Ιερατική Σύναξη της Μητροπόλεως Δημητριάδος

Loading...


Η δεύτερη Γενική Ιερατική Σύναξη της , για το νέο Εκκλησιαστικό έτος, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας. Το θέμα της Συνάξεως ήταν «Η Α΄ προς Κορινθίους Επιστολή».

Οπως αναφέρει ανακοίνωση της : «Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αρχιμ. Χρυσόστομος Μαϊδώνης, Επίτιμος Πρωτοσύγκελλος και Ιεροκήρυξ της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους & Αρδαμερίου, με θέμα «Εισαγωγικά στην Επιστολή – βασικά θεολογικά θέματα».

Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην ίδρυση της Εκκλησίας της Κορίνθου, στον χρόνο και στον τόπο συγγραφής της Επιστολής, στην γνησιότητά της, ενώ διεξοδικά παρέθεσε το περιεχόμενό της, στο οποίο ο Απόστολος των Εθνών αντιμετωπίζει κορυφαία ζητήματα, όπως οι διαιρέσεις και τα σχίσματα, η αιμομιξία και η πορνεία, η αποφυγή των ειδωλολατρικών δικαστηρίων, ο Χριστιανικός Γάμος, η χηρεία και η παρθενία, τα ειδωλόθυτα, η θέση των γυναικών στην Λατρεία, η συμμετοχή στο Δείπνο της Ευχαριστίας, τα Χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, η Ανάσταση του Χριστού και η λογία υπέρ των ενδεών Χριστιανών.

Κάνοντας μία σύντομη επικαιροποίηση των απαντήσεων, που έδωσε ο Παύλος στα ως άνω ζητήματα, κατέληξε λέγοντας ότι «θα θέλαμε κι εμείς να είχαμε σήμερα τον Απ. Παύλο και να τον ρωτούσαμε για διάφορα ζητήματα που αφορούν την εκκλησία μας σήμερα και λύση δεν βρίσκουμε. Βέβαια, αυτά που έγραψε στις επιστολές του και κληρονόμησε στην Εκκλησία είναι πυξίδα που μας καθοδηγούν. Όμως και πάλι έχουμε θέμα ποιός είναι εις θέσιν να ερμηνεύσει τον Παύλο και να επικαιροποιήσει τη διδασκαλία του. Δεν καταφεύγουμε ούτε στα οράματα και τις δήθεν αποκαλύψεις, που αποτελούν νοσηρές καταστάσεις. Η αποκάλυψη συνεχίζεται στους θεωμένους συγχρόνους πατέρες, οι οποίοι μας δίδουν απαντήσεις και λύσεις στα θέματα που μας απασχολούν. Η Εκκλησία, έχοντας καθοδηγητές τους συγχρόνους Αγίους, μέσα από το Συνοδικό σύστημα, θα οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα και θα δίνει το σωστικό μήνυμά Της στο σύγχρονο κόσμο και στη σύγχρονη εποχή».

Επόμενος εισηγητής ήταν ο Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης, Ιεροκήρυξ – Συγγραφέας, με θέμα «Χαρίσματα και Λατρεία της Εκκλησίας (Α’ Κορ. 11-14)».

Ο π. Δανιήλ τόνισε ότι «τα ιδιαίτερα χαρίσματα μέσα στην Εκκλησία δεν δίδονται για λόγους εντυπωσιασμού, ούτε μπορεί να έχουν επαγγελματικό χαρακτήρα, ούτε ικανοποιούν άσκοπες περιέργειες. Είναι φανερώσεις του Αγίου Πνεύματος. Τα χαρίσματα δίδονται από το Άγιο Πνεύμα. Αυτό είναι το βασικό. Αυτό αναιρεί την απαίτηση να καταλαμβάνει κανείς κάτι, που δεν του ανήκει ή δεν του αρμόζει. Αναιρεί την έπαρση και τον εγωισμό, αλλά και τον μαγικό τρόπο μεταδόσεως της χάριτος. Η πίστις στην δύναμη του Αγίου Πνεύματος ενεργοποιεί τον Χριστιανό. Η πίστις παρέχει την άδεια στον Θεό, για να τελέσει το θαύμα».

Ο ομιλητής επεσήμανε ότι στην θεολογία του Αποστόλου Παύλου στα χαρίσματα συνυπάρχουν η αρετή και η αγιότητα, ενώ παρατήρησε ότι το πλέον αναγκαίο χάρισμα είναι η αγάπη, «που είναι η πηγή όλων των χαρισμάτων. Όχι μόνο, διότι από τον Θεό της αγάπης πηγάζουν όλα τα χαρίσματα, όλες οι δωρεές, αλλά και διότι αποτελεί την πηγή, από όπου το οποιοδήποτε χάρισμα περνώντας φιλτράρεται και γίνεται αγνή προσφορά, αγιότητα».

Στη συνέχεια, ο π. Δανιήλ επεσήμανε σειρά παθογενειών που ταλανίζουν την Θεία Λατρεία στην εποχή μας, όπου τα επιμέρους χαρίσματα δεν αξιοποιούνται προς ωφέλεια και οικοδομή των πιστών, αλλά προς προβολή και έπαρση των εχόντων την ευθύνη των λειτουργικών μας πραγμάτων, Κληρικών και Ιεροψαλτών.

Αναφέρθηκε στην ανάγκη κατανόησης των λειτουργικών δρωμένων, επισημαίνοντας το πρόβλημα που τίθεται, «του τρόπου αποδόσεως των ευχών, των ύμνων, των αναγνωσμάτων, αλλά και της ανάγκης λειτουργικού κηρύγματος».

Διαβάστε εδώ:  Ο Δημητριάδος Ιγνάτιος σε Διεθνές Συνέδριο στη Γερμανία (ΦΩΤΟ)

Κατέληξε με την προτροπή του Παύλου οι παράγοντες της Θείας Λατρείας να προσέχουν τα ωφελιμότερα για το σύνολο των πιστών, και την ανάγκη όλοι να πειθαρχούν στους υπευθύνους, «ώστε να υπάρχει τάξις και ευπρέπεια στη λατρεία».

Επίσης, συνέδεσε αδιάρρηκτα το χάρισμα με τον Χριστό, καθώς υπάρχει για να οδηγεί άπαντες στον Χριστό. Διαφορετικά, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την σωτηρία: «Το χάρισμα χωρίς Χριστό είναι θρησκεία. Ο Χριστός είναι Εκκλησία. Όλοι οι Άγιοι είχαν Χριστό. Και τυχόν χαρίσματά τους τα έκρυβαν. Αν γίνουμε χαρισματούχοι, κινδυνεύουμε. Ας γίνουμε Άγιοι, για να σωθούμε».

Ακολούθησε διάλογος επί των εισηγήσεων και η σύνοψη των συμπερασμάτων από τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο».







tilegrafima.gr