Μάνης Χρυσόστομος: Μέ αυτή τήν φράση, άρχισε τό κήρυγμά του, τήν Κυριακή τής Απόκρεω, 7/3/2021, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος Γ μετά τό πέρας τής Θ. Λειτουργίας, πού τέλεσε στόν Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Μαυροβουνίου-Γυθείου.
Είπε μεταξύ τών άλλων, ερμηνεύοντας τήν Περικοπή τού Ευαγγελίου, πού έχει ως κεντρικό θέμα τήν τελική κρίση όλων τών ανθρώπων ενώπιον τού Δικαιοκρίτου Χριστού κατά τήν Δευτέρα Παρουσία του, ότι κανένας δέν ξέρει πότε θά γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Ούτε οι άγγελοι τό γνωρίζουν. Τό τέλος τής ιστορίας καί η χρονική πραγματοποίησή του είναι ένα από τά μυστήρια τού Θεού.
Τό κείμενο τού Ευαγγελίου γράφει: «Όταν έλθη ο υιός τού ανθρώπου» (Ματθ. κε, 31), όχι «εάν έλθη», πού δηλώνει τήν βεβαιότητα τού ερχομού τού Χριστού, μετά δόξης αυτή τήν φορά. Τήν πρώτη φορά ήλθε, ενηνθρώπησε, σαρκώθηκε εν ταπεινώσει, εν απλότητι, εκεί στή φάτνη τής Βηθλεέμ. Τώρα, θά έλθει, «εν τή δόξη αυτού καί πάντες οι άγγελοι μετ αυτού καί καθίσει επί θρόνου δόξης αυτού» (στιχ. 31).
Αυτή η Δευτέρα Παρουσία ονομάζεται καί μέ άλλες λέξεις όπως: Ημέρα, Ημέρα Κυρίου, Ημέρα κρίσεως, Αποκάλυψις τής δόξης. Καί ο Κύριος τότε θά είναι ο υπέρτατος κριτής, ο δικαιοκρίτης, ο υπέρτατος δικαστής, ο επανορθωτής τών αδικιών, ο αδέκαστος, ο αμερόληπτος κριτής τής οικουμένης, ο δίκαιος Θεός. Στή θεϊκή κρίση υπόκεινται όλοι οι άνθρωποι καί όλοι οι λαοί, οι γενεές τών γενεών. Πάντες κριθήσονται. Κανείς απολύτως δέν μπορεί νά αποφύγει τήν δικαία αυτή κρίση. Καί είναι δικαία, γιατί κριτήριο είναι η αγάπη
Αυτή, όμως, η εσχατολογική αναμονή πρέπει όλους νά μάς συνέχει. Άλλωστε, τό λέμε, στό Σύμβολο τής Πίστεως: «Καί πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας καί νεκρούς, ού τής Βασιλείας ουκ έσται τέλος». Λέγουν μερικοί: «Εδώ τελειώνουν όλα». Όχι, είναι λάθος σκέψη αυτή. Δέν τελειώνουν όλα, γιατί
μετά θάνατον, κρίσις. Κρίσις τού Θεού. Καί μετά, η αιωνιότητα μέ τόν Θεό ή μακράν αυτού.
Άς προσέχουμε, διότι «ημάρτομεν, ηνομήσαμεν, ηδικήσαμεν» καί μόνον μέ τήν μετάνοιά μας μπορούμε νά σωθούμε καί νά ακούσουμε τήν ευκταία φωνή: «Δεύτε οι ευλογημένοι τού πατρός μου, κληρονομήσατε τήν ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν από καταβολής κόσμου» (στιχ. 34).
Μετά τήν Απόλυση, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας τίμησε δεόντως, ήτοι, μέ τό παράσημον τής Ιεράς Μητροπόλεως Μάνης, φέρον τήν εικόνα τής Παναγίας τής Γιατρίσσης μετά τιμητικής διακρίσεως, τήν αρχόντισσα κυρία Παναγιώτα Σκορίνη, δωρήτρια στήν Ι. Μητρόπολη Μάνης, κτήματός της, εκτάσεως 5.638 τμ, στή θέση «Σελινίτσα» Γυθείου, μέ αποκλειστικό σκοπό τήν ανέγερση Ιερού Ναού τού Αγίου Νεκταρίου.