• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα
TV
Radio
Τετάρτη, 29 Μαρτίου, 2023
6 °c
Athens
12 ° Fri
12 ° Sat
12 ° Sun
11 ° Mon
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Ο Χριστιανισμός και η ελευθερία

Newsroom από Newsroom
31/08/2013 | 10:20
σε ΠΕΡΙ ΖΩΗΣ
image_printΕκτύπωση
1
221
SHARES
817
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
image_printΕκτύπωση

Του Ηλία Βουλγαράκη,
Καθηγητή Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ

ΣχετικάΆρθρα

Υπάρχει στ’ αλήθεια παράδεισος και κόλαση;

24 Μαρτίου, 2023

Γιατί είναι μοναδικός ο Χριστιανισμός;

31 Ιανουαρίου, 2023

Η ελευθερία είναι μεγάλο δώρο, αλλά και φρικτό!

31 Ιανουαρίου, 2023

Το να ισχυρισθεί κανείς, ότι ο χριστιανισμός είναι υπέρμαχος της ελευθερίας, θα φανεί σε πολλούς, το λιγότερο, περίεργο.

Όλος αυτός ο κόσμος των απαγορεύσεων, των κανόνων, των επισειομένων απειλών της κολάσεως έχουν δημιουργήσει την εντύπωση ότι ο χριστιανισμός είναι ένα ανελεύθερο σύστημα.
Μια προσπάθεια για αντικειμενική ερμηνεία του φαινομένου αυτού, όπου θα εξετάζονταν οι παρεξηγήσεις που κάνει ο κόσμος σε βάρος του χριστιανισμού, αλλά και οι ευθύνες των χριστιανών για τις παρεξηγήσεις αυτές, θα έπαιρνε μεγάλο μάκρος.

Πριν προχωρήσουμε στη διατύπωση ορισμένων συγκεκριμένων σκέψεων για την Ελευθερία θά ’πρεπε να γίνει ένα μικρό σχόλιο πάνω στην εντύπωση που έχει ο κόσμος για τις απαγορεύσεις του χριστιανισμού. Θα μιλήσουμε με παραδείγματα. Ένας οποιοσδήποτε αθλητής που έχει ή θέλει να έχει πραγματικές επιδόσεις στο στίβο, υπακούει σε αυστηρούς κανόνες ζωής όχι μόνο για να βγει νικητής, αλλά και για να διατηρήσει τη φόρμα του. Το ίδιο ισχύει για καθέναν που έχει ιδιαίτερες φιλοδοξίες να αναδειχθεί σε κάτι το αξιόλογο, από την τέχνη και τα γράμματα μέχρι την επιστήμη και το εμπόριο. Τις στερήσεις που επιβάλλει στον εαυτό του, διαφορετικές πάντα για κάθε είδους επιδίωξη, τις αποδέχεται, όσο κι αν είναι βαριές, με την πεποίθηση ότι του είναι χρήσιμες για να επιτύχει τον προορισμό του. Εκείνοι μάλιστα που έχουν έντονες φιλοδοξίες και που ταυτόχρονα οι προσπάθειές τους φέρνουν αποτελέσματα, τόσο συνεπαίρνονται από την επιτυχία, ώστε κάθε είδους στέρηση, όσο κι αν αυτή τους κουράζει, τους φαίνεται μικρή. Αντίθετα, όσοι από τους κοινούς θνητούς, και αυτοί είναι οι περισσότεροι, δεν συμμερίζονται τις φιλοδοξίες των κάθε είδους ρέκορντμεν της τέχνης, της επιστήμης ή της ζωής βλέπουν τις στερήσεις, στις οποίες υποβάλλονται, σαν πράξεις που δεσμεύουν την ελευθερία. Δηλαδή το όλο θέμα είναι θέμα οπτικής γωνίας.

Και στο θέμα των απαγορεύσεων του χριστιανισμού συμβαίνει το ίδιο. Όσοι έχουν τη «φιλοδοξία» να διαπρέψουν σ’ ένα αγώνισμα, που είναι και το πιο δύσκολο, όπως το αγώνισμα να κάνει κανείς τον εαυτό του σωστό άνθρωπο, και που δέχονται σαν «τεχνική προπονήσεως» τον Χριστιανισμό, είναι φυσικό τις στερήσεις που επιβάλλει να τις καλοδέχονται. Μερικοί μάλιστα όπως οι μοναχοί, όχι μόνο να τις καλοδέχονται, αλλά προσθέτουν αυτοπροαίρετα πάνω σ’ αυτές κι άλλες πολλές! Αντίθετα, όσοι δεν συμμερίζονται τον χριστιανικό τρόπο ζωής, βλέπουν τις απαγορεύσεις του σαν κάτι το ανελεύθερο.

Από το σημείο όμως αυτό και πέρα ξεκινά ένα βασικό ερώτημα για το τί είναι ελευθερία. Είναι η ελευθερία μια αυταξία ή είναι προϋπόθεση για κάτι άλλο; Από το δεύτερο αυτό ερώτημα βγαίνει η διάκριση μεταξύ ελευθερίας «από κάτι» και ελευθερίας «για κάτι», δηλαδή για δύο μορφές ελευθερίας, που η πρώτη είναι προϋπόθεση για τη δεύτερη, αλλά και που η δεύτερη είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της πρώτης.

Η απελευθέρωση από κάθε δέσμευση (ελευθερία από κάτι) είναι ένα σημαντικό επίτευγμα. Όταν όμως το επίτευγμα αυτό κατορθωθεί, πρέπει να συντηρηθεί από «την τριβή του χρόνου και την έλξη της γης». Και η συντήρηση αυτή δεν γίνεται με το να λέμε κάθε φορά «κάνω αυτό που θέλω», γιατί τις περισσότερες φορές παύουμε να θέλουμε ελεύθερα. Η ελευθερία του τοξικομανούς να αποζητά τη δόση είναι η έσχατη δουλεία. Και η ελευθερία να αμαρτάνω είναι επίσης μια φοβερή δουλεία. Και είναι, δουλεία γιατί αργότερα, όταν θελήσω να σταματήσω δεν θα μπορώ να πάψω να αμαρτάνω. Η συντήρηση, λοιπόν, της ελευθερίας γίνεται με το να την αφιερώσουμε στην υπηρέτηση κάποιου ιδανικού (ελευθερία για κάτι).

Βάζοντας στον εαυτό μας ως σκοπό να κατακτήσουμε ένα άθλημα, και επιδιδόμενοι σε ασκήσεις, κρατάμε το σώμα μας σε φόρμα, δηλαδή το κρατάμε ελεύθερο από τη σκουριά του χρόνου. Αποζητώντας κανείς να ζήσει τη χριστιανική ζωή, δηλαδή να υποτάξει την ελευθερία του σ’ έναν μεγάλο σκοπό, αποδέχεται την άσκηση και καταφέρνει έτσι να ζει αρμονικά με τον εαυτό του, μ’ άλλα λόγια είναι ελεύθερος.

Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα, ότι τα «μη» του χριστιανισμού δεν είναι μια πράξη ανελευθερίας, αλλά αντίθετα μια ουσιαστική βοήθεια για την κατάκτηση της αληθινής ελευθερίας.

Και δεν μπορεί να είναι διαφορετικά γιατί ο χριστιανισμός στην ουσία του είναι ένα γεγονός ελευθερίας. Με τη διατύπωση αυτή ξαναρχόμαστε στη σειρά του λόγου μας.

Πάλι θα μιλήσουμε με δύο παραδείγματα.

Το πρώτο παράδειγμα το παίρνουμε από την ενανθρώπηση. Γιατί άραγε ο Λόγος, ερχόμενος στη γη, φόρεσε ανθρώπινη σάρκα και όχι μια διαστρική ή διαμαντένια; Γιατί άραγε ήλθε τόσο ταπεινά με το να καταδεχτεί να γεννηθεί πρώτον, και δεύτερον με το να γεννηθεί μ’ ένα άσημο τρόπο σ’ ένα άσημο μέρος, ενώ θα μπορούσε να ερχόταν τέλειος άνδρας, να γεννιόταν επίσημα στα Ιεροσόλυμα και να συνοδευόταν από στρατιές αγγέλων;

Η μόνη απάντηση είναι γιατί σεβάστηκε την ελευθερία των ανθρώπων. Όπως ο Θεός, που σέβεται την ανθρώπινη ελευθερία, δεν την εκβιάζει με την παρουσία του αλλά στέκεται απέναντι σε πιστούς και απίστους με μια διακριτική απόσταση, έτσι συνέβη και με τον Λόγο. Η ενσάρκωση, όπως και μετά η σταύρωση, στάθηκε πάντα ένα αγκάθι στο λογισμό των Ελλήνων και στη συνείδηση των Εβραίων. Έτσι όποιος δεχόταν τον Χριστό ως σωτήρα, θα έπρεπε να ξεπεράσει ορισμένες δυσκολίες.

Αλλά και γι’ αυτούς που δέχονταν τον Χριστό ως σωτήρα, ο Θεός δεν θέλησε να νιώθουν την ευεργεσία που τους έκανε σ’ όλο της το βάρος, γιατί τότε υπήρχε κίνδυνος να συντρίψει την ελευθερία των ανθρώπων αυτών, έτσι που η από μέρος τους αποδοχή του Χριστού να δεσμευτεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην είναι πια μία πράξη συνεχούς καταφάσεως, δηλαδή μια πράξη που να προέρχεται από μια διαρκή κίνηση ελευθερίας.

Τη θέληση αυτή του Θεού τη μαρτυρεί, όπως λένε οι Πατέρες, η εντολή που έδωσε στον Αβραάμ να θυσιάσει τον γιό του. Ας παρακολουθήσουμε την ερμηνεία που κάνουν στο γεγονός της θυσίας. Λένε, ότι ο Θεός δεν διέταξε τον Πατριάρχη να θυσιάσει τον Ισαάκ για να ελέγξει την πίστη του. Ο λόγος ήταν άλλος και είχε σχέση με το σχέδιο της θείας οικονομίας. Ο Θεός προβλέποντας, όπως λένε οι Πατέρες, ότι θα στείλει τον Υιό του στη γη να θυσιαστεί, και θέλοντας να μη συντρίψει με το βάρος της ευεργεσίας του αυτής τον άνθρωπο, προσπάθησε να βρει έναν τρόπο για να την αποκρύψει. Με το να θυσιάσει ο Αβραάμ τον γιό του, έρχεται ο Θεός και λέει ότι τη θυσία του δικού του Υιού δεν πρέπει οι άνθρωποι να την αντιληφθούν ως χάρη και ως δωρεά, αλλά ως εξόφληση χρέους, μια και πρώτοι οι άνθρωποι, στο πρόσωπο του Αβραάμ, έκαναν το μεγάλο αυτό κατόρθωμα, που έρχεται στη συνέχεια να το κάνει ό Θεός!

Με αυτή την ερμηνεία της θυσίας του Αβραάμ, που κάνουν οι Πατέρες, δείχνουν πόσο βαθιά αυτοί οι ίδιοι βίωναν τη σημασία που έχει η ελευθερία για τον άνθρωπο!

Το δεύτερο παράδειγμα το παίρνουμε από τη σχέση του Θεού με τον διάβολο. Θα ήταν ίσως πολύ τιμητικό για τον διάβολο να τον χαρακτηρίσουμε ως αντίπαλο του Θεού! Όχι μόνο από άποψη συσχετισμού δυνάμεων, αλλά και από την άποψη της κακοποιού διαθέσεως του διαβόλου. Το κακό που επιχειρεί να κάνει ο διάβολος δεν το κάνει, τόσο για το κακό, όπως είπαμε και παραπάνω, αλλά για τον εαυτό του, σαν μια πράξη, μέσα στο κόμπλεξ του, αυτοεπιβεβαιώσεως για τον τραγικό δρόμο που διάλεξε, όταν, από εγωισμό, διέσπασε τη σχέση του με τον Θεό. Ακριβώς γι’ αυτό στα πρωτοχριστιανικά κείμενα, αλλά και στα μεταγενέστερα, λέγεται ότι ο διάβολος σε σχέση με τον άνθρωπο «πόνον έχει, φόβον ουκ έχει».

Αυτόν, λοιπόν, τον διάβολο, τον, ας πούμε, αντίπαλο του Θεού, ο Θεός τον αγαπά. Τον αγαπά γιατί είναι δημιούργημά του. Τον αγαπά επίσης γιατί στην ουσία του είναι καλός, μια και είναι δημιούργημα του Θεού. Κακός είναι στην πρόθεσή του. Τον αγαπά τέλος για την τραγικότητά του. Γιατί η αμαρτία είναι η πιο μεγάλη τραγωδία κάθε υπάρξεως. Αυτή η αγάπη του Θεού σαν απάντηση στην ανταρσία του διαβόλου είναι και η πιο βαθιά του κόλαση. Ο Θεός απαντώντας στην παρεκτροπή του διαβόλου με την αγάπη, τον αφήνει απόλυτα εκτεθειμένο για την πράξη του, εφόσον δεν μπορεί να έχει έστω και την ελάχιστη εκείνη ικανοποίηση για την παρεκτροπή του, ότι έθιξε τον «αντίπαλό» του ή ότι έστω τιμωρήθηκε από αυτόν. Το χρέος του διαβόλου παραμένει ανεξόφλητο.

Αλλά ο Θεός δεν αγαπάει μόνο τον διάβολο, αλλά και προνοεί γι’ αυτόν. Γιατί, αν ο Θεός αφαιρούσε την προστασία του απ’ αυτόν, ο διάβολος, σαν δημιούργημά του, δεν θα μπορούσε να σταθεί στην ύπαρξη. Η στάση αυτή του Θεού απέναντι στον «αντίπαλό» του, μια στάση ανεξήγητη και ανεφάρμοστη για ανθρώπινα μέτρα, μαρτυρεί πόσο ο Θεός σέβεται την ελευθερία και αυτού ακόμη του διαβόλου!

*Ηλίας Βουλγαράκης, «Ποιός αγαπάει αληθινά», εκδ. Μαΐστρος, σ.36-42

Απαγορεύεται ρητά η χρήση ή αναδιανομή του περιεχομένου, σε οποιοδήποτε μέσο, εφαρμογή ή συσκευή, χωρίς γραπτή άδεια της Διεύθυνσης του vimaorthodoxias.gr διαβάστε περισσότερα στους όρους χρήσης




Ετικέτες: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑκόλασηΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Share88Tweet55ΑποστολήΑποστολή
Προηγούμενο άρθρο

Ιερόσυλος επέστρεψε τα κλοπιμαία 40 χρόνια μετά

Επόμενο άρθρο

Η ανυπόφορη σιωπή του Θεού και η βίωσή της στη σιγή του ανθρώπου

Σχετικά Άρθρα

Η Χάρη της Παναγίας

από Newsroom
29/03/2023 | 10:15

Όταν κοιτάς την Παναγιά νιώθεις ανατριχίλα, νιώθεις Πανάγιο Άγγιγμα μες της καρδιάς τα Φύλλα, την ώρα που οι μοναχοί ανάβουν...

Περί ονείρων και οραμάτων

από Newsroom
29/03/2023 | 09:00

Όνειρα: Ένα θέμα που δημιουργεί αρκετή σύγχυση σε πολλούς συνανθρώπους μας, ακόμη και σε βαπτισμένους χριστιανούς, είναι το θέμα των...

Τι είναι η Παλαιά Διαθήκη και για ποιον μιλάει;

από Newsroom
27/03/2023 | 10:15

Παλαιά Διαθήκη: Τι είναι η Παλαιά Διαθήκη και για ποιον μιλάει; Ο Θεός που κηρύττεται στην Παλαιά Διαθήκη, ο Κύριος,...

Όποιος προσεύχεται, είναι ανθεκτικότατος στις δυσχέρειες και στις περιπέτειες της ζωής

από Newsroom
24/03/2023 | 11:30

Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Όποιος αποφασίζει να προσεύχεται, είναι ανθεκτικότατος στις δυσχέρειες και στις περιπέτειες της ζωής. Είναι δηλαδή ο άνθρωπος...

Οι άνθρωποι καταντήσανε σαν άδεια κανάτια…

από Newsroom
24/03/2023 | 10:15

Φώτης Κόντογλου: Οι άνθρωποι καταντήσανε σαν άδεια κανάτια, και προσπαθούν να γεμίσουν τον εαυτό τους, ρίχνοντας μέσα ένα σωρό σκουπίδια,...

Υπάρχει στ’ αλήθεια παράδεισος και κόλαση;

από Newsroom
24/03/2023 | 09:00

Ένας άγριος πολεμιστής πήγε στον Αββά Μακάριο και τον ρώτησε: "Υπάρχει στ' αλήθεια παράδεισος και κόλαση; " "Ποιός ρωτάει; "...

 

Ορθοδοξία : Όλα τα ΝΕΑ για τις μητροπόλεις

Επικαιρότητα ΕΔΩ

Εορτολόγιο : Γιορτή σήμερα – Όλες οι γιορτές

Όλες οι προσευχές : Προσευχή

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  στο Google News

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις και τα εκκλησιαστικά ΝΕΑ από το vimaorthodoxias.gr

Γίνε μέλος της ομάδας μας

  • 149.6k Fans
  • 7.4k Followers
  • 96.7k Subscribers

Vimaorthodoxias Twitter

Τα νέα από το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ στο email σας:

Delivered by FeedBurner

Τελευταία Νέα

Επίσκεψη του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου στον Ιεραπύτνης Κύριλλο

29 Μαρτίου, 2023

Μεσαιωνική εκκλησία αναδύεται από τον πυθμένα τεχνητής λίμνης λόγω ξηρασίας

29 Μαρτίου, 2023

Η Χάρη της Παναγίας

29 Μαρτίου, 2023

Συνάντηση Μητροπολίτη Μάνης με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου

29 Μαρτίου, 2023
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Η ηλεκτρονική εφημερίδα vimaorthodoxias.gr είναι ένα “βήμα” εκκλησιαστικής ενημέρωσης και πληροφόρησης γύρω από νέα και ειδήσεις για τα Πατριαρχεία και τις μητροπόλεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Πληροφόρηση και για χρήσιμα κοινωνικά θέματα και επικαιρότητα.

Ακολουθήστε μας

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ / ΔΙΑΦΟΡΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πρόσφατα άρθρα

  • Επίσκεψη του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου στον Ιεραπύτνης Κύριλλο
  • Μεσαιωνική εκκλησία αναδύεται από τον πυθμένα τεχνητής λίμνης λόγω ξηρασίας
  • Η Χάρη της Παναγίας
  • Συνάντηση Μητροπολίτη Μάνης με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου
  • Ε’ Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών
  • Περί ονείρων και οραμάτων
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

Translate »