Μητροπολίτης Μαρωνείας: Με τίτλο “Η ενοποιός δύναμις του Παναγίου Πνεύματος” ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων εξέδωσε το μήνυμά του για την Κυριακή Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
“Εφ΄ όσον όμως η Εκκλησία ζει μέσα στον κόσμο, ο κίνδυνος της διαιρέσεως υπάρχει πάντοτε, κίνδυνος που οφείλεται στον πειρασμό του συμβιβασμού των χριστιανών με τις δυνάμεις αυτού του κόσμου. Οι Πατέρες, που τιμά σήμερα η Εκκλησία την μνήμη τους, με τους αγώνες τους κατά των αιρετικών συνετέλεσαν στην ενότητα της Εκκλησίας”, είπε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.
Παρακάτω το μήνυμα του Μητροπολίτη Μαρωνείας:
Η περικοπή που διαβάζεται σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, αποτελεί μέρος της «Αρχιερατικής προσευχής» του Κυρίου, της προσευχής δηλαδή που απηύθυνε ο Χριστός προς τον Θεό Πατέρα λίγο πρίν από το πάθος Του. Σ’ αυτή την προσευχή ο Μέγας Αρχιερέας Ιησούς Χριστός έχει συγκεντρωμένο το ενδιαφέρον του στο έργο που άρχισε μέσα στον κόσμο και που θα συνεχίσουν οι μαθητές Του. Γι’ αυτό ακριβώς το έργο που δεν είναι άλλο παρά η Εκκλησία, παρακαλεί τον Θεό Πατέρα.
Οι μαθητές Του που είναι οι πρώτοι ηγέτες της Εκκλησίας δεν προέρχονται απ’ αυτόν τον κόσμο αλλ’ από τον Θεό: «Σοί ήσαν και εμοί αυτούς δέδωκας». Ζούν όμως και δρούν μέσα στον κόσμο, ο οποίος έχει σαν χαρακτηριστικά του την αμαρτία, τη φθορά, τη διάσπαση.
Η ενότητα της Εκκλησίας βρίσκεται στο επίκεντρο των σκέψεων και της προσευχής του Κυρίου, ενότητα κατά το πρότυπο της ενότητας της Αγίας Τριάδος. Εάν η διάσπαση και το κομμάτιασμα του κόσμου σε αλληλομισούμενες ομάδες είναι το αποτέλεσμα της αμαρτίας, δηλαδή της απομακρύνσεως από τον Θεό, η ενότητα της Εκκλησίας αποτελεί απόδειξη της θείας καταγωγής και προελεύσεώς της. Μόνο ο Θεός μπορεί να συνάξει τα «διηρημένα»· μόνο ο Χριστός μπορεί να κάνει «τά αμφότερα έν», μόνο το Άγιο Πνεύμα είναι η ενοποιός αρχή και η συνεκτική δύναμη των ανθρώπων, είναι αυτό πού, κατά τον υμνογράφο: «όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας».
Εφ΄ όσον όμως η Εκκλησία ζει μέσα στον κόσμο, ο κίνδυνος της διαιρέσεως υπάρχει πάντοτε, κίνδυνος που οφείλεται στον πειρασμό του συμβιβασμού των χριστιανών με τις δυνάμεις αυτού του κόσμου. Οι Πατέρες, που τιμά σήμερα η Εκκλησία την μνήμη τους, με τους αγώνες τους κατά των αιρετικών συνετέλεσαν στην ενότητα της Εκκλησίας.
Γι’ αυτό και ο Αρχηγός της Εκκλησίας, τώρα που πλησιάζει η ώρα της «δόξης» Του – και η δόξα αυτή είναι ο Σταυρός και συνάμα η Ανάσταση και η επιστροφή στον Θεό Πατέρα- παρακαλεί ιδιαίτερα: «Πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τώ ονόματί σου, ίνα ώσιν εν καθώς ημείς». Άνθρωποι με τα χαρακτηριστικά αυτά υπήρξαν.
Ο Τριαδικός Θεός, είναι ο εγγυητής και το θεμέλιο της «μίας, Άγιας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας».
Όταν όμως ο καθένας μας αποβλέπει στη «δόξα» προς την οποία απέβλεπε και ο Χριστός, δηλαδή στην οδό του πάθους και της θυσίας για τον αδελφό, όταν είναι συνδεδεμένος με την κεφαλή του σώματος, τον Χριστό, και με τους πιστούς που είναι τα άλλα μέλη του σώματος, σύμφωνα με την εικόνα που συνηθίζει να χρησιμοποιεί για την Εκκλησία ο Απόστολος Παύλος, τότε η «ζωή η αιώνιος» για την οποία γίνεται λόγος στην Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού, αρχίζει ήδη από τώρα και η χαρά των πιστών είναι πεπληρωμένη.
Γιατί η αίρεση σημαίνει διάσπαση, αποκοπή από το σώμα του Χριστού. Η σύνδεση με τον Χριστό και η τροφοδοσία από το ζωοποιό Άγιο Πνεύμα εξασφαλίζουν ενότητα.





















