ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-Μετά τις αντιδράσεις … τα αλλάζει ο δημιουργός του αισχρού θεάματος με τον Μυστικό Δείπνο!
Δείτε τι διαδίδουν τα ξένα ΜΜΕ τις τελευταίες ώρες δικαιολογώντας ουσιαστικά το προσβλητικό θέαμα για τον χριστιανισμό:
Την έκπληξή του για τη σύνδεση του περιβόητου, πλέον, σκετς στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων με τον Μυστικό Δείπνο, εξέφρασε σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης της διοργάνωσης, Τομά Ζολί. Ο 42χρονος άνθρωπος του θεάτρου ξεκαθάρισε πως ο Μυστικός Δείπνος δεν ήταν σε καμία περίπτωση η έμπνευσή του.
«Ο Μυστικός Δείπνος δεν ήταν η έμπνευσή μου. Νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές ότι ήταν ο Διόνυσος αυτός που φτάνει στο τραπέζι, είναι ο θεός της γιορτής, του κρασιού και πατέρας της Sequana, της θεότητας που συνδέεται με το ποτάμι», είπε ο Ζολί σε συνέντευξή του στο BFM TV, σχετικά με το σκετσάκι το βράδυ της Παρασκευής, που επικρίθηκε από τους καθολικούς επισκόπους, τη δεξιά και την ακροδεξιά.
Η σκηνή που προκάλεσε τις αντιδράσεις παρουσίαζε έναν γυμνό μπλε άνθρωπο, συμβολίζοντας τον Διόνυσο, να φτάνει σε ένα τραπέζι που θύμιζε το σκηνικό του Μυστικού Δείπνου, αλλά ο Ζολί εξήγησε ότι η ιδέα του αφορούσε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή, συνδεδεμένη με τους θεούς του Ολύμπου. «Η ιδέα μου αφορούσε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή, ένα παγανιστικό πάρτι, συνδεδεμένο με τους θεούς του Ολύμπου… Όλυμπος, Όλυμπος, Ολυμπιακό πνεύμα…», συνέχισε, δίνοντας έμφαση στις λέξεις «Όλυμπος» και «Ολυμπιακό πνεύμα».
Ο Ζολί δήλωσε ότι στη δουλειά του δεν βρίσκει ποτέ την επιθυμία να κοροϊδέψει ή να ταπεινώσει κάποιον. «Ήθελα μια τελετή που θα έφερνε τους ανθρώπους κοντά, θα συμφιλίωνε αλλά και θα επιβεβαίωνε τις δημοκρατικές μας αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης», πρόσθεσε, μεταξύ άλλων.
Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, κυρίως για τη διαφορετικότητά της και τις εικόνες που ταξίδεψαν απ’ άκρου εις άκρον του πλανήτη, με την «αναπαράσταση» του Μυστικού Δείπνου από drag queens και από έναν «γυμνό μπλε άνθρωπο» – τη γαλλική εκδοχή για τον αρχαίο θεό Διόνυσο – να συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη πολεμική.
Η αντίδραση από διάφορους κύκλους ήταν άμεση. Καθολικοί επίσκοποι, καθώς και εκπρόσωποι της δεξιάς και της ακροδεξιάς, εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους για την επιλογή του Ζολί να παρουσιάσει αυτό το σκηνικό, το οποίο κατά τη γνώμη τους, προσέβαλε τα θρησκευτικά συναισθήματα πολλών.
Ωστόσο, ο Ζολί υπερασπίστηκε την καλλιτεχνική του επιλογή, υπογραμμίζοντας την πρόθεσή του να προωθήσει την έννοια της παγκόσμιας γιορτής και του ολυμπιακού πνεύματος, ενώ παράλληλα τιμούσε τις αρχαιοελληνικές θεότητες που έχουν άμεση σχέση με την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ανεξαρτήτως των αντιδράσεων, η τελετή έναρξης αποτέλεσε ένα από τα πιο συζητημένα θέματα των Αγώνων, φέρνοντας στο προσκήνιο την ισορροπία ανάμεσα στην καλλιτεχνική έκφραση και τον σεβασμό προς τις πολιτισμικές και θρησκευτικές ευαισθησίες. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού συνεχίζονται με τον ίδιο ενθουσιασμό και προσμονή, αφήνοντας πίσω τη διαμάχη και εστιάζοντας στους αγώνες και τις αξίες που εκπροσωπούν.