ΚΛΗΡΙΚΟΙ: Το ζήτημα του δευτέρου Γάμου των Κληρικών, ενώ δεν θα έπρεπε κάν να συζητείται, επανέρχεται μεθοδευμένα και ανά τακτά διαστήματα στην επικαιρότητα, ώστε κάποια στιγμή να καμφθούν και οι τελευταίες αντιστάσεις.
Γράφει ο π. Γεράσιμος Βουρνάς
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι Κληρικός στην Αμερική έλαβε άδεια για δεύτερο Γάμο, αφού είχε διαζευχθεί την Πρεσβυτέρα του. Δηλαδή σε μία εποχή όπως η δική μας, κατά την οποία ο κόσμος μας βρίσκεται σε μεγάλη παρακμή, κάποιοι επιθυμούν να προσαρμοστεί και η Εκκλησία μας στην παρακμή και να πάψει να αποτελεί Φως και Αλήθεια και Ζωή!
Εμείς έχουμε χρέος να μείνουμε πιστοί, με την χάρη του Θεού, σε αυτά που παραλάβαμε από τους Πατέρες μας! Δεν μπορούμε να δεχθούμε εκπτώσεις στον λόγο του ίδιου του Χριστού, αλλά και στον λόγο που διατύπωσαν οι Άγιες Επτά Οικουμενικές Σύνοδοι και όλοι οι Άγιοι μέχρι τις ημέρες μας. Οι Κληρικοί που ζητούν δεύτερο Γάμο αγνοούν παντελώς και το τι είναι ο Γάμος, αλλά και η Ιερωσύνη! Πρέπει να προσέξουμε όλοι πολύ, γιατί στις μέρες μας βλέπουμε να συμβαίνει αυτό που γράφει ένας σύγχρονος Γέροντας της Ρωσίας: «ο πνευματικός πόλεμος εξακολουθεί να μαίνεται σε μία πιό εκλεπτυσμένη μορφή· και προχωρά μάλιστα παραβιάζοντας και τα τελευταία σύνορα, μέσα στην ίδια την Εκκλησία. Το πιό ανησυχητικό κι επικίνδυνο είναι η υποκατάσταση των εννοιών περί των αληθειών της Ορθοδοξίας, με ψευδείς ανταποκρινόμενες στα γούστα του καταναλωτή η του «παραγγελιοδότη».[1]
Το 2005 είχε και πάλι ανακινηθεί το εν λόγω θέμα, σε μία εποχή που ο Πνευματικός μας Πατέρας και Διδάσκαλος έγραφε τα άρθρα σχετικά με το Μυστήριο του Γάμου, που θα διαφώτιζαν με μοναδικό και σύγχρονο τρόπο την σχετική διδασκαλία της Εκκλησίας μας και που στη συνέχεια θα εκδίδονταν και σε βιβλίο με τίτλο: «Ο Γάμος Κατάργηση των Φύλων». Έτσι, ο π. Βασίλειος έγραψε ένα κείμενο με τίτλο: «Εκεί εφθάσαμε; Ζητούν και οι Κληρικοί Δεύτερο Γάμο!».[2] Θα σταχυολογήσουμε λοιπόν μερικά αποσπάσματα εδώ γιά:
«νά διατρανωθή για μια ακόμη φορά […] ότι απαγορεύεται ρητώς και κατηγορηματικώς ο δεύτερος γάμος των κληρικών ως αντιχριστιανική και βέβηλη πράξη, ως αιτία βαρυτάτου σκανδαλισμού των πιστών, ως «έργω διαφθορά της συνειδήσεως των πιστών και χειραγώγησή τους προς αθέτηση του Ευαγγελίου του Χριστού, δεδομένου ότι στο προκείμενο θέμα δεν έχουμε μόνο την δέσμευση των Ιερών Κανόνων αλλά και την κατηγορηματική δέσμευση της Αγίας Γραφής».[3]
Η Αγία Γραφή επιτάσσει ένα και μοναδικό γάμο για τους κληρικούς:
«Μιάς γυναικός ανήρ», πρέπει να είναι ο κληρικός – γράφει ο Θεός διά χειρός του αγίου Αποστόλου Παύλου – και μάλιστα ο κληρικός και των τριών βαθμών της Ιερωσύνης, εφ’ όσον προτρέπονται και οι Διάκονοι να συμμορφωθούν προς την επιταγή αυτή: «Διάκονοι έστωσαν μιάς γυναικός άνδρες, τέκνων καλώς προϊστάμενοι και των ιδίων οίκων» (1 Τιμ., 3, 2-12)»
Αυτή την επιταγή: «ο τίμιος και αληθινός άνθρωπος και αν ακόμη δεν υπήρχε […] θα την εθέσπιζε, θα την όριζε στον εαυτό του, γιατί η καρδιά του ανθρώπου είναι μονοθέσια, ζητάει την αποκλειστικότητα και τη μοναδικότητα στη σχέση του γάμου, γιατί μέσα απ’ αυτή την μοναδική και αποκλειστική σχέση θα ασκήση ο άνθρωπος το ερωτικό στοιχείο της ψυχής του, ώστε αυτό να μπορέση να στραφή σωστά και ολοκληρωτικά στον Θεό».[4]
Εμείς τι άνθρωποι έχουμε καταντήσει και όλα αυτά που μας διδάσκει ο π. Βασίλειος δεν μας έρχονται φυσικά; Η εποχή μας είναι η πιό ανέραστη και απάνθρωπη εποχή που υπήρξε!
Ο δεύτερος γάμος είναι μία παραχώρηση της Εκκλησίας για τους λαϊκούς, γιατί μόνο «ο πρώτος γάμος τελείται μέσα στη Θεία Λειτουργία και μόνο με τον πρώτο γάμο ο άνθρωπος μπορεί να Μεταλαμβάνη ανεμπόδιστα. […] Άν, λοιπόν, ισχύση η παραχώρηση του δευτέρου γάμου όχι μόνο για τους λαϊκούς, που δεν έχουν πνευματική ωριμότητα, αλλά ισχύση και για τους κληρικούς, τότε που και πότε θα ισχύση η “ακρίβεια” της Εκκλησίας μας;».[5]
Σημειώσεις:
[1] Γέρoντος Ιωάννη της Μονής των Σπηλαίων (Πσκώφ), Δεν είναι ο Αντίχριστος, που θα μας καταστρέψει, μετφρ. Αγγελικής Πελωριάδου, εκδ. Εν πλώ, Αθήνα, 2014, σελ. 210.
[2] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, Εκεί εφθάσαμε; Ζητούν και οι Κληρικοί δεύτερο Γάμο!, περιοδικό Ενοριακή Ευλογία, μηνιαία έκδοση Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων, Δεκέμβριος 2005, Αριθ. Φύλλου 41.
[3] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, ό.π., σελ. 146.
[4] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, ό.π., σελ. 147.
[5] Ό.π.