Προσπαθώντας να δώσουμε έναν ορισμό της ψυχής με την πνευματική της έννοια,
ως του πνευματικού στοιχείου της υπάρξεώς μας, αναφερόμαστε στον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, ο οποίος λέγει ότι η ψυχή είναι ζώσα, απλή, ασώματη, αόρατη στους σωματικούς οφθαλμούς, λογική και νοερά, ασχημάτιστη,
ενώ χρησιμοποιεί ως όργανο το σώμα και του δίδει ζωή, αυτεξούσια, θελητική και ενεργητική, τρεπτή δηλαδή εθελότρεπτη, κτιστή: «Ψυχή τοίνυν εστίν ουσία ζώσα, απλή, ασώματος, σωματικοίς οφθαλμοίς κατ’ οικείαν φύσιν αόρατος,
λογική τε και νοερά, ασχημάτιστος, οργανικώ κεχρημένη σώματι και τούτω ζωής αυξήσεώς τε και αισθήσεως και γεννήσεως παρεκτική… αυτεξούσιος, θελητική τε και ενεργητική,
τρεπτή ήτοι εθελότρεπτος, ότι και κτιστή, πάντα ταύτα κατά φύσιν εκ της του δημιουργήσαντος αυτήν χάριτος ειληφυία, εξ ης και το είναι και το φύσει ούτως είναι είληφεν»
Η εκδίκηση δεν είναι του ανθρώπου – Τι διδάσκουν οι Γέροντες και οι Άγιοι του Αγίου Όρους για την αχαριστία και την κακία
ΕΚΔΙΚΗΣΗ: Στην εποχή της εγωπάθειας και της ψυχικής ταραχής, ο άνθρωπος εύκολα γλιστρά στο σκοτάδι της εκδίκησης. Όταν πληγωθεί, όταν...