ότι δηλαδή ο Άγιος άλλαξε τοποθέτηση. Σας βεβαιώνω, ότι τις περισσότερες φορές που πήγαινα στο Άγιον Όρος και τύχαινε να βρίσκονταν στην Παναγούδα πολλοί προσκυνητές, ο Άγιος επανερχόταν στα θέματα αυτά.
Τι να αμφισβητήσει κανείς, όταν όλα αυτά τα μαρτυρούν Καθηγητές Πανεπιστημίου, ανώτατοι στρατιωτικοί η και άλλοι;
«Βλέπετε μη πλανηθήτε»
Ποιο είναι λοιπόν το μήνυμα που μας προσφέρουν οι Άγιοι;
Ο ίδιος ο Χριστός μας, μας λέει: «Βλέπετε μη πλανηθήτε» (Λουκ. 21,8) και αλλού «Γρηγορείτε και προσεύχεσθε, ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν» (Ματθ. κστ’ 42). Εδώ ο Κύριος εφιστά την προσοχή των μαθητών του να μην πλανηθούν. Το ρήμα «πλανάσθαι», δεν χρησιμοποιείται πουθενά αλλού παρά μόνο στον Ευαγγελιστή Λουκά. Αναφέρεται εδώ όχι σε κάποια μικρή πλάνη, αλλά σε ουσιαστική απομάκρυνση από την αλήθεια» (Παναγιώτου Τρεμπέλα, Ερμηνεία στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιον).
Σχετικά με το θέμα της πλάνης ο Άγιος Πορφύριος αναφέρει: «Άσε, που ο κόσμος τώρα προσπαθεί να ριχθεί προς την ύλη, να περιφρονήσει το πνεύμα, να περιφρονήσει τις αξίες. Όλες αυτές τις αξίες με τη χάρη του Θεού, τις έφτιαξε ο άνθρωπος. Την οικογένεια… και όλα αυτά τα ωραία. Άμα τα περιφρονήσουμε, η γη εδώ… η ζωή μας γίνεται χάος, γίνεται κόλαση με ναρκωτικά με αυτά… Αρχίζει ο άνθρωπος να κοιτάζει την ηδονή, να ικανοποιείται με την ύλη…Νά, δεν βλέπεις τα παιδιά που αυτοκτονούν και τρελαίνονται; Δεν πάς στα ψυχιατρεία να δείς παιδάκια 15, 20, 25, 30 και άνω ετών…πού βασανίζονται; Θα μού πείς νά… γιατί δεν τα βλέπει ο Θεός; Μά αυτά είναι…Τα βλέπει ο Θεός, αλλά ο Θεός δεν μπορεί να επέμβει. Μπορεί όμως με το σχέδιο του Θεού να έρθει – να έρθει, ώστε οι άνθρωποι να αποκτήσουν μία επίγνωση. Να δούνε το χάος και να πούνε έ έ έ πέφτουμε στο χάος. Χανόμαστε… όλοι πίσω! Όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε… «καί να έλθουν πάλι στο δρόμο του Θεού και να λάμψει η ορθόδοξος πίστις». Και συνεχίζει: «Αυτό εμείς επιδιώκουμε και έτσι θέλουμε τα πράγματα σιγά-σιγά να γίνουνε με τη χάρη του Θεού. Ο Θεός εργάζεται μυστικά. Δεν θέλει να επηρεάσει του ανθρώπου την ελευθερία. Τα φέρνει έτσι και σιγά –σιγά πάει ο άνθρωπος εκεί που πρέπει». («Το πνεύμα το Ορθόδοξο είναι το αληθές», Εκδόσεις Ιερού Ησυχαστηρίου).
«Ημείς δε νούν Χριστού έχομεν»
Ο χριστιανός που αγωνίζεται με τη χάρη του Θεού, βιώνει όλα τα γεγονότα της Θείας Οικονομίας, ακόμα και όσα θα συμβούν κατά τις έσχατες ημέρες. Γιά να επιτύχει όμως αυτό θα πρέπει να αποκτήσει «νούν Χριστού». Τι σημαίνει όμως «Νούς Χριστού»; «Νούς Χριστού» είναι οι σκέψεις και οι βουλές του Θεού. «Νούς Χριστού» είναι η θεία γνώση, η ανακαινισμένη από το Άγιο Πνεύμα. Όσοι έχουν επιτύχει την καθαρότητα του νού, μιμούνται το Χριστό και ρυθμίζουν τον εαυτό τους σύμφωνα με το Ιερό και Άγιο Ευαγγέλιο.
Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ερμηνεύοντας τα λόγια του Αποστόλου Πέτρου «…διό αναζωσάμενοι την οσφύν της διανοίας υμών…» (Α΄ Πέτρου, 1, 13) λέει τα εξής: «Ο νούς είναι οδηγός και σύμβουλος για την ψυχήν του ανθρώπου. Έχουμε νού επαρκή… συνεπώς, είμαστε μόνον η εικόνα και η ομοίωση του Νού και της ελευθερίας του Θεού. Έχουμε νού επαρκή για να γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού και ελευθερία επαρκή ώστε να είμαστε σε θέση να εκπληρώσουμε το θέλημα του Θεού. Όταν ο νούς χάσει την απόλυτη ηγεμονία επί της ψυχής, τότε αναφύονται σ’ αυτήν πολλές διαφορετικές και κατευθυντήριες αρχές που επιφέρουν τη σύγχυση, το χάος, αλλά και την καταστροφή. Άρα δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο νού μας να φαντάζεται ρεμβόμενος τα θέματα, αλλά να τον συγκεντρώνουμε στην περισυλλογή αναλογιζόμενοι το Νόμο του Θεού».
Όσον αφορά δε τα γεγονότα που έχουν σχέση με τα έσχατα, τα θέματα αυτά να τα πλησιάζουμε με πίστη και ταπείνωση. Οι Πατέρες είναι σαφείς, όπως σε όλα τα Μυστήρια της Γραφής έτσι κι εδώ, πλησιάζουν με πίστη και ταπείνωση και δεν αυτοσχεδιάζουν ούτε γράφουν τη γνώμη τους και τους στοχασμούς τους, γι’ αυτό και πολλές φορές λένε για κάποιο θέμα πως δεν το γνωρίζουμε. Αυτούς τους Πατέρες ακολουθούμε κι εδώ. Άλλωστε ο Χριστός στο «Κατά Ματθαίον» Ευαγγέλιο προτρέπει «νά είμαστε πάντοτε έτοιμοι και θα δούμε όταν θα πλησιάσει ο καιρός». «…Όταν ίδητε ταύτα πάντα, γινώσκετε ότι εγγύς εστιν επί θύραις…» (24, 33). Και συνεχίζει ότι τα σημεία των καιρών θα προειδοποιήσουν για την έλευσή τους (24, 29). Γι’ αυτό και ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας τονίζει: «Ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα τοις νήφουσι». (Άγιος Ανδρέας Καισαρείας στην Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, κεφ.38, PG 106.340C).
Ο Άγιος Ιππόλυτος επισημαίνει ότι «τό Μυστήριο του Θεού εν καθαρά καρδία», πρέπει να φυλάσσουμε με πίστη, καθώς και όσα προελέχθησαν από τους αγίους Προφήτες «ίνα γενωμένων αυτών μη σφαλλώμεθα». Και το προφητικό Βιβλίο του Ευαγγελιστή Ιωάννη, η Αποκάλυψη, συνιστά εγρήγορση: «Ο έχων νούν ψηφισάτω τον αριθμόν του θηρίου. αριθμός γάρ ανθρώπου εστί. και ο αριθμός αυτού χξς΄» (13, 18). Τι σημαίνει «ο έχων νούν»; Σημαίνει την καθαρότητα, την πίστη, την εγρήγορση, που πρέπει να έχει κάθε χριστιανός για να μην εξαπατηθεί από τον Αντίχριστο.
Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης γράφει σχετικά: «Και αυτός ο εσκοτισμένος νούς θέλει θεραπεία, η δε θεραπεία συνίσταται στη φώτιση και στη θέωση. Έχει δηλαδή δύο φάσεις. Η θέωσις είναι η πλήρης θεραπεία… Ο νούς πρέπει να είναι τελείως άδειος από λογισμούς, ώστε να μπορεί να έρθει στον άνθρωπο το Πνεύμα το Άγιο να κατοικήσει και να παραμείνει μέσα του» (Πατερική Θεολογία, Εκδόσεις Παρακαταθήκη, 2004).
Ένας ευλαβής Αγιορείτης Ιερομόναχος μας είπε, ότι ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής διηγείτο στα καλογέρια του, πως από τους τελευταίους δυνατότερους πειρασμούς που αντιμετώπισε ήταν της απιστίας. Η βάση είναι η πίστη!
Το παρακάτω είναι εκτός του παραπάνω κειμένου. Είναι αυτοτελές.
Σε ερώτηση προσκυνητών τον Οκτώβριο του 2023 προς τον Ηγούμενο Παρθένιο της Ιεράς Μονής του Αγίου Παύλου Αγίου Όρους για τις νέες ταυτότητες, ο Γέροντας είπε:
«Το πρώτο βήμα είναιότι μια μας βγάλανε το Χριστιανός Ορθόδοξος μια μας καταργούν την ταυτότητα. Δεν θα έχει επάνω όνομα, δεν θα έχει αριθμό. Δεν το δεχόμαστε αυτό. Να το δεχτούνε αυτοί που δεν πιστεύουνε στον Ιησού Χριστό. Όσοι είμαστε πιστοί μας αδικούνε κατάφορα, είναι δηλαδή πειρασμός, δαίμονας.
Το άλλο βήμα θα είναι μόλις βάλουνε αυτή την ταυτότητα την πλαστική θα πούνε τώρα αυτά μας τα κλέβουνε, δεν περνούνε και θα πάρουν το τσιπάρισμα. Να πάνε και να το κάνουνε αυτοί που δεν πιστεύουνε στον Ιησού Χριστό. Εμείς δεν το δεχόμεθα αυτό το πράγμα, και το κεφάλι μας να μας κόψουνε και ό, τι να μας κόψουνε.
Λέει ο Χριστός μπορεί να έχουν τη δύναμη να μας αποκτείνουν το σώμα, δηλαδή να μας σκοτώσουν, αλλά την ψυχή δεν δύνανται να κάνουν τίποτε, γιατί την εξουσιάζει ο Θεός.
Λοιπόν, αυτοί που δεν πιστεύουνε στον Ιησού Χριστό να πάνε να βάλουν τσίπ και στα αυτιά τους και στη μύτη τους και στα πόδια τους και στη μέση τους. Εμείς δεν το δεχόμεθα. Είμαστε βαπτισμένοι και μυρωμένοι στο όνομα του Τριαδικού Θεού, από εκεί και πέρα αυτό δεν το δεχόμεθα.
Είναι παράλογο και παράνομο και αυτοί που θα κάνουν το άλλο βήμα θα πάνε για το τσιπάρισμα. Δεν το δεχόμεθα, θα μας σκοτώσουν; Θα μας σκοτώσουν. Δεν πειράζει. Το σώμα μπορεί να μας το σκοτώσουν, την ψυχή δεν την εξουσιάζουν. Την ψυχή την εξουσιάζει ο Θεός».
aktines.blogspot.com