Δημοτικά Σχολεία: Τη Δευτέρα 25 Μαΐου θα ληφθούν οι αποφάσεις για το αν θα ανοίξουν τελικά τα δημοτικά σχολεία. Αυτό δήλωσε στην ενημέρωση της Τρίτης ο υφυπουργός Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς.
«Αναφορικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, είχαμε πει ότι ενδέχεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου. Οι αποφάσεις θα ληφθούν τη Δευτέρα, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς.
Το θέμα προβληματίζει τους επιστήμονες, οι οποίοι περιμένουν να περάσει και η δεύτερη εβδομάδα επιστροφής στα σχολεία, προκειμένου να βγάλουν τελικά συμπεράσματα. Υπενθυμίζεται ότι την Δευτέρα 18 Μαΐου επέστρεψαν στα θρανία οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου και Γυμνασίου, μία εβδομάδα μετά τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που επέστρεψαν στις τάξεις τους στις 11 Μαΐου.
Τα δύο σενάρια είναι η επιστροφή την 1η Ιουνίου ή η επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές των δημοτικών την 1η Σεπτεμβρίου.
Αν ανοίξουν τα Δημοτικά την 1η Ιουνίου, θα κάνουν μαθήματα έως τις 30 του μηνός.
«Ναι» στο άνοιγμα από τον Τσιόδρα
Υπέρ της επιστροφής των μαθητών του Δημοτικού στα θρανία τάχθηκε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή, για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο».
Ο καθηγητής- λοιμωξιολόγος, χαρακτήρισε ως «σύνθετο δίλημμα» το άνοιγμα των τάξεων του δημοτικού τονίζοντας πως κατά τη γνώμη του «το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους» , προσθέτοντας πως «ότι και να συστήσει η Επιτροπή ή να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρει ο καθένας για το παιδί του» με βάση και τις οικογενειακές συνθήκες στις οποίες ζει αυτό το παιδί και εάν υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας.
Όπως πρόσθεσε, η επιστήμη δεν έχει καταλήξει αν είναι 100% ασφαλές για ένα παιδί να επιστρέψει στο σχολείο αλλά γνωρίζει πως τα παιδιά έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τη νόσο, νοσούν ηπιότερα και υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό – όπως και σε άλλες ιώσεις και λοιμώξεις που ενδέχεται να κινδυνεύσουν. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν συμβαίνει ή ότι δεν θα συμβεί σε μας, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο, η πιθανότητα είναι πολύ μικρή», τόνισε ο κ. Τσιόδρας που εξήγησε ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων:
«Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».
Επίσης σημαντική παράμετρος όπως είπε ο κ Τσιόδρας είναι να γνωρίζει κάποιος τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι πιο ασφαλές τόνισε απ ότι αν συναντά τους φίλους του και μη τηρώντας τα μέτρα, παίζει στη γειτονιά και στις πλατείες, καθώς έτσι εκτίθεται σε ένα περιβάλλον λιγότερο ασφαλές.
Σε δήλωση του πρωθυπουργού παρέπεμψε για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ο Στέλιος Πέτσας, σε συνέντευξή του χθες Τρίτη στον ΑΝΤ1, είπε ότι «θα ανοίξουν όταν θα έχουμε καθοδική πορεία της πανδημίας», εξηγώντας ότι, θα υπάρχουν στοιχεία στο τέλος αυτής της εβδομάδας κι έπειτα θα ληφθούν αποφάσεις.
Από την πλευρά του ο Γκίκας Μαγιορκίνης, καθηγητής επιδημιολογίας και μέλος της Εθνικής Επιτροπής Υγείας, είπε στον ΑΝΤ1 ότι ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση. «Δεν υπάρχει απόφαση. Ακόμα και η διεθνής κοινότητα είναι διχασμένη για τις μικρότερες ηλικίες. Υπάρχουν αντικρουόμενα στοιχεία. Δεν είναι μια εξίσωση με μια λύση. Τα στοιχεία δεν μας βοηθάνε πολύ να αποφασίσουμε προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Δεν υπάρχει 100% απάντηση στο θέμα αυτό”, τόνισε.