ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ ΣΕΡΑΦΕΙΜ – Ένας Επίσκοπος που η Εκκλησία τον εκλέγει και του αναθέτει μια από τις σημαντικότερες Επισκοπές στην Αφρική, προκειμένου να σώσει τη ζωή του, εγκαταλείπει το Ποίμνιο του που του εμπιστεύθηκε ο Θεός.
Δεν μπόρεσε ως άνθρωπος να ακολουθήσει το παράδειγμα του Χριστού για τη Θυσία του Σταυρού που θυσιάσθηκε για όλους μας.
Ο Επίσκοπος αυτός είναι ο Αντινόης Παντελεήμων που με συκοφαντεί δημόσια ότι δεν είμαι συνέχεια στην Επαρχία μου. Η ασθένεια του δεν είναι τέτοια που να έχει πάθει αμνησία. Προσευχόμεθα για την υγεία του. Ο Απόστολος Παύλος δεν σημαίνει επειδή δεν ήταν παρών στις Τοπικές Εκκλησίες που οργάνωνε δεν ήταν μαζί με το ποίμνιο του.
Την αποστολική παράδοση και τις δυσκολίες που είχαν οι Απόστολοι τον πρώτο αιώνα τις έχουμε και σήμερα εκεί που ξεκινούμε την Ιεραποστολή της Εκκλησίας μας. Αν έμενα συνεχεια στην επαρχία μου θα ήμουνα και εγώ ένα από τα άπορα και ορφανά παιδιά που αν δεν κάνουμε το παν για να ζήσουν όλοι θα πεθάνουμε από πείνα. Κατά συνέπεια η απουσία μου είναι για να δραστηριοποιηθώ όσο μπορώ να προστατέψουμε το ποιμνιο μας να επιβιώσει.
Οι πρώτοι χριστιανοί ήσαν εβραίοι και η Εκκλησία της συνδέθηκε το πρώτο αιώνα με την Ιουδαϊκή παράδοση. Στη ιστορική της πορεία αγκαλιάζει τις πολιτιστικές αξίες των Λαών και τους δίνει Χριστολογικό και σωτηριολογικό περιεχόμενο για την εν Χριστώ σιωτηρία των ανθρώπων εκεί που ζουν. Ο άγιος Αντινόης ζει ακόμη στο δικό του κόσμο και ταυτίζει τον εαυτό του με το αλάθητο του πiαπά και τον εκπρόσωπο του Θεου στη Γη. Οι διακόνισσες θα προσφέρουν στην ποιμαντική διακονία της Εκκλησίας μας.
Θα κάνουν δηλαδή κάτι καλό, που ο άγιος Αντινοης αρνήθηκε στη κλήση του Θεού να θυσιασθεί για την Εκκλησία και επέλεξε να σώσει τη ζωή του. Χρηματοδοτείται από το Κράτος ως συνταξιούχος καθηγητής, από το Πατριαρχείο μας, από τους Αποδήμους μας, από συγγενείς και φίλους, ουδέποτε όμως μας έδωσε ένα ευρώ να δώσουμε λίγο ψωμί σε ένα άπορο και ορφανό παιδάκι για να ζήσει. Και έρχεται δημόσια να με κατηγορήσει αυτός που εγκατέλειψε το ποιμνιο του για να σώσει τη ζωή του ότι δεν ΄σέβομαι τις παραδόσεις της Εκκλησίας μας.
Το ίδιο οι φαρισαιοι επιτέθησαν στον Ιησού Χριστό γιατί, δηθεν καταργούσε την αργία του Σαββάτου και έκανε θαύμα το Σάββατο, ότι δηλαδή καταργούσε την παράδοση της αργίας του Σαββάτου. Οι διακόνισσες καλούνται από την Εκκλησία μας να κάνουν στο φιλανθρωπικό και κατηχητικό έργο όσα δεν μπόρεσε να κάνει ο άγιος Αντινόης που προτίμησε να σώσει τη ζωή του αντί να θυσιασθεί για το ποίμνιο του “άχρι θανάτου, θανάτου δε ζωής” .
Γνωρίζω τον άγιο Αντινόης για τριάντα χρόνια, ως νεαρός κληρικός, ξεσήκωσε την αθώα τότε νεολαία στην Νότιο Αφρική να στραφούν και να επαναστατήσουν κατά του μακαριστού Γέροντα Μητροπολίτη του και Ευεργέτη του μακαριστού Παύλου με μεγάλες αναστατώσεις στη Παροικία μας και στο Πατριαρχείο μας. Κι όταν του έδωσε η Εκκλησία κι άλλη ευκαιρία να διακονήσει ως εφημέριος την πρώτη Ελληνορθόδοξη κοινότητα μας στο Κέιπ Τάουν, διαίρεσε την Παροικία μας δημιουργούσε φανατικούς οπαδούς να τον ακολουθούν όπως έκανε και εναντίο του ευεργέτη του Γέροντα Μητροπολίτη Ιωαννουπόλεως Παύλου που διακονούσε την Εκκλησία μας παιδιόθεν.
Στο Κέιπ Τάουν, αν και Πρεσβύτερος, συμπεριφερόταν ως Επίσκοπος, περιφρονώντας τον ασθενή τότε πρώτο Μητροπολίτη Καλής Ελπίδος μακαριστό Παύλο, ούτε μια μέρα δεν τον επισκέφθηκε, τον άφησε στο έλεος του Θεού. Τα γνωρίζω αυτά ο ίδιος όταν πήγα να διακονήσω ως προσωρινός εφημέριος πριν την εκλογή μου ως Μητροπολίτης στην Κένυα. Ποτέ μου δεν αναφέρθηκα στην ασεβεια του αδελφού, ούτε στην πρόταση του Αλεξανδρινού μας Προκαθημένου για την εκλογή του ως Επισκόπου. Είναι η πρώτη φορά που με αναγκάζει να μιλήσω δημόσια “γνώσεσθε την αληθειαν κι η αληθεια ελευθερώσει υμάς”. Στο μεταξύ, ουδένα πρόβλημα, αν η μορφή της αναβίωσης του θεσμού της διακόνισσσας, όπως έκανε ο άγιος Νεκτάριος, δημιουργεί προβλήματα και αναστατώσεις σε ανθρώπους όπως τον άγιο Αντινόης, να τους σεβασθούμε και να περιορίσουμε τις ποιμαντικές ευθύνες των διακονισσών να φροντίζουν τη διατροφή άπορων και ορφανών παιδιών. Ποτέ μας δεν έχουμε πρόθεση να ρισκάρουμε την ειρήνη της Εκκλησίας μας και την ενότητα μας.
Όταν ο Κάϊν απομακρύνθηκε από το Θεό, δολοφόνησε ακόμη και τον αδελφό του Άβελ. Αυτό που έκανε ήταν κακό. Το ίδιο σήμερα Ορθόδοξοι δολοφονούν ορθόδοξους στη Ουκρανία, αυτό είναι καλό ή κακό;
Η απάντηση είναι “κακό”. Οι διακόνισσες καλούνται να προστατεύουν άπορα και ορφανά παιδιά να ζήσουν. Αυτό είναι κακό ή καλό; H Παράδοση της Εκκλησίας είναι ζωντανή και δυναμική να προστατεύει τον άνθρωπο της κάθε εποχής για την πορεία του προς την εν Χριστώ αιώνιο σωτηρία, ταυτόχρονα όμως να προστατεύει και όσους αδικούνται και κινδυνεύουν να πεθάνουν, όπως τα άπορα και ορφανά παιδιά που ο Αντινόης εγκατέλειψε για να σώσει τη ζωή του.