• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα
TV
Radio
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
6 °c
Athens
12 ° Fri
12 ° Sat
12 ° Sun
11 ° Mon
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Τι συμβολίζει ο ασπασμός των ιερέων κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας

Newsroom από Newsroom
17/01/2022 | 19:16
Ενημερώθηκε: 17/01/2022 19:23:55
σε θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
965
SHARES
3.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΕΑΣ ΑΣΠΑΣΜΟΣ: Ο ασπασμός όλων των μελών της σύναξης κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, πριν να αρχίσει το τμήμα της Αγίας Αναφοράς, συνιστούσε μέρος των αρχέγονων τύπων του μυστηρίου.

Το κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο αναφέρει ότι, «ἐὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ, ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου» (Μτ. ε’, 23-24). Η μαρτυρία αυτή είναι θεμελιακή για την καθιέρωση του ασπασμού πριν από την έναρξη της προσφοράς της αναίμακτης θυσίας. Η πατερική παράδοση διδάσκει ότι ο ασπασμός δεν είναι συμβολικός και εικονικός, αλλά η ζώσα έκφραση της ίδιας της αγάπης μεταξύ των μελών της σύναξης.


Η σύγχρονη διάταξη των τελούμενων λειτουργικών τύπων της Ανατολικής Εκκλησίας αγνοεί στην πληρότητά του τον ασπασμό, αφού περιορίζεται πλέον μόνο στον κλήρο. Η αρχική οντολογική υπόσταση του ασπασμού δίνει πλέον τη θέση της σε μια απλή τελετουργική προτροπή, χωρίς ιδιαίτερο νόημα, αφού πρακτικά δεν υφίσταται ο προτρεπόμενος ασπασμός. Η σημασία του ασπασμού αναδεικνύεται μέσα από την ιστορία της Θείας Λειτουργίας, με τη συνεξέταση του τυπικού των αρχέγονων λειτουργικών τύπων, όσο και των αντιστοίχων άλλων χριστιανικών ομολογιών.
Η απόδοση του ασπασμού των μελών της σύναξης ανταλλασσόταν μεταξύ όλων των μελών. Ο αναγκαίος λειτουργικός χρόνος, ώστε να ολοκληρωθεί ο ασπασμός,
ήταν ικανός και δεν καλυπτόταν από μέλος, αφού, σύμφωνα με μαρτυρία του Ιουστίνου, λάμβανε χώρα «παυσάμενοι των ευχών», δηλαδή σταματούσε όχι μόνο η προσευχή, αλλά και η ψαλμωδία.

Οι αρχαίοι λειτουργικοί τύποι δεν αναφέρουν να ψάλλεται κάτι μεταξύ των δύο εκφωνήσεων, στις οποίες μεσολαβούσε ο ασπασμός. Ο ασπασμός, η χερνιψία και η είσοδος των Δώρων, γινόταν σε σιγή, κατά τον τύπο των Αποστολικών Διαταγών και της Λειτουργία του Αποστόλου Μάρκου, μετά ή στο μέσο της ευχής του ασπασμού και τη προσφορά του θυμιάματος.

Το Ευχολόγιο του Σεραπίωνα δεν αναφέρεται στον ασπασμό. Η απουσία αυτή δεν δηλώνει το μεταγενέστερο της εισαγωγής του, δεδομένου ότι αναφέρεται ήδη από τον Κλήμη τον Αλεξανδρέα και τον Ωριγένη. Ο Κοπτικός και ο Αιθιοπικός λειτουργικός τύπος περιλαμβάνουν τον ασπασμό μετά την απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως.

Ο ασπασμός είναι μέχρι σήμερα συστατικό τμήμα της Θείας Λειτουργίας της Αρμενικής Εκκλησίας και μεταδίδεται προς όλα τα μέλη της σύναξης. Ενόσω ο λαός ψάλλει τον ύμνο «Ο Χριστός εν τω μέσω ημών επεφάνη», όσοι διακονούν στο ιερό ασπάζονται το χέρι του ιερέα. Στη συνέχεια, ένας εξ αυτών μεταδίδει τον ασπασμό στον πρώτο του χορού, από τον οποίο ένας τον μεταδίδει στο λαό και έτσι αποδίδεται ο ασπασμός σε ολόκληρη τη σύναξη. Το ίδιο ισχύει σχεδόν και για τις Ελληνόρρυθμες Ρωμαιοκαθολικές συνάξεις, όπου ο ασπασμός μεταδίδεται μεταξύ των μελών με χειραψία, μεταξύ των κοντινών πιστών, χωρίς να ασπάζονται όλοι όλους.

Ο τύπος του Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου, σύμφωνα με την προσαρμοσμένη στη σύγχρονη τέλεσή του τυπική διάταξη, ορίζει τον ασπασμό διά χειραψίας, με την ταυτόχρονη χαμηλόφωνη αναφώνηση του στίχου: «Η ειρήνη του Θεού μεθ’ ημών» και ενόσω ο χορός ψάλλει σε αργό μέλος τον στίχο «Ἀγαπήσω σε, Κύριε, ἡ ἰσχύς μου. Κύριος στερέωμά μου καὶ καταφυγή μου καὶ ῥύστης μου» (Ψαλμ. ιζ’, 1).

 Οι διακονικές εκφωνήσεις, οι οποίες καλούν τα μέλη της σύναξης να ανταλλάξουν ασπασμό, προέτρεπαν να εκδηλώσουν την μεταξύ τους αγάπη με την απόδοση φιλιού. Οι λειτουργικοί τύποι των Αποστολικών Διαταγών και Ιακώβου του Αδελφοθέου περιλάμβαναν την εκφώνηση: «Αγαπήσωμεν (ή ασπασώμεθα) αλλήλους εν φιλήματι αγίω», ενώ ο τύπος του Αποστόλου Μάρκου: «Ασπάσασθε αλλήλους εν φιλήματι αγίω».

Οι βυζαντινοί λειτουργικοί τύποι είχαν αντίστοιχη προτροπή, μέχρι τον Στ’ αι., κατά τον οποίο έγινε η εισαγωγή του Συμβόλου της Πίστεως. Το πρώτο μέρος της σώζεται ως σήμερα, τόσο στη Θεία Λειτουργία του ι. Χρυσοστόμου, όσο και σε εκείνη του Μεγάλου Βασιλείου: «Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους». Το δεύτερο τμήμα της εν λόγω εκφώνησης «ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν» συνιστά διασκευή της αρχικής εκφώνησης, που καλούσε σε ασπασμό, αφού έγινε η εισαγωγή του Συμβόλου της Πίστεως. Η αρχική εκφώνηση, επομένως, προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα, αφού ατόνησε η απόδοση του ασπασμού, ενώ όλο το βάρος της έπεσε στην Ομολογία της Πίστεως.

Η μελώδηση του ψαλμικού στίχου «Ἀγαπήσω σε, Κύριε, ἡ ἰσχύς μου» συνιστά κατάλοιπο της αρχαίας συνήθειας να λέγεται από κάθε μέλος, όταν ασπαζόταν κάποιο άλλο. Οι αρχαίες διατάξεις και τα χειρόγραφα της Θείας Λειτουργίας αναφέρουν ότι ο στίχος αυτός λεγόταν μία ή τρεις φορές, ακόμα και ότι συνοδευόταν από το δεύτερο στίχο του ιδίου Ψαλμού: «Ο Θεός μου βοηθός μου, ἐλπιῶ ἐπ᾿ αὐτόν».
Η επίμονη αναφορά των χειρογράφων στο «Ἀγαπήσω σε» μαρτυρά την αρχαϊκότητα και την καθολικότητα της απαγγελίας του. Η ψαλμωδία του έως σήμερα κατά τον ασπασμό του κλήρου στα συλλείτουργα συνηγορεί στη θέση, ότι ο στίχος αυτός συνόδευε τον ασπασμό, όμως με κάθε επιφύλαξη, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει αρκετοί αιώνες από την έκπτωση της καθολικότητας του ασπασμού.

Η εισαγωγή στο σημείο αυτό του στίχου: «Πατέρα, Υἱόν και Άγιον Πνεῦμα, Τριάδα ὁμοούσιον και ἀχώριστον» ήρθε σαν απόρροια της έκπτωσης του ασπασμού και της εισαγωγής του Συμβόλου της πίστεως. Η μελώδηση του στίχου αυτού προετοιμάζει τη σύναξη για την από κοινού απαγγελία του Συμβόλου. Η βαρύτητα της διακονικής εκφώνησης δίνεται, εν προκειμένω, στο Σύμβολο, σε αντίθεση με τα συλλείτουργα, όπου ο ασπασμός είναι ενεργός και το βάρος της διακονικής εκφώνησης πέφτει σε εκείνον και όχι στην Ομολογία της Πίστεως, που ούτως ή άλλως θα ακολουθήσει.

Βιβλιογραφία: 
Ευδοκίμωφ Π., Η προσευχή της Ανατολικής Εκκλησίας. Η βυζαντινή λειτουργία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, μετάφρ. Παπαζάχου Μ.-Τζέρπος Δημ., Σειρά: Λογική Λατρεία, αρ. 1, εκδ. Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αθήνα 1980.
Πανώτη Αρ. (επιμ.), Λειτουργικόν Ιεροσολύμων. Η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του «Αδελφού του Κυρίου», Αθήναι 2000. 
Τρεμπέλα Παν. Ν., Λειτουργικοί Τύποι Αιγύπτου και Ανατολής. Συμβολαί εις την Ιστορίαν της Χριστιανικής Λατρείας, τ. Β’, εκδ. Αδελφότης Θεολόγων «Ο Σωτήρ», Αθήναι 20083. 
Φουντούλη Ιω. Μ., Απαντήσεις εις λειτουργικάς απορίας, τ. Γ’, εκδ. Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αθήνα 20023. 
Του Ιδίου, Κείμενα Λειτουργικής, τ. Γ’: Θείαι Λειτουργίαι, Θεσσαλονίκη 2005. 
Του Ιδίου, Λειτουργική Α’. Εισαγωγή στη Θεία Λατρεία, εκδ. Μυγδονία, Θεσσαλονίκη 2003.





Ετικέτες: ασπασμόςΙΕΡΕΑΣ ΑΣΠΑΣΜΟΣ
Share386Tweet241ΑποστολήΑποστολή
Προηγούμενο άρθρο

Σήμερα τιμάται ο Άγιος Αντώνιος – Ο θαυμαστός βίος και τα θαύματά του!

Επόμενο άρθρο

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ: Το σήμαντρο καλεί τους μοναχούς να προσέλθουν στην εκκλησία (ΒΙΝΤΕΟ)

Σχετικά Άρθρα

Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Μην παραβλέπεις τη συνείδηση σου!

από Newsroom
16/06/2025 | 22:30

ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ: Μην παραβλέπεις τη συνείδηση σου! Να ζητάμε να μας συγχωρέσει ο αδερφός μας. Άνθρωποι είμαστε και σφάλματα...

Άγιος Παΐσιος: Μόλις σβήσει η οικογένεια, θα σβήσει ο κόσμος

από Newsroom
16/06/2025 | 09:00

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Μόλις σβήσει η οικογένεια, θα σβήσει ο κόσμος. Όταν χαλάσει η οικογένεια, θα χαλάσει και ο...

ΑΓΙΟΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ: Ο διά­βο­λος εί­ναι απαί­σιος στην όψη, εί­ναι και φο­βι­τσιά­ρης

από Κυριάκος Διαμαντόπουλος
14/06/2025 | 09:00

ΑΓΙΟΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ: Ο διά­βο­λος εί­ναι απαί­σιος στην όψη, εί­ναι και φο­βι­τσιά­ρης. Εί­ναι μυρ­μηγ­κο­λέ­ων, έτσι λένε οι Πα­τέ­ρες. Αν του...

 

Ορθοδοξία : Όλα τα ΝΕΑ για τις μητροπόλεις

Επικαιρότητα ΕΔΩ

Εορτολόγιο : Γιορτή σήμερα – Όλες οι γιορτές

Όλες οι προσευχές : Προσευχή

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  στο Google News

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις και τα εκκλησιαστικά ΝΕΑ από το vimaorthodoxias.gr

Γίνε Μέλος της Ομάδας μας

  • 149.6k Fans
  • 7.4k Followers
  • 136k Subscribers
  • 2k Subscribers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Uncategorized

16 Ιουνίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Τύχων ο Θαυματουργός Επίσκοπος

από Newsroom
16 Ιουνίου, 2025

Γιορτή σήμερα: Τη μνήμη του Αγίου Τύχωνος του Επισκόπου και Θαυματουργού τιμά σήμερα, 16 Ιουνίου, η Εκκλησία μας. Ο Άγιος...

Περισσότερα

Άγιος Παΐσιος: Μόλις σβήσει η οικογένεια, θα σβήσει ο κόσμος

16 Ιουνίου, 2025

Μονή Σινά: Σχέδιο συμβιβασμού Αθήνας – Καΐρου για την Ιδιοκτησία- Δίνουν 50 ακίνητα! Όσα αποκαλύπτουν αρμόδιες πηγές στο vimaorthodoxias.gr

16 Ιουνίου, 2025

Προσευχή για Υγεία

14 Ιανουαρίου, 2021

Προσευχή για ύπνο (Αγίου Εφραίμ του Σύρου)

4 Ιανουαρίου, 2021

ΕΛΒΕΤΙΑ – Νέος Επίσκοπος Τυάνων: Η συγκινητική χειροτονία του Θεοφιλεστάτου κ. Φανουρίου στο Ορθόδοξο Κέντρο Σαμπεζύ

16 Ιουνίου, 2025

Τι έγινε ξαφνικά και η Εκκλησία αποδέχτηκε τον Προσωπικό Αριθμό – Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο, όχι αριθμός

14 Ιουνίου, 2025

Προσευχή στην Παναγία Γιάτρισσα εις πάσαν ασθένεια- ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ!

2 Ιουλίου, 2020

ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ

3 Μαΐου, 2010

Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Μην παραβλέπεις τη συνείδηση σου!

16 Ιουνίου, 2025

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πρόσφατα άρθρα

  • 17 Ιουνίου – Γιορτή σήμερα: Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ
  • Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Μην παραβλέπεις τη συνείδηση σου!
  • Λαμπρή εορτή των Αγίων Πάντων στα Ιεροσόλυμα
  • Τεσσαρακονθήμερο μνήμοσυνο του ιερέως Μιχαήλ Θαλασσινού στη Μητρόπολη Ιεραπύτνης
  • Το Ευαγγέλιο της Τρίτης 17 Ιουνίου 2025 – Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ
  • ΕΚΤΑΚΤΗ ενημέρωση: Ο Νετανιάχου καλεί τους πολίτες της Τεχεράνης να την εγκαταλείψουν – «Το Ισραήλ ελέγχει τον εναέριο της χώρο»
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Translate »

Add New Playlist