Ερμούπολη: Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και έντονο ιστορικό συμβολισμό πραγματοποιήθηκαν στη Σύρο οι επετειακές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 200 ετών από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης, της πόλης που έμελλε να εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά, ναυτιλιακά και πολιτιστικά κέντρα της νεότερης Ελλάδας.
Ρεπορτάζ: Γιάννης Παπανικολάου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Οι εκδηλώσεις, που πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή της Ιεράς Μητρόπολης Σύρου, του Δήμου Σύρου–Ερμούπολης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, τίμησαν μια ιστορική επέτειο που σηματοδοτεί δύο αιώνες δημιουργίας, ανάπτυξης και προσφοράς στον ελληνισμό.
Το επίκεντρο των εκδηλώσεων ήταν ο προαύλιος χώρος του Ιερού Ναού της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, στο σημείο όπου, στις 24 Ιουνίου 1826, η συνέλευση των εγκατεστημένων Ελλήνων προσφύγων αποφάσισε να δώσει στη νέα πόλη το όνομα «Ερμούπολη», τιμώντας τον αρχαίο θεό Ερμή, προστάτη του εμπορίου και της οικονομικής δραστηριότητας.
Ο Δήμαρχος ανέδειξε τη σημασία της επετείου
Την έναρξη της κεντρικής εκδήλωσης πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξανδρος Αθανασίου, ο οποίος αναφέρθηκε στη διαδρομή της πόλης από τα δύσκολα χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης μέχρι τη σύγχρονη εποχή.
Όπως επισήμανε, η Ερμούπολη αποτελεί σύμβολο δημιουργίας, επιχειρηματικότητας και πολιτισμού, καθώς γεννήθηκε μέσα από την ελπίδα των προσφύγων και εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες πόλεις της Ελλάδας κατά τον 19ο αιώνα.
Οι εκκλησιαστικοί χαιρετισμοί
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε ο χαιρετισμός του Μητροπολίτη Σύρου κ. Δωροθέου Β΄, ο οποίος στάθηκε στον καθοριστικό ρόλο της Εκκλησίας στη διαμόρφωση της ταυτότητας της Ερμούπολης και στην πνευματική πορεία του νησιού.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναγνώστηκαν επίσης τα μηνύματα του Μητροπολίτη Παροναξίας κ. Καλλινίκου και του Μητροπολίτη Θήρας κ. Αμφιλοχίου, οι οποίοι εξήραν τη σημασία της επετείου και συνεχάρησαν τους διοργανωτές για την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης.
Παρουσιάστηκαν το επετειακό γραμματόσημο και το μετάλλιο
Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η παρουσίαση του επετειακού γραμματοσήμου των 200 χρόνων της Ερμούπολης από τον Πρόεδρο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), Δανιήλ Μπεναρδούτ.
Αμέσως μετά παρουσιάστηκε το συλλεκτικό επετειακό μετάλλιο της πόλης από τον διακεκριμένο γλύπτη και Υποδιευθυντή του Ιδρύματος Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών (ΙΕΤΑ) – Νομισματοκοπείου, Γεώργιο Σταματόπουλο, ο οποίος αναφέρθηκε στον συμβολισμό της δημιουργίας και στα στοιχεία που αποτυπώνουν τη μακραίωνη ιστορία της Ερμούπολης.
Συναυλία υψηλού επιπέδου
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τη συναυλία του Gr Echo Brass Ensemble, αποτελούμενου από μουσικούς της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τίτλο «Μουσική (στη) Μεταμόρφωση».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Syrreo Festival, ενώ συμμετείχε και η Φιλαρμονική του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προσφέροντας μία ιδιαίτερα συγκινητική μουσική εμπειρία στο πολυπληθές κοινό.
Παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης
Το παρών στις επετειακές εκδηλώσεις έδωσαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της Εκκλησίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας.
Μεταξύ αυτών ήταν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, ο Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄, ο Τοποτηρητής Καθολικός Επίσκοπος Σύρου π. Σεβαστιανός Ροσσολάτος, οι Βουλευτές Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού και Φίλιππος Φόρτωμας, ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης, ο Δήμαρχος Χίου Ιωάννης Μαλαφής, ο Δήμαρχος Μόρφου Κύπρου Βίκτωρας Χατζηαβραάμ, καθώς και πλήθος κατοίκων της Σύρου και επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η συμπλήρωση διακοσίων ετών από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης αποτέλεσε μια ευκαιρία όχι μόνο για ιστορική αναδρομή, αλλά και για την ανάδειξη της διαχρονικής προσφοράς της πόλης στον ελληνικό πολιτισμό, την οικονομία και την Ορθοδοξία. Με σεβασμό στην ιστορική της διαδρομή και βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η Ερμούπολη συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για το Αιγαίο και ολόκληρη τη χώρα.





















