Ιστορική ημέρα για τη Σαντορίνη και την εκκλησιαστική μουσική παιδεία των Κυκλάδων αποτελεί η απονομή, για πρώτη φορά, Πτυχίων Βυζαντινής Μουσικής από αναγνωρισμένη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής που λειτουργεί στο νησί.
Με αισθήματα βαθιάς χαράς, συγκίνησης και ευγνωμοσύνης προς τον Θεό, η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση των Πτυχιακών (Απολυτηρίων) Εξετάσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.
Μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, η Εξεταστική Επιτροπή, η οποία ορίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού με την υπ’ αριθμ. 171576/17.6.2026 απόφαση, απένειμε:
Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό «Άριστα» και Τιμητική Διάκριση στον Γεώργιο Βαρβαρήγο.
Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό «Άριστα» στον Ευάγγελο Ζώρζο.
Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό «Καλώς» στον Νικόλαο Μαυρουδή.
Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό «Άριστα» και Τιμητική Διάκριση στον π. Χαράλαμπο Σαλίβερο.
Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό «Άριστα» στον Ελευθέριο Ξαγοράρη.
Οι πέντε νέοι πτυχιούχοι αποτελούν τους πρώτους αποφοίτους στην ιστορία της Σχολής και τους πρώτους πτυχιούχους που ανέδειξε η Σαντορίνη μέσω της δικής της αναγνωρισμένης Σχολής Βυζαντινής Μουσικής.
Η επιτυχία αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο όραμα, την αγάπη και την αδιάκοπη στήριξη του Μητροπολίτη Θήρας, Αμοργού και Νήσων κ. Αμφιλοχίου, ο οποίος διακρίνεται για την ιδιαίτερη εκτίμηση και το έμπρακτο ενδιαφέρον που επιδεικνύει διαχρονικά προς το έργο των Ιεροψαλτών και τη διαφύλαξη της βυζαντινής μουσικής παραδόσεως.
Ξεχωριστή τιμή και ευλογία για τη Σχολή αποτέλεσε η παρουσία του Μητροπολίτη κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Με πατρικό ενδιαφέρον παρακολούθησε τη διαδικασία, συνεχάρη προσωπικά τους επιτυχόντες και μοιράστηκε τη χαρά μιας ιστορικής στιγμής για τη Σχολή και την τοπική Εκκλησία.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται προς τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, Ευστάθιο Αρβανίτη, Λάζαρο Κουμεντάκη και Δημήτριο Πύρζα, οι οποίοι ταξίδεψαν από την Αθήνα στη Σαντορίνη, προσδίδοντας ιδιαίτερο κύρος στην εξεταστική διαδικασία.
Ευχαριστίες απευθύνονται επίσης προς τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Πολιτισμού και καθηγητή Μουσικής κ. Γεώργιο Ρούσσο για την παρουσία του και τη συμβολή του στην άρτια διεξαγωγή των εξετάσεων, καθώς και για την επί σειρά ετών πολύτιμη συνεργασία και στήριξή του προς τη Σχολή.
Παράλληλα, η Σχολή ευχαριστεί τον καθηγητή της κ. Γεώργιο Καμαριάρη για τη διαρκή υποστήριξη και την ουσιαστική προσφορά του στο εκπαιδευτικό έργο.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στους αμίσθους καθηγητές της Σχολής, Νικόλαο Βαρβαρήγο και Ελευθέριο Φύτρο, οι οποίοι με αυταπάρνηση, ανιδιοτέλεια και αφοσίωση υπηρέτησαν το εκπαιδευτικό έργο και συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία των μαθητών.
Η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας απευθύνει θερμά συγχαρητήρια στους νέους πτυχιούχους της και συνεχίζει να οικοδομεί το μέλλον της ιεράς ψαλτικής τέχνης στις Κυκλάδες, έχοντας πλέον ως ζωντανή παρακαταθήκη τους πρώτους αποφοίτους της ιστορίας της.



















