Ι.Μ. ΒΕΡΟΙΑΣ: Την Κυριακή 23 Οκτωβρίου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο Λόγο στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Ναούσης.
Στο τέλος της θείας Λειτουργίας προχείρησε σε πνευματικό τον προιστάμενο του Ιερού Ναού Πρωτοπρεσβύτερο Νικόλαο Παπαθεοδώρου.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος τόνισε:
«Γνωρίζω υμίν, αδελφοί, ότι το ευαγγέλιον το ευαγγελισθέν υπ᾽ εμού ουκ έστιν κατ᾽ άνθρωπον».
Μία σαφή και ξεκάθαρη δήλωση ακούσαμε σήμερα να κάνει ο πρωτοκορυφαίος απόστολος Παύλος προς τους χριστιανούς της Γαλατίας. Μία δήλωση η οποία αποτελεί συγχρόνως και απάντηση προς εκείνους που τον αμφισβητούν, επειδή δεν ήταν από τους μαθητές του Χριστού.
Τι τους λέει; Σας δηλώνω ότι το ευαγγέλιο το οποίο σας κηρύττω δεν είναι ανθρώπινη επινόηση, δεν είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα. Tο ευαγγέλιο που κηρύσσει ο απόστολος είναι αυτό που του αποκάλυψε ο ίδιος ο Χριστός μετά τη μεταστροφή του στη Δαμασκό, και για το οποίο προφανώς συνομίλησε στη συνέχεια, όταν πήγε στα Ιεροσόλυμα, με τον απόστολο Πέτρο και τον εορταζόμενο σήμερα άγιο Ιάκωβο τον Αδελφόθεο.
Η διαβεβαίωση του αποστόλου Παύλου δεν απευθύνεται μόνο προς τους Γαλάτες. Απευθύνεται και προς όλους εμάς, οι οποίοι είκοσι αιώνες μετά το κήρυγμα των αγίων αποστόλων, ακούμε το ευαγγέλιο του Χριστού να κηρύσσεται μέσα στην Εκκλησία από τους επισκόπους και τους ιερείς μας.
Υπάρχουν όμως και κάποιοι οι οποίοι το αμφισβητούν και ισχυρίζονται ότι το κήρυγμα της Εκκλησίας, των επισκόπων και των ιερέων δεν είναι λόγος Χριστού, δεν είναι το ευαγγέλιο της σωτηρίας, αλλά είναι δήθεν λόγος ανθρώπινος, ιδέες και θέσεις των κληρικών, απαγορεύσεις και περιορισμοί που επιβάλλουν στους ανθρώπους οι ιερείς, και δεν υπάρχει, κατά συνέπεια, κανένας λόγος να τις πιστεύει και να τις εφαρμόζει ο σύγχρονος άνθρωπος. Μάλιστα, όσοι υποστηρίζουν αυτές τις απόψεις προσπαθούν να τις διαδώσουν και σε άλλους, να σπείρουν δηλαδή τον σπόρο της αμφιβολίας και της αμφισβητήσεως, να κλονίσουν την πίστη και την εμπιστοσύνη τους στην Εκκλησία και να τους στερήσουν τη σταθερά, σύμφωνα με την οποία βάδιζαν στη ζωή τους.
Δεν υπάρχει όμως τίποτε πιο αναληθές, τίποτε πιο απατηλό και πιο επικίνδυνο από αυτό, από την αμφισβήτηση δηλαδή ότι ο λόγος της Εκκλησίας είναι λόγος Χριστού, και το ευαγγέλιο που κηρύσσει ευαγγέλιο του Χριστού. Είναι παρόμοια με την αμφισβήτηση την οποία ενέβαλε στην ψυχή των πρωτοπλάστων ο όφις σχετικά με την εντολή του Θεού. Και είναι επικίνδυνη, γιατί η αμφισβήτηση γεννά την αμφιβολία και η αμφιβολία την αποστασιοποίηση και η αποστασιοποίηση οδηγεί στην απομακρυνση και την άρνηση του Θεού. Και όταν ο άνθρωπος απομακρύνεται από τον Θεό, όταν δεν εμπιστεύεται και δεν ακολουθεί τις εντολές του, τότε βρίσκεται εκτεθειμένος στον κίνδυνο των πειρασμών και των προκλήσεων του συγχρόνου κόσμου και δεν έχει τίποτε να τον συγκρατήσει και να ανακόψει την πτώση του στην αμαρτία και την καταστροφή.
Και βλέπουμε, δυστυχώς, πολύ συχνά στις ημέρες μας ποιες είναι οι ολέθριες συνέπειες της απομακρυνσεως από τον Θεό και της αμφισβητήσεως των εντολών του και που μπορεί να οδηγήσει αυτό τους ανθρώπους.
Γι᾽ αυτό και ο λόγος του ιδρυτού της τοπικής μας Εκκλησίας, πρωτοκορυφαίου αποστόλου Παύλου, απευθυνεται σήμερα και προς εμάς, όσους είμεθα εδώ και τον ακούσαμε, αλλά και προς όλους τους ανθρώπους της εποχής μας, και μας λέει: Σας διαβεβαιώνω ότι το ευαγγελιο που κηρύττω δεν είναι δικό μου, δεν είναι ανθρώπινο δημιούργημα, αλλά είναι λόγος Χριστού. Σας διαβεβαιώνω ότι ο λόγος της Εκκλησίας του Χριστού δεν είναι λόγος ανθρώπων αλλά θείος. Γιατί η Εκκλησία είναι αυτή η οποία φυλάσσει την ιερά παρακαταθήκη του θείου λόγου, του κηρύγματος του Χριστού, και αυτή την παραδίδει ακαινοτόμητη σε κάθε εποχή. Και ο λόγος του Χριστού, τον οποίο κηρύσσει η Εκκλησία του και σημερα, ισχύει πάντοτε, γιατί ο ίδιος ο Χριστός έχει δώσει εντολή να παραμείνει αναλλοίωτος και να μην προσθέσει κανείς «ιώτα εν ή μία κεραία», γιατί και ο ίδιος ο Χριστός είναι «χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας».
Αυτόν τον Χριστό κήρυττε και ο άγιος μεγαλομάρτυς και μυροβλυτης Δημήτριος, ο προστάτης της ενορίας σας, τη μνήμη του οποίου θα εορτάσουμε σε λίγες ημέρες, και με τη δική του δύναμη κατόρθωσε ο νεαρός μαθητής του άγιος Νεστορας να νικήσει τον Λυαίο και να καταισχύνει τους ειδωλολάτρες θαυμαστές του.
Αυτόν τον Χριστό κηρύττει και σε μας η Εκκλησία και μας καλεί να ζήσουμε σύμφωνα με τον λόγο του και να ενωθούμε μαζί του με τα ιερά μυστήριά της, για να κερδίσουμε τη σωτηρία μας.
Ας μην παρασυρόμεθα και ας μην αμφιβάλλουμε. Ο λόγος της Εκκλησίας μας δεν είναι λόγος ανθρώπων, αλλά είναι ο λόγος τον οποίο αποκάλυψε ο Χριστός και τον εμπιστεύθηκε στην Εκκλησία του, στην οποία έθεσε τους επισκόπους και τους ιερείς, για να τον μεταδίδουν στους ανθρώπους και να τους οδηγούν στη σωτηρία, για την οποία ήλθε ο ίδιος ο Χριστός στη γη και θυσιάσθηκε για να μας λυτρώσει από την αμαρτία και να μας χαρίσει την αιώνια ζωή.
Ας τον ακούμε, λοιπόν, και ας αγωνιζόμεθα όχι μόνο να είμεθα ακροατές αλλά και ποιητές, να τον εφαρμόζουμε αυτόν τον λόγο του Κυρίου στη ζωή μας, όπως τον εφήρμοσαν όχι μόνο οι μαθητές του, οι οποίοι τον έζησαν και τον άκουσαν αλλά και όλοι οι άγιοι της Εκκλησίας μας. Είπα τον άγιο Δημήτριο, θα πούμε τον άγιο Θεοφάνη και όλους τους αγίους μας, οι οποίοι άκουσαν, πίστευσαν και εφήρμοσαν τον λόγο του Θεού. Έζησαν τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας, ενώθησαν όχι μόνο με τον λόγο αλλά και με το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας μέσα από τη θεία Ευχαριστία, τη θεία Κοινωνία.
Γι᾽ αυτό, λοιπόν, πρέπει να είμεθα σταθεροί στην πίστη μας, για να μην μας κλονίζουν σύγχρονα ρεύματα, τα οποία υπάρχουν, και αιρέσεις και διάφορες άλλες κατευθύνσεις, οι οποίες θέλουν να μας βγάλουν από την οδό της σωτηρίας μας. Ας είμεθα πιστοί και υπάκουοι στην Εκκλησία μας.