• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα
TV
Radio
Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
6 °c
Athens
12 ° Fri
12 ° Sat
12 ° Sun
11 ° Mon
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ News
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ News

Εορτή του Αγίου Παύλου του Ξηροποταμηνού

Newsroom από Newsroom
28/07/2015 | 05:47
σε ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ -ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ
111
SHARES
410
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αυ­τος ο ο­σι­ος Πα­τε­ρας μας Παύ­λος κα­τα­γο­ταν α­πο την Κων­σταντι­νού­πο­λι. Ο Πα­τε­ρας του η­ταν ο Μι­χα­ηλ ο Βα­σι­λιάς ο Κου­ρο­πα­λα­της, αυ­τος που λε­γο­ταν και «Ραγ­κα­βε». Αυτός ε­πει­δη δεν αν­τε­χε να βλε­πη τις κα­θη­με­ρι­νες τα­ρα­χες, που το­τε γίνονταν, κα­θως η­ταν ει­ρη­νι­κος και θε­ο­φο­βού­με­νος αν­θρω­πος, πα­ραι­τη­θη­κε α­πο την Βα­σι­λεί­α και, α­φού ε­γι­νε Μοναχός σε ε­να Μο­να­στη­ρι, που η­ταν δι­κο του κτι­ρι­ο, το ο­ποί­ο ωνομαζόταν Μυ­ρε­λαι­ο και, α­φού ε­ζη­σε θε­α­ρε­στα, α­να­παύ­θη­κε εν Κυ­ρι­ω. Η Μη­τε­ρα του η­ταν η θαυ­μα­στη ως προς την α­ρε­τη Προ­κο­πι­α, θυ­γα­τε­ρα του Νι­κη­φο­ρου Βα­σι­λιά, του Γε­νι­κού και α­δελ­φη του Σταυ­ρα­κι­ου του Βα­σι­λιά. 


Αυτή, ο­ταν η­ταν εγ­κυ­ος στον Α­γι­ο, ει­δε στο ο­ρα­μα της την νυ­χτα που ή­θε­λε να γεν­νη­ση, ο­τι γεν­νη­σε ε­πα­νω σε μι­α θη­μω­νιά α­πο σι­τα­ρι ε­να αρ­σε­νι­κο αρ­νι και, ο­ταν κα­τε­βη­κε α­πο την θη­μω­νιά, ηλ­θαν δυ­ο λιον­τα­ρια, για να το κα­τα­ξε­σχι­σουν, το αρ­νι ο­μως αν­τι­πο­λε­μου­σε με αυ­τους και ο­τι, ο­ταν το ει­δε η Βα­σι­λισ­σα αυ­το, ε­τρε­ξε με με­γα­λη βι­α­συ­νη, για να βο­η­θη­ση το αρ­νι.

Καί, ο­ταν πη­γε κον­τα σ’ αυ­το, ει­δε, ο­τι δεν η­ταν αρ­νι, αλ­λα παι­δι αρ­σε­νι­κο και βα­στού­σε στα χε­ρια του ε­ναν Σταυ­ρο, με του ο­ποί­ου την δυ­να­μι θα­να­τω­σε τα λιον­τα­ρια. Καί, ο­ταν ξυ­πνη­σε η Μη­τε­ρα του, γεν­νη­σε τον Μα­κα­ρι­ο Προ­κο­πι­ο. Δι­ο­τι αυ­το το ο­νο­μα πη­ρε στο Α­γι­ο Βα­πτι­σμα.

Αυ­το δε το ο­ρα­μα ε­χει την ε­ξης ση­μα­σι­α· Το αρ­νι ση­μαι­νε την κα­λω­συ­νη και την πρα­ο­τη­τα του παι­διού. Το αρ­σε­νι­κο, την αν­δρεί­α. Ε­νω το να θα­να­τω­ση τα δυ­ο λιον­τα­ρια με­σω του σταυ­ρού, συμ­βο­λι­ζε, πως ­προ­κει­το να γι­νη Μοναχός, να ση­κω­ση τον Σταυ­ρο του Χρι­στού, δη­λα­δη την νε­κρω­σι των πα­θων και τις πολ­λες θλι­ψεις ε­πα­νω στον ω­μο του.

Καί με αυ­το να νι­κη­ση και να θα­να­τω­ση τα δυ­ο φο­βε­ρα λιον­τα­ρια, δη­λα­δη τους δυ­ο με­γα­λους ε­χθρούς του Μο­να­χού, τον διά­βο­λο με ο­λες του τις δυ­να­μεις και τον Κο­σμο με ο­λες του τις δο­ξες και τις α­πο­λαύ­σεις. Η δε θη­μω­νιά α­πο σι­τα­ρι ση­μαι­νε, ο­τι με­σω του δι­δα­σκα­λι­κού του λο­γου και του πα­ρα­δείγ­μα­τος της αγ­γε­λι­κης του ζω­ης, προ­κει­το να θρε­ψη πολ­λες πει­να­σμε­νες ψυ­χες και πολ­λούς α­χυ­ρω­δεις και α­χρη­στους, ε­προ­κει­το να τους κα­νη α­ξι­ους, να κλει­σθούν μα­ζι στην ου­ρα­νι­α α­πο­θη­κη και να φα­νούν σαν γλυ­κος αρ­τος στον Θε­ο.

Καί ε­γι­νε χα­ρα με­γα­λη σε ο­λη την Πο­λι για την γεν­νη­σι του παι­διού, ε­πει­δη φαι­νο­ταν α­πο μι­κρο, πως ε­προ­κει­το να γι­νη με­γας. Α­φού λοι­πον α­πο­γα­λα­κτι­σθη­κε το παι­δι, πα­ραι­τη­θη­κε και ο Πα­τε­ρας του α­πο την Βα­σι­λεί­α, ο­πως ει­πα­με, και βα­σι­λευ­σε αν­τι γι’ αυ­τον ο Λε­ων ο Αρ­με­νι­ος, ο ο­ποί­ος, ε­πει­δη φο­βο­ταν μη­πως και ο Προ­κο­πι­ος, ο­ταν ελ­θη σε κα­ταλ­λη­λη η­λι­κι­α, θε­λη­ση να πα­ρη α­πο αυ­τον την Βα­σι­λεί­α του Πα­τέρα του, ε­στει­λε και τον ευ­νού­χι­σαν.

Ο­ταν ε­φθα­σε στην η­λι­κι­α των δω­δε­κα χρο­νων, ε­πι­δο­θη­κε ο­λο­κλη­ρω­τι­κα στην μα­θη­σι των Ι­ε­ρων γραμ­μα­των. Καί με την φυ­σι­κη ευ­φυ­ι­α που ει­χε και με την ε­πι­με­λει­α και τους κο­πους που ε­κα­μνε στην σπου­δη, ξε­πε­ρα­σε ο­λους τους το­τε σο­φούς, ο­πως το βε­βαι­ω­νουν και τα συγ­γραμ­μα­τα του· ο λο­γος του για τα ει­σο­δι­α της Θε­ο­το­κου και οι κατ’ η­χον του με ο­κτω Κα­νο­νες προς Μαρ­τυ­ρες και ο Ι­αμ­βι­κος Κα­νων που ε­χει προς τον τι­μι­ο Σταυ­ρο. Καί ο­πως το μαρ­τυ­ρεί και ο Βα­σι­λιάς Ρω­μα­νος στον ι­δι­ω­τι­κο χρυ­σο­βουλ­λο του λο­γο, ο­νο­μα­ζον­τας τον υ­πα­το των Φι­λο­σο­φων. Καί ο­ταν ε­φθα­σε σε τε­τοια τε­λει­ο­τη­τα, ε­φθα­σε και στην μα­κα­ρι­α θε­ω­ρι­α, η ο­ποί­α προ­κλη­θη­κε σ’ αυ­τον α­πο την πρα­ξι της α­ρε­της, στην ο­ποί­α ερ­γα­ζο­ταν α­πο παι­δι. Καί συλ­λο­γι­ζο­με­νος την μα­ται­ο­τη­τα του Κο­σμου και φερ­νον­τας στον νού του το ρη­το του Α­γι­ου Μα­κα­ρι­ου, που λε­ει « η ψυ­χη που δεν θα α­παλ­λα­χθη α­πο τις Κο­σμι­κες φρον­τι­δες, ου­τε τον Θε­ο θα α­γα­πη­ση γνη­σι­α, ου­τε τον διά­βο­λο θα α­πο­στρε­φε­ται α­ξι­α», α­πο­φα­σι­σε να α­να­χω­ρη­ση. Καί κυ­ρι­ως, επειδή ο­λοι κα­θη­με­ρι­να τον θαυ­μα­στο Προ­κο­πι­ο ει­χαν στο στο­μα τους.

Καί αλ­λος μεν τον ε­παι­νού­σε για την α­γα­πη, που ει­χε προς ο­λους. Αλ­λος για την τα­πεί­νω­σι του. Αλ­λος για την σο­φι­α του, αλ­λος για την εγ­κρα­τει­α, την σω­φρο­συ­νη, την ε­λε­η­μο­συ­νη, την υ­πε­ρο­ψι­α της κο­σμι­κης δο­ξας και φαν­τα­σι­ας. Καί γενικά, αλ­λο δεν α­κου­γες, πα­ρα τον Προ­κο­πι­ο να ε­παι­νήται. Γιά να α­πο­φυ­γη λοι­πον ο Μα­κα­ρι­ος τους ε­παί­νους των αν­θρω­πων, α­να­χω­ρη­σε α­πο την Κων­σταν­τι­νού­πο­λι, αλ­λα­ζον­τας την φο­ρε­σιά του και βα­ζον­τας πα­λιά ρα­σα ξε­σχι­σμε­να σαν ε­νας ζη­τιά­νος και τρε­χει σαν δι­ψα­σμε­νο ε­λα­φι στο Α­γι­ο Ο­ρος α­γνω­ρι­στος και, α­φού γυ­ρι­σε ο­λο το Ο­ρος, ε­φθα­σε στο Μο­να­στη­ρι της πα­νύμνητης Βα­σι­λισ­σας Πουλ­χε­ρι­ας της παρ­θε­νου, αυ­το που τω­ρα ο­νο­μα­ζε­ται του Ξη­ρο­πο­τα­μου, το ο­ποί­ο ει­χαν κα­τα­στρε­ψει πριν α­πο λι­γο οι Α­ρα­βες που ηλ­θαν λη­στρι­κα στο Ο­ρος. (Οι ο­ποί­οι κα­θως κα­τε­στρε­ψαν πολ­λα Μο­να­στη­ρια, α­νε­δει­ξαν πολ­λούς Μαρ­τυ­ρες, ο­πως πα­λιά αυ­τους στο Σι­να και Ραι­θω).

Καί, βλε­πον­τας την το­πο­θε­σι­α ω­ραί­α και η­συ­χα­στι­κη, ε­κα­νε μι­α μι­κρη κα­λυ­βα ε­κεί στα κα­τε­δα­φι­σμε­να τεί­χη της μο­νης και κα­θι­σε μο­νος του δι­α­λε­γο­με­νος μο­νο με τον Θε­ο. Ε­κεί κον­τα η­ταν και ε­νας η­συ­χα­στης α­ρι­στος και ε­να­ρε­τος, που ω­νο­μα­ζο­ταν Κο­σμας, α­πο τον ο­ποί­ο εκάρη Μο­να­χος, και με­τω­νο­μα­σθη­κε Παύ­λος. Καί α­πο το­τε ε­βα­λε τον ε­αυ­το του σε με­γα­λη τα­ξι και ευ­κο­σμι­α. Νη­στευ­ε, προ­σευ­χο­ταν, το στρω­μα του αλ­λο δεν η­ταν πα­ρα η γη και πε­τρα το προ­σκε­φα­λο. Το ερ­γο­χει­ρο του η­ταν κα­τα­νυ­ξι, δα­κρυ­α, α­γα­πη προς ο­λους και α­με­τρη­τη τα­πεί­νω­σι.

Σκε­φτη­κε ο­μως, ο­τι, για να φθα­ση ο Μο­να­χος σε τε­λει­ο­τη­τα, χρει­α­ζε­ται να α­πο­κτη­ση και τους καρ­πούς του Α­γι­ου Πνεύ­μα­τος, που λε­ει ο θεί­ος Παύ­λος, δη­λα­δη την πνευ­μα­τι­κη α­γα­πη, την χα­ρα, την ει­ρη­νη, την μα­κρο­θυ­μι­α, την χρη­στο­τη­τα, την α­γα­θο­συ­νη, την πι­στι, την πρα­ο­τη­τα, την εγ­κρα­τει­α· αφού τα κα­τωρ­θω­σε ο Ο­σι­ος με πο­λυ κο­πο και α­γω­να, ε­γι­νε γνω­στος σε ο­λους τους πα­τε­ρες και ο­λοι τον θαύ­μα­ζαν και τον ε­παι­νού­σαν. Ο­πως και ο Α­γι­ος Α­θα­να­σι­ος ο Α­θω­νι­της τον ε­παι­νεί, ο­πως φαί­νε­ται στον βι­ο του. Καί παρ’ ο­λο που ο παν­σο­φος Παύ­λος ει­χε την μορ­φη α­γραμ­μα­του, βαρ­βα­ρου και χω­ρι­κού, ε­λα­βε ω­στο­σο την μορ­φη πο­λεως που βρι­σκε­ται ε­πα­νω σε ο­ρος, έτσι ω­στε ε­φθα­σε η φη­μη του ε­ως και στον Πρω­το. Ει­χε δε συ­νη­θει­α ο Ο­σι­ος Παύ­λος και πη­γαι­νε στην κε­λλι­α­κη μο­νη, την ε­πο­νο­μα­ζο­με­νη του Πρω­τα­του, τρεις φο­ρες τον χρο­νο στις τρεις με­γα­λες ε­ορ­τες. Καί ο­ταν πη­γε κα­τα την συ­νη­θει­α του, τον ρω­τη­σε ι­δι­αι­τε­ρως ο Πρω­τος, ποιός και α­πο που ει­ναι; Στον ο­ποί­ο α­πο­κρι­θη­κε με γε­λα­στη φω­νη και με χα­ρού­με­νο προ­σω­πο· «Φτω­χος κα­λο­γη­ρος ει­μαι, ο­πως με βλε­πεις, α­γι­ω­τα­τε Πα­τερ, α­πο ε­να πα­λι­ο­χω­ρι που ο­νο­μα­ζε­ται Ξη­ρο­πο­τα­μος», και ε­τσι πη­ρε την ε­πω­νυ­μι­α, να α­πο­κα­λήται Παύ­λος ο Ξη­ρο­πο­τα­μη­νος. Καί α­πο αυ­το και η μο­νη της Πουλ­χε­ρι­ας, που α­να­και­νι­σθη­κε α­πο αυ­τον, ο­νο­μα­ζε­ται του Ξη­ρο­πο­τα­μου, η ο­ποί­α α­να­και­νι­σθη­κε με τον εξής τρο­πο·

Ο­ταν βα­σι­λευ­σε ο πα­νυ­μνη­τος Βα­σι­λιάς Ρω­μα­νος ο γε­ρων, ε­πει­δη η­ταν συγ­γε­νης του Α­γι­ου, πραγ­μα­το­ποί­η­σε με­γα­λη ε­ρευ­να, για να τον βρη, και, α­φού ε­στει­λε βα­σι­λι­κούς αν­θρω­πους, για να ερευ­νη­σουν παν­του, τον βρη­καν στο Α­γι­ο Ο­ρος και με με­γα­λη πα­ρα­κλη­σι και πι­ε­σι, α­κο­μη και με προτροπή του Πρω­του, πεί­σθη­κε και πη­γε στην Κων­σταν­τι­νού­πο­λι. Καί ποιός μπο­ρεί να πε­ρι­γρα­ψη την χα­ρα που ε­λα­βαν οι συγ­γε­νείς του και ο­λη η πο­λι, βλε­πον­τας αγ­γε­λο με σω­μα και λο­γο δι­δα­σκα­λι­κο! Ε­πε­σαν τα βα­σι­λι­κα ση­μεί­α και οι αρ­χον­τες και προ­σκυ­νού­σαν τον φτω­χο ε­κεί­νον, που δεν ει­χε τι­πο­τε αλ­λο, πα­ρα τα πα­λιά ρα­σα και τον Σταυ­ρο. Τε­τοιο α­ξι­ο­θαύ­μα­στο πραγ­μα ει­ναι η α­ρε­τη και τε­τοιους κα­νει τους ερ­γα­τες της. Καί ε­τυ­χε το­τε και ο Βα­σι­λιάς Ρω­μα­νος η­ταν κα­τα­κοι­τος με θα­να­τη­φο­ρα α­σθε­νει­α και, α­με­σως μο­λις πη­γε ο Ο­σι­ος και ε­βα­λε τα χε­ρια του ε­πα­νω του, ω του θαύ­μα­τος!, ε­γι­νε υ­γι­ης ο Βα­σι­λιάς, ο­πως ο ι­διος το γρα­φει στο Χρυ­σο­βου­λο.

Αυ­το δο­ξα­σε πε­ρισ­σο­τε­ρο τον Α­γι­ο, ο ο­ποί­ος α­πο τις πολ­λες πα­ρα­κλη­σεις του Βα­σι­λιά, ε­μει­νε στην Κων­σταν­τι­νού­πο­λι, με τις ι­διες μο­να­χι­κες τα­ξεις, και τους α­σκη­τι­κούς α­γω­νες του και εκ­παί­δευ­ε τα παι­διά του Βα­σι­λιά. Καί ο­ταν πε­ρα­σε ο και­ρος που ε­κρι­νε να κα­θι­ση ε­κεί, πη­γε στον Βα­σι­λιά και του λε­ει· «Ο­πως, Βα­σι­λιά, το ψα­ρι, ο­ταν βγη α­πο το νε­ρο, δεν μπο­ρεί πλε­ον να ζη, ε­τσι και ο Μο­να­χος, που θα βγη α­πο την κα­λυ­βα του, δεν υ­παρ­χει τρο­πος να με­νη ζων­τα­νος στην α­σκη­σι των εν­το­λων του Θε­ου. Γι’ αυ­το σας α­φη­νω την υ­γεί­α και πη­γαί­νω στην κα­λυ­βα μου, για να συ­νευ­ρι­σκω­μαι παν­το­τε με τον Βα­σι­λιά μου Θε­ο».

Ο­ταν το α­κου­σε αυ­το ο Βα­σι­λιάς, λυ­πη­θη­κε πο­λυ, ο­μως δεν μπο­ρού­σε να τον εμ­πο­δι­ση, ε­πει­δη του ει­χε με­γα­λη ευ­λα­βει­α. Τού λε­ει ο­μως· «Ε­πι­θυ­μου­σα, Πα­τερ Α­γι­ε, να μη χω­ρι­σου­με πο­τε, όσο ζω, για να σε ε­χω πα­ρη­γο­ριά και δα­σκα­λο για την σω­τη­ρι­α μου, ω­στο­σο δεν μπο­ρω να σε εμ­πο­δι­σω. Μο­νο, σε πα­ρα­κα­λω, να πα­ρης, ο­σα πλού­τη θε­λεις, για να τα μοι­ρα­σης για την ψυ­χη μου». Καί του ει­πε ο Α­γι­ος·

«Ε­γω ου­τε πλού­τη χρει­α­ζο­μαι, ου­τε να μοι­ρα­ζω ξε­ρω. Ε­χεις ε­δω πολ­λούς φτω­χούς και μοί­ρα­ζε ο­σα θε­λεις. Αυ­το μο­νο σού λε­ω· Ε­αν α­γα­πας, να α­να­και­νι­σης το Μο­να­στήρι της πα­νύμνητης Βα­σι­λισ­σας Πουλ­χε­ρι­ας, που ει­ναι κα­τε­δα­φι­σμε­νο για να ει­ναι η μνη­μη σου αι­ω­νι­α». Ο βα­σι­λιάς α­πο­δε­χθη­κε τον λο­γο του Ο­σι­ου με με­γα­λη χα­ρα και ε­στει­λε α­με­σως αν­θρω­πους Βα­σι­λι­κούς με ε­ξο­δα, και ε­χτι­σε α­πο τα θε­με­λι­α την ι­ε­ρα Μο­νη με καλ­λος α­συγ­κρι­το. Ε­πει­τα ε­στει­λε και τον ι­διο του τον υι­ο τον Θε­ο­φυ­λα­κτο, που η­ταν το­τε Πα­τρι­αρ­χης και εγ­και­νι­α­σε την Εκ­κλη­σι­α. Καί ο­ταν ο Α­γι­ος Παύ­λος ή­θε­λε να φυ­γη α­πο την πο­λι, τον πη­ρε ο Βα­σι­λιάς με­σα στο θη­σαυ­ρο­φυ­λα­κι­ο.

Ει­ναι σω­στο να με­τα­φε­ρω στο με­σο τις ι­διες λε­ξεις του Βα­σι­λιά, ο­πως ει­ναι γραμ­με­νες με­σα στο Χρυ­σο­βου­λο του· «Ει­σηλ­θα με κα­ποιους α­πο την Συγ­κλη­το στο θη­σαυ­ρο­φυ­λα­κι­ο της Βα­σι­λεί­ας μου και, α­φού βρη­κα το τι­μι­ο ξυ­λο του ζω­ο­ποι­ου Σταυ­ρού, το με­γι­στο ο­λων και α­ξι­ο θαύ­μα­τος, (δι­ο­τι φε­ρει α­κο­μη ε­πα­νω του τα α­να­μνη­στι­κα του δε­σπο­τι­κού πα­θους· μι­α τρυ­πα α­πο τα καρ­φιά, α­πο τα ο­ποί­α η θε­ω­με­νη σαρ­κα του Κυ­ρι­ου μου κα­τα­πλη­γω­θη­κε και ο ε­ξα­γνι­σμος των α­μαρ­τι­ων μας, δη­λα­δη η πη­γη του πα­να­γι­ου αι­μα­τος, στε­ρε­ψε. Με υ­ψος, μα­ζι με τους εγ­καρ­σι­ους και τον ι­στο, πε­ρι­που ε­ναν πη­χυ και μια πα­λα­μη, με πλα­τος πε­ρι­που δυ­ο δα­κτυ­λους και βα­θος πε­ρι­που ε­ναν δα­κτυ­λο και με συ­νο­λι­κο βα­ρος πε­ρι­που ε­κα­το δραχ­μες[80]). Καί α­φού πη­ρα στα χε­ρια μου αυ­τον τον Α­γι­ο θη­σαυ­ρο, την φρι­κτη ση­μαί­α του ου­ρα­νι­ου Βα­σι­λιά, το ση­μα­δι του Υι­ου του αν­θρω­που, που εμ­φα­νι­σθη­κε στον ου­ρα­νο, αυ­του που στο μελ­λον θα κρι­νη ζων­τα­νούς και νε­κρούς, αυ­το λοι­πον το θε­ι­κο­τα­το ορ­γα­νο της σω­τη­ρι­ας μας, το α­πε­θε­σα με ευ­λα­βει­α στα Α­γι­α χε­ρια του ο­σιω­τα­του Παύ­λου του Ξη­ρο­πο­τα­μη­νού, ε­τσι ω­στε, με­χρι να ελ­θη ο Κυ­ρι­ος, να α­πο­τε­λε­ση α­να­φαί­ρε­το α­να­θη­μα στην προ­α­να­φερ­θεί­σα σε­βα­σμι­ω­τα­τη μο­νη της Βα­σι­λεί­ας μου και το ε­φω­δι­α­σα­με με Εκ­κλη­σι­α­στι­κη και στρα­τι­ω­τι­κη προ­πομ­πη, για να το α­πο­θε­σουν στο Α­γι­ο βη­μα της Μο­νης για α­γι­α­σμο και στη­ριγ­μα της αυ­το­κρα­το­ρι­κης μας μο­νης».

Α­φού λοι­πον πη­ρε το Τι­μι­ο Ξυ­λο ο Μα­κα­ρι­ος Παύ­λος, ηλ­θε στο Α­γι­ο Ο­ρος και με­τα την τε­λει­α α­να­και­νι­σι της Μο­νης και τον εγ­και­νι­α­σμο του Πα­τρι­αρ­χου, α­πο­θε­σε το τι­μι­ο ξυ­λο στο Α­γι­ο βη­μα, συμ­φω­να με την Βα­σι­λι­κη προ­στα­γη. Αλ­λα ε­πει­δη η φη­μη του Ο­σι­ου ε­ξα­πλω­θη­κε σε ο­λη την γη, συγ­κεν­τρω­θη­καν παμ­πολ­λα πλη­θη Μο­να­χων, που α­σκού­σαν την α­ρε­τη. Ε­πει­δη ο­μως ο Ο­σιος α­πο­φευ­γε την τα­ρα­χη, α­φη­σε την μο­νη να ε­πι­στα­τη­ται α­πο ε­ναν αλ­λο ε­να­ρε­το α­δελ­φο, και αυ­τος, α­φού α­να­χω­ρη­σε, πη­γε στους προ­πο­δες του Α­θω­νος και περ­νού­σε την ζω­η του η­συ­χα­στι­κα.

Ο­μως πη­γαν και ε­κεί πολ­λοί και τον βρη­καν και ε­γι­νε η ε­ρη­μος σαν μια πο­λι. Δι­ο­τι οι μα­θη­τες, που πη­γαν ε­κεί, η­ταν ε­ξην­τα. Καί φο­βού­με­νος μην τυ­χη και τους σκλα­βω­σουν, ή τους θα­να­τω­σουν οι Α­ρα­βες, που πη­γαι­ναν συ­χνα στο Α­γιο Ο­ρος και λη­στευ­αν, πα­λι με την με­σο­λα­βη­σι των ευ­σε­βων Βα­σι­λε­ων ε­κτι­σε και αλ­λο Μο­να­στη­ρι προς τι­μην του Α­γι­ου Γε­ωρ­γι­ου. Το ο­ποί­ο ε­ως και ση­με­ρα σω­ζει την ε­πω­νυ­μι­α του Ο­σι­ου, κα­θως λε­γε­ται Α­γιος Παύ­λος.

Ω­στο­σο, ο­ταν τε­λεί­ω­σε το Μο­να­στη­ρι, η­ταν πο­λυ γε­ρος και η­ταν α­ναγ­και­ο να προ­στε­θη στους Πα­τε­ρες του, προ­βλε­ψε με­σω θεί­ας α­πο­κα­λυ­ψε­ως την ω­ρα του θα­να­του του και, α­φού προ­σκα­λε­σε ο­λους του τους μα­θη­τες και της μο­νης του Ξη­ρο­πο­τα­μου και της νε­ας και, α­φού α­νοι­ξε το Α­γι­ο του στο­μα, τους δι­δα­ξε πολ­λα ψυ­χω­φε­λη, λε­γον­τας και αυ­το· «Παι­διά μου, με­τα α­πο δυ­ο η­με­ρες θα ε­ξελ­θω α­πο το α­ξι­ο­θρη­νη­το σω­μα μου. Γνω­ρι­ζε­τε βε­βαι­α πως ε­γω πο­λι­τεύ­τη­κα στον Α­γι­ο αυ­το το­πο και πως δι­ε­φυ­λα­ξα ο­λες τις εν­το­λες των Πα­τε­ρων μου α­πο την νεότητά μου. Ε­τσι σας πα­ρα­κα­λω και ε­σας, α­γα­πη­τοί μου, να τις δι­α­φυ­λα­ξε­τε και ε­σείς με­χρις αι­μα­τος. Ε­γω την ε­πο­χη της νε­ο­τη­τας μου, ο­ταν η­ταν η αι­ρε­σι των ει­κο­νο­μα­χων, το­σο πο­λυ α­γω­νι­σθη­κα, ω­στε ή­μουν ε­τοι­μος να χυ­σω το αι­μα μου για την α­γα­πη του Χρι­στού και πολ­λα ξυ­λο­κο­πη­μα­τα και πλη­γες υ­πε­μει­να, ω­σπου ε­ξα­φα­νι­σα την μι­α­ρη αι­ρε­σι των ει­κο­νο­μα­χων με εγ­γρα­φες α­πο­δεί­ξεις και πα­τρι­κες Μαρ­τυ­ρι­ες. Καί αυ­τα σας τα λε­ω, ο­χι α­πο υ­πε­ρη­φα­νεια, αλ­λα για να υ­πο­φε­ρε­τε κα­θε πει­ρα­σμο και θλίψι με­γα­λο­ψυ­χα, προ­σμε­νον­τας τα στε­φα­να α­πο τον Θε­ο».

Ο­ταν τα α­κου­σαν οι α­δελ­φοί αυ­τα, θρη­νη­σαν πι­κρα και με δα­κρυ­α στα μα­τια ει­παν· «Πα­τερ, μη μας α­φη­σης ορ­φα­νούς και ε­ρη­μους α­πο τις πνευ­μα­τι­κες σου δι­δα­χες. Ε­μείς α­πο την α­γα­πη, που ει­χα­με προς την α­γι­ο­συ­νη σου, νο­μι­ζα­με, πως δεν θα πε­θα­νης πο­τε, και τω­ρα, α­κού­γον­τας αυ­τα τα πι­κρα λο­για, θλι­βε­ται εν­το­να η καρ­διά μας, ε­πει­δη σε ει­χα­με πα­ρη­γο­ριά στις θλι­ψεις μας και βο­η­θο στους πει­ρα­σμούς μας, κα­θως ε­σε­να γνω­ρι­ζα­με ως Πα­τε­ρα και Μη­τε­ρα και α­δελ­φο». Αυ­τα και πε­ρισ­σο­τε­ρα α­πο αυ­τα ο­ταν α­κου­σε ο Ο­σι­ος, δα­κρυ­σε, (ε­πει­δη η­ταν ευ­συγ­κι­νη­τος και ει­χε την χα­ρι των δα­κρυ­ων σε ο­λη του την ζω­η. Καί μι­α φο­ρα που τον ρω­τη­σε ε­νας α­δελ­φος· «Τι να κάνω Πα­τερ, για να α­πο­κτη­σω το δα­κρυ της κα­τα­νυ­ξε­ως;». Τού ει­πε· «Ε­χε παν­το­τε τον νού σου στο φο­βε­ρο κρι­τη­ρι­ο του Χρι­στού και στις α­μαρ­τι­ες σου και δεν θα λεί­ψουν α­πο σε­να τα δα­κρυ­α»). Καί, α­φού δα­κρυ­σε ο­πως ει­πα­με, ει­πε προς τους πα­ρευ­ρι­σκο­με­νους· «Μην κλαί­τε, α­δελ­φοί, αλ­λα συγ­χω­ρη­στε με, ε­πει­δη ε­φθα­σε ο και­ρος, τον ο­ποί­ο παν­το­τε, η μεν ψυ­χη μου ε­πι­θυ­μου­σε, η σαρ­κα μου ω­στο­σο φο­βο­ταν».

Καί α­φού ση­κω­θη­κε φο­ρε­σε τον συ­να­κτι­κο του μαν­δυ­α και, α­φού ε­κανε αρ­κε­τη προ­σευ­χη, με­τα­λα­βε τα α­χραν­τα Μυ­στη­ρι­α και α­με­σως ε­λαμ­ψε το προ­σω­πο του, ο­πως ο η­λι­ος, ε­τσι ω­στε αυ­τοί, που βρι­σκον­ταν ε­κεί ε­πε­σαν κα­τω, ε­πει­δη δεν μπο­ρού­σαν να βλε­πουν το­ση λαμ­ψι, που α­στρα­φτε στο προ­σω­πο του Ο­σι­ου. Α­φού λοι­πον με­τα­λα­βε, κα­θι­σε με­ταλ­λαγ­με­νος με την κα­λη εν­νοι­α και, λε­γον­τας την συ­νη­θη ευ­χη, που παν­το­τε ε­λε­γε, δη­λα­δη το· «Η ελ­πις μου ο Πα­τηρ, κα­τα­φυ­γη μου ο Υι­ος, σκε­πη μου το Πνεύ­μα το Α­γι­ο, Τρι­ας Α­γι­α δο­ξα σοι», αρ­χι­σε πα­λι να τους λε­η πολ­λες συμ­βου­λες. Ι­δι­αι­τε­ρως βε­βαι­α, ει­πε· «Να ε­χε­τε, παι­διά μου και α­δελ­φοί, την α­γα­πη, την προ­σευ­χη, την τα­πεί­νω­σι και την υ­πα­κο­η. Διότι ο­ποιος Μο­να­χος δεν ε­χει αυ­τες τις α­ρε­τες, δεν πρε­πει να λε­γε­ται Μο­να­χος, αλ­λα κο­σμι­κος». Καί ο­ταν τε­λεί­ω­σε αυ­τα, ει­πε· «Α­λλοί­μο­νο σ’ ε­κεί­νον τον Μο­να­χο, που ε­χει συ­να­να­στρο­φες με τους α­γε­νει­ους, δι­ο­τι, αυ­τος δεν θα δη πο­τε το προ­σω­πο του Θε­ου». Καί το­τε α­φού α­πλω­σε τα πο­δια και ε­δω­σε την σω­στη στα­σι στον ε­αυ­το του και υ­ψω­σε τα χε­ρια και τα μα­τια προς τον ου­ρα­νο, α­φη­σε στα χε­ρια του Θε­ου την μα­κα­ρι­α του ψυ­χη, στις 28 Ι­ου­λι­ου.

Οι δε Μο­να­χοί της Ι­ε­ρας Μο­νης, α­φού ε­τοί­μα­σαν το πλοί­ο και κα­τε­βα­σαν στον για­λο το ι­ε­ρο του λεί­ψα­νο με υ­μνους και ω­δες πνευ­μα­τι­κες, το ε­βα­λαν στο πλοί­ο, για να το πα­νε στον Λογ­κο να το εν­τα­φιά­σουν, ο­πως τους πα­ραγ­γει­λε ο Α­γιος. Καί η­ταν το­τε α­πο­γευ­μα και ε­νω αρ­με­νι­ζε το πλοί­ο την νυ­χτα για τον Λογ­κο, το πρω­ι, (ω των θαυ­μα­των σου Χρι­στε Βα­σι­λιά!­), βρε­θη­κε στην Κων­σταν­τι­νού­πο­λι. Καί ο­ταν το πλη­ρο­φο­ρη­θη­κε αυ­το ο Βα­σι­λιάς και η Συγ­κλη­τος και ο Πα­τριά­ρχης και ο­λος ο κλη­ρος της Εκ­κλη­σι­ας, α­φού φο­ρε­σαν την Ι­ε­ρα­τι­κη στο­λη και α­να­ψαν φω­τα με θυ­μι­α­μα­τα, ση­κω­σαν το Α­γιο λεί­ψα­νο του Ο­σι­ου με υ­μνους και ψαλ­μω­δι­ες και το α­πο­θε­σαν στην με­γα­λη Εκ­κλη­σι­α και το α­σπα­ζον­ταν με με­γα­λη ευ­λα­βεια και ευ­χα­ρι­στού­σαν τον Κυ­ριο, που τους πλού­τι­σε με τε­τοι­ο θη­σαυ­ρο. Οι δε μα­θη­τες του Α­γι­ου, α­φού α­σπα­σθη­καν το Α­γιο λεί­ψα­νο και ε­πι­κα­λε­σθη­καν τις ευ­χες του Ο­σι­ου, α­γο­ρα­σαν ζε­στα ψω­μια, μπη­καν στο πλοί­ο και αρ­με­νι­ζον­τας στην θα­λασ­σα συ­νω­μι­λού­σαν για τον Α­γιο. Αλ­λα, τι θαυ­μα­στα που ει­ναι τα ερ­γα σου, Κυ­ρι­ε! σε λι­γο βρε­θη­καν μπρο­στα στον Αρ­σα­να του Μο­να­στη­ριού τους. Καί α­φού πη­γαν στην ι­ε­ρα Μο­νη, δι­η­γούν­ταν στους Πα­τε­ρες ο­σα ει­χαν γι­νει, δεί­χνον­τας και τα ψω­μια, που η­ταν α­κο­μη ζε­στα. Αυ­τοί ο­ταν τα α­κου­σαν αυ­τα ε­μει­ναν εκ­πλη­κτοι, θαυ­μα­ζον­τας την με­γα­λη παρ­ρη­σι­α, που ει­χε ο πα­νυ­μνη­τος Παύ­λος προς τον Θε­ο. Στον ο­ποί­ο αρ­μο­ζει κα­θε δο­ξα, τι­μη και προ­σκυ­νη­σις τω­ρα και παν­τα και στους αι­ω­νες των αι­ω­νων. Α­μην.

[80] (Σ. σ. Δραχμή: Μονάδα βάρους. Μία δραχμή ισοδυναμεί με 4,3 γραμμάρια. Επομένως οι εκατό δραχμές ισοδυναμούν με 430 γραμμάρια βάρους)

 





Share44Tweet28ΑποστολήΑποστολή
Προηγούμενο άρθρο

Εορτή της Οσίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου

Επόμενο άρθρο

Σοκ για 2,5 εκατ. συνταξιούχους: Αναδρομική μείωση συντάξεων από τον Ιούλιο

Σχετικά Άρθρα

4 Ιουλίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Ανδρέας ο Ιεροσολυμίτης Αρχιεπίσκοπος Κρήτης

από Newsroom
04/07/2025 | 00:05

Γιορτή σήμερα: Τη μνήμη του Αγίου Ανδρέα του Ιεροσολυμίτου και Αρχιεπισκόπου Κρήτης τιμά σήμερα, 4 Ιουλίου, η Εκκλησία μας. «Ζηλούτε τα...

3 Ιουλίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Υάκινθος ο Κουβικουλάριος (θαλαμηπόλος)

από Newsroom
03/07/2025 | 00:05

Γιορτή σήμερα: Τη μνήμη του Αγίου Υακίνθου του Κουβικουλάριου τιμά σήμερα, 3 Ιουλίου η Εκκλησία μας. Ο Άγιος Υάκινθος καταγόταν από...

2 Ιουλίου – Γιορτή σήμερα: Κατάθεσις της Τιμίας Εσθήτος της Θεοτόκου

από Newsroom
02/07/2025 | 00:05

Γιορτή σήμερα: Την κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου τιμά σήμερα, 2 Ιουλίου, η Εκκλησία μας. Στο ναό των Βλαχερνών,...

 

Ορθοδοξία : Όλα τα ΝΕΑ για τις μητροπόλεις

Επικαιρότητα ΕΔΩ

Εορτολόγιο : Γιορτή σήμερα – Όλες οι γιορτές

Όλες οι προσευχές : Προσευχή

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  στο Google News

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις και τα εκκλησιαστικά ΝΕΑ από το vimaorthodoxias.gr

Γίνε Μέλος της Ομάδας μας

  • 149.6k Fans
  • 7.4k Followers
  • 136k Subscribers
  • 2k Subscribers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

TOP NEWS

100 εκατ. ευρώ στο Αγιον Ορος από ΕΣΠΑ για έργα υποδομής εξήγγειλε ο Μητσοτάκης από την Ι. Κοινότητα

από Γιώργος Θεοχάρης
4 Ιουλίου, 2025

Ρεπορτάζ: Γιώργος Θεοχάρης – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Κατά τη διάρκεια της επίσημης ομιλίας του στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ιεράς...

Περισσότερα

Μητσοτάκης στο Άγιον Όρος: Επίσημη επίσκεψη με γεωπολιτική βαρύτητα και πλήρη κινητοποίηση των Μονών

3 Ιουλίου, 2025

3 Ιουλίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Υάκινθος ο Κουβικουλάριος (θαλαμηπόλος)

3 Ιουλίου, 2025

4 Ιουλίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Ανδρέας ο Ιεροσολυμίτης Αρχιεπίσκοπος Κρήτης

4 Ιουλίου, 2025

Άγιοι Ανάργυροι: Η Θαυματουργή Προσευχή υπέρ υγείας των Αγίων Αναργύρων

1 Νοεμβρίου, 2024

Πως ενεργεί ο πνευματικός νόμος;

3 Ιουλίου, 2025

Με ελικόπτερο στο Άγιον Όρος ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Υψηλού συμβολισμού επίσκεψη με δύο υπουργούς

4 Ιουλίου, 2025

Προσευχή στην Παναγία Γιάτρισσα εις πάσαν ασθένεια- ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ!

2 Ιουλίου, 2020

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Άγιον Όρος στις 4 Ιουλίου – Τα 4 μοναστήρια που θα επισκεφθεί 

2 Ιουλίου, 2025

ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ

3 Μαΐου, 2010

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πρόσφατα άρθρα

  • Συναυλία αφιερωμένη τη Μάνα την Κυριακή 6 Ιουλίου στα Διαβατά
  • Ο Γόρτυνος Νικηφόρος στις Πανηγύρεις της Νυμφασίας και της Καρκαλούς Γορτυνίας
  • Πανηγυρίζει το παρεκκλήσιο του Οσίου Σωφρονίου στο Μετόχι της Μονής Παναγίας Αμασγούς
  • Άτυπες συνομιλίες μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Αγγλικανικής Κοινωνίας
  • Ιστορική επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου στο μοναστήρι της Σεμινάρας, στην Ιταλία
  • Πανηγυρική Θεία Λειτουργία για την εορτή των Αγίων Αναργύρων στη Σύμη
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Translate »

Add New Playlist