• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα
TV
Radio
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
6 °c
Athens
12 ° Fri
12 ° Sat
12 ° Sun
11 ° Mon
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Θεϊκός & Ἀνθρώπινος νόμος

Newsroom από Newsroom
27/02/2016 | 15:36
σε ΕΙΠΑΝ
313
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

(Μια προσέγγιση στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλέους)


Του Σε­βα­σμι­ω­τα­του Μη­τρο­πο­λι­του Χι­ου, Ψα­ρων και Οι­νουσ­σων κ. Μαρ­κου.

«ου­δε σθε­νειν το­σού­τον ωόμην τα σα κη­ρυγ­μα­θ’ ωστ’ α­γρα­πτα κα­σφα­λη θε­ων νο­μι­μα δυ­να­σθαι θνη­τον ονθ’ υ­περ­δρα­μείν»

(Σοφ. «Αν­τι­γο­νη» 453 – 455)

    Ε­χει υ­πο­στη­ρι­χθεί α­πο πολ­λούς φι­λο­λο­γους ο­τι το α­νω­τε­ρω χω­ρι­ο α­πο­τε­λεί την κεν­τρι­κη ι­δε­α της «Αν­τι­γο­νης» του Σο­φο­κλε­ους, μιάς τρα­γω­δι­ας που η πα­ρα­δο­ση θε­ω­ρεί αι­τι­α της ε­κλο­γης του ποι­η­του ως στρα­τη­γού.

     Α­σφα­λως η τρα­γω­δι­α δεν εγ­κω­μια­ζει τα κα­τορ­θω­μα­τα των Α­θη­ναί­ων ου­τε ε­ξυ­μνεί κα­ποι­α ι­δι­αι­τε­ρα ε­θνι­κα χα­ρα­κτη­ρι­στι­κα. Η ε­πι­τυ­χι­α της ο­φεί­λε­ται στην προ­κλη­ση κα­θο­λι­κού και δι­α­χρο­νι­κού εν­δι­α­φε­ρον­τος για τη συγ­κρου­ση θεί­ου και αν­θρω­πι­νου νο­μου.

     Η η­ρωίδα κα­λεί­ται να ε­πι­λε­ξει την υ­πα­κο­η του Κρε­ον­τα (αν­θρω­πι­νος νο­μος) ή στην α­γρα­φη συ­νη­θεια (θεί­ος νο­μος). Η συγ­κρου­ση ε­χει ι­δι­αι­τε­ρη ση­μα­σι­α.

     Οι Α­θη­ναί­οι, οι αρ­χαί­οι γε­νι­κως, ει­χαν μιάν ι­δι­αι­τε­ρη ευ­αι­σθη­σι­α α­πε­ναν­τι στους νο­μους. Οι πο­λι­τι­κες τους ε­λευ­θε­ρι­ες η­ταν στε­να συν­δε­δε­με­νες μ’­αυ­τους και ευ­λο­γα υ­πε­ρη­φα­νευ­ο­ταν για την υ­παρ­ξη τους.

    Ο,τι ξε­χω­ρι­ζε την Ελ­λα­δα α­π’ τις βαρ­βα­ρι­κες χω­ρες η­ταν η α­πο­κτη­ση νο­μων:

 «πρω­τον μεν Ελ­λα­δ’­αν­τι βαρ­βα­ρου χθο­νος

γαίαν κα­τοι­κείς και δι­κην ε­πι­στα­σαι

νο­μοις τε χρη­σθαι μη προς ι­σχυ­ος χα­ριν»

    Οι Βακ­χες του Ευ­ρι­πι­δου (881 – 882) λε­νε ο­τι ου­τε στη σκε­ψη ου­τε στην πρα­ξη πρε­πει να κα­τα­πα­του­με τους νο­μους και ο Τυν­δα­ρε­ως λε­ει κα­τι χα­ρα­κτη­ρι­στι­κα Ελ­λη­νι­κο:

«και των νο­μων γε μη προ­τε­ρον ει­ναι θε­λειν»

(Ευ­ριπ. «Ο­ρε­στης» 487)

    Ο­μως προ αυ­του του νο­μο­τα­γούς πλη­θυ­σμού η Αν­τι­γο­νη υ­ψω­νει τη φω­νη της και κερ­δι­ζει το θαυ­μα­σμο. Η η­ρω­ι­δα ΔΕΝ ΠΑΡΑΒΑΙΝΕΙ τον αν­θρω­πι­νο νο­μο, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ το θεί­ο. Μια βα­θιά θρη­σκευ­τι­κο­τη­τα ε­νυ­παρ­χει στους λο­γους της, θρη­σκευ­τι­κο­τη­τα που α­να­γει τη σκε­ψη σε χω­ρο με­τα­φυ­σι­κο. Ε­δω τι­θε­ται ε­να θε­μα της ε­πο­χης του ποι­η­του: η σχε­ση του θεί­ου, του φυ­σι­κού και α­γρα­φου δι­και­ου προς το αν­θρω­πι­νο και γρα­πτο δι­και­ο. Στο θε­μα αυ­το, που η­ταν ε­πι­και­ρο με τη εμ­φα­νι­ση και τα κη­ρυγ­μα­τα των σο­φι­στων, οι ο­ποί­οι υ­περ­τι­μου­σαν τους γρα­πτούς νο­μους, η σο­φο­κλεια η­ρω­ι­δα γι­νε­ται συ­νη­γο­ρος των α­γρα­φων νο­μων, για­τι το κυ­ρος τους ει­ναι αι­ω­νιο, «α­σφα­λες», α­πα­ρα­σα­λευ­το.

Η Αν­τι­γο­νη συ­ναι­σθα­νε­ται τη βα­ρυ­τη­τα αυ­της της πι­στε­ως της, για­τι υ­ψω­νε­ται σε κο­σμο θε­ι­κο και α­γω­νι­ζε­ται για υ­ψη­λες και αι­ω­νι­ες η­θι­κες αρ­χες, που δι­νουν πε­ρι­ε­χο­με­νο στη ζω­η. Η υ­παρ­ξη των θε­ι­κων «νο­μι­μων» ει­ναι για την η­ρω­ίδα πι­στη βα­θιάֹ και ει­ναι αυ­τη ε­τοι­μη να ο­μο­λο­γη­σει την πι­στη της α­κο­μη και με το θα­να­το της.

Ο­ταν α­νυ­ψω­νε­ται κα­νείς σε σφαί­ρα με­τα­φυ­σι­κη, ε­χει ως στη­ριγ­μα του την πι­στη κι’ ο­χι την α­πο­δει­κτι­κη γνω­ση. Η υ­παρ­ξη των θεί­ων και α­γρα­φων νο­μων με­σα στον α­πει­ρο χρο­νο της αι­ω­νι­ο­τη­τος στη­ρι­ζε­ται μο­νο στην πι­στη. Αυ­το ε­χει ι­σχυ αν­τι­κει­με­νι­κη για­τι παίρ­νει το χα­ρα­κτη­ρα πα­ναν­θρω­πι­νης πα­ρα­δο­χης.

Ε­πο­με­νως η Αν­τι­γο­νη δεν εκ­προ­σω­πεί την αρ­νη­ση του νο­μου, αλ­λα τη δι­α­κρι­ση του αν­θρω­πι­νου και θεί­ου νο­μου. Θε­τει πα­νω α­πο τον αν­θρω­πι­νο το θεί­ο νο­μο, ο­ταν ο αν­θρω­πι­νος ερ­χε­ται σε συγ­κρου­ση με το θεί­ο και στη­ρι­ζε­ται στην αυ­θαιρε­σι­α. Ο νο­μο­θε­της δεν πρε­πει να πα­ρα­νο­μεί θε­σπι­ζον­τας νο­μους σε βα­ρος αλ­λων νο­μων που η ι­σχυς τους ει­ναι δι­α­χρο­νι­κη. Μο­νο νο­μοι συμ­φω­νοι με τις αι­ω­νι­ες και η­θι­κες αρ­χες μπο­ρούν να στε­ρε­ω­σουν και να συμ­βαλ­λουν στην προ­ο­δο του κοι­νω­νι­κού συ­νο­λου.

Ο Η­ρα­κλει­τος γρα­φει «τρε­φον­ται παν­τες οι αν­θρω­πι­νοι νο­μοι υ­πο ε­νος, του θεί­ου», ε­νω ο Α­ρι­στο­τε­λης στη «Ρη­το­ρι­κη» (Ι 1375 α 31-35) δι­α­πι­στω­νει ο­τι το νο­η­μα αυ­των των στι­χων του Σο­φο­κλε­ους ει­ναι η προ­τι­μη­ση του θεί­ου ε­ναν­τι του αν­θρω­πι­νου νο­μου: «το μεν ε­πι­ει­κες α­ει με­νει και ου­δε­πο­τε με­τα­βαλ­λει, ου­δ’ ο κοι­νος (κα­τα φυ­σιν γαρ ε­στιν), οι δε γε­γραμ­με­νοι πολ­λα­κις, ο­θεν ει­ρη­ται τα εν τη Σο­φο­κλε­ους Αν­τι­γο­νηֹ α­πο­λο­γεί­ται γαρ ο­τι ε­θα­ψε πα­ρα τον του Κρε­ον­τος νο­μον, αλ­λ’ ου πα­ρα τον α­γρα­φον».

Την η­θι­κη αν­τι­στα­ση λοι­πον που ε­ξε­γεί­ρε­ται προ της αυ­θαι­ρε­σι­ας εν­σαρ­κω­νει η Αν­τι­γο­νη. Με οι­στρη­λα­τη­με­νη α­πο­φα­σι­στι­κο­τη­τα και α­δι­αλ­λα­κτη α­γε­ρω­χία ορ­θω­νει το α­να­στη­μα της. Ει­ναι η η­ρω­ι­κη ψυ­χη, η α­νω­τε­ρη και ευ­γε­νι­κη φυ­ση, η προ­ση­λω­με­νη στα υ­ψη­λα ι­δα­νι­κα της ευ­σε­βεί­ας, της δι­και­ο­συ­νης, της ε­λευ­θε­ρι­ας, της α­ρε­της. Ει­ναι η υ­πε­ρη­φα­νη και θα­ρρα­λε­α ε­κεί­νη υ­παρ­ξη που δεν α­νε­χε­ται να κα­τα­πα­τούν­ται θε­σμοί και νο­μοι αι­ω­νι­ου κυ­ρους, α­κα­τα­λυ­τες η­θι­κες α­ξι­ες, κα­θα­γι­α­σμε­να ι­δα­νι­κα. Η υ­παρ­ξη τε­τοι­ων ευ­γε­νι­κων και γεν­ναί­ων συ­νει­δη­σε­ων α­πο­τε­λεί α­δι­α­σει­στη εγ­γυ­η­ση για την πε­ρι­φρού­ρη­ση της τι­μης και της α­ξι­ο­πρε­πεί­ας του αν­θρω­πι­νου γε­νους.

Αυ­τοί γνω­ρι­ζουν ο­τι ο δρο­μος ει­ναι τρα­χυς και δυ­σβα­τος, ο α­γω­νας α­δυ­σω­πη­τος και στο ε­πα­κρο τρα­γι­κη η εγ­κα­τα­λει­ψη και η μο­να­ξιά. Πα­ρα­με­νουν ο­μως α­τα­λαν­τευ­τα προ­ση­λω­με­νοι στο ι­δα­νι­κο τους και ο­δεύ­ουν προς το μαρ­τυ­ριο με τη συ­νεί­δη­ση γα­λη­νια ο­τι ε­χουν ε­πι­τε­λε­σει το χρε­ος που υ­πα­γο­ρεύ­ουν οι θεί­οι νο­μοι.

Αυ­το ει­ναι το «η­θος» της τρα­γω­δι­ας. Πολ­λοί , α­κο­λου­θων­τας τον Hegel προ­σπα­θη­σαν να κα­τα­λο­γι­σουν και στην ι­δια την η­ρω­ίδα κα­τι σαν τρα­γι­κη ε­νο­χη. Το ω­ραί­ο βι­βλι­ο του V. Ehrenberg θα μπο­ρού­σε προ­παν­των, κα­τα τον A. Lesky, να θε­ω­ρη­θεί κα­ταλ­λη­λο να βαλ­ει μια για παν­τα τε­λος σ’­αυ­τη τη λα­θε­με­νη ερ­μη­νεί­α. Για ποι­ο πραγ­μα πο­λε­μα η Αν­τι­γο­νη, το λε­ει στη με­γα­λη συ­ζη­τη­ση με τον Κρε­ον­τα αρ­κε­τα κα­θα­ρα: αυ­τη υ­πο­στη­ρι­ζει τους αι­ω­νιους και α­ναλ­λα­γους νο­μους του Θε­ου, που δεν μπο­ρεί να τους α­χρη­στεύ­σει καμ­μια αν­θρω­πι­νη δι­α­τα­γη. Ο­δη­γεί­ται σ’­αυ­τη τη θε­ση με α­πο­φα­σι­στι­κο­τη­τα α­πο την γνω­ση του Υ­περκει­με­νου Α­πο­λυ­του και σε αν­τι­θε­ση μ’ ο­σους πε­ρι­φρο­νων­τας την αι­ω­νια τα­ξη σπρω­χνουν και τον ε­αυ­το τους και τη κοι­νω­νι­α στην εκ­μη­δε­νι­ση.

Η στα­ση της η­ρω­ι­δας η­ταν ε­να προ­τυ­πο για τους Α­θη­ναί­ους της ε­πο­χης του Σο­φο­κλε­ους αλ­λα και ε­να μη­νυ­μα στον αν­θρω­πο του αι­ω­νος μας. Ε­νας προ­αγ­γε­λος της ρη­σε­ως:

«πει­θαρ­χείν δεί τω Θε­ω μαλ­λον ή αν­θρω­ποις» 





Share125Tweet78ΑποστολήΑποστολή
Προηγούμενο άρθρο

To Τριώδιο αποτελεί μια προετοιμασία αντίστασης στη λογική του κόσμου

Επόμενο άρθρο

Η πρώτη απόφαση για τις σεξιστικές επιθέσεις στην Κολωνία την Πρωτοχρονιά

Σχετικά Άρθρα

Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος για τον Άγιο Γέωργιο σε Ν. Άμπλιανη, Μύλους, Καστρί, Λιανοκλάδι και Μαλεσίνα

από Κυριάκος Διαμαντόπουλος
24/04/2025 | 20:30

ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΣΥΜΕΩΝ: Σε πολλά σημεία της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, σε όλα τα σημεία του ορίζοντα, ιερούργησε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ....

Η Ζωοδόχος Πηγή: Η Παναγία των Θαυμάτων – Προσκυνήματα, ιστορία και Θείες παρεμβάσεις ανά την Ελλάδα

από Γιάννης Παπανικολάου
24/04/2025 | 14:30

ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ: Μια γιορτή γεμάτη φως και ελπίδα Ρεπορτάζ: Γιάννης Παπανικολάου | Βήμα Ορθοδοξίας Την Παρασκευή της Διακαινησίμου, η Ορθόδοξη...

Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος: Ο Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος έφερε τρόπαια νίκης κατά του διαβόλου

από Newsroom
24/04/2025 | 10:00

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Τιμόθεος, το εσπέρας της Τρίτης της Διακαινησίμου 22 Απριλίου 2025 και ώρα 7:30΄μ.μ., τέλεσε την ακολουθία...

 

Ορθοδοξία : Όλα τα ΝΕΑ για τις μητροπόλεις

Επικαιρότητα ΕΔΩ

Εορτολόγιο : Γιορτή σήμερα – Όλες οι γιορτές

Όλες οι προσευχές : Προσευχή

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  στο Google News

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις και τα εκκλησιαστικά ΝΕΑ από το vimaorthodoxias.gr

Γίνε Μέλος της Ομάδας μας

  • 149.6k Fans
  • 7.4k Followers
  • 135k Subscribers
  • 2k Subscribers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ -ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ

24 Απριλίου – Γιορτή σήμερα: Οσία Ελισάβετ η Θαυματουργή

από Newsroom
24 Απριλίου, 2025

Γιορτή σήμερα: Τη μνήμη της Οσίας Ελισάβετ, της Θαυματουργού τιμά σήμερα 24 Απριλίου, η Εκκλησία μας. Η Οσία Ελισάβετ καταγόταν από...

Περισσότερα

Προκόπης Αγαθοκλέους: “Δεν είχα καταλάβει πόσο τεράστια ήταν η επιρροή του Αγιου Παϊσίου, ως τη στιγμή που…”

24 Απριλίου, 2025

Η παρουσία Ορθόδοξου Προκαθημένου στην Κηδεία του Πάπα Φραγκίσκου και η αντίδραση πιστών

24 Απριλίου, 2025

“Κόσμε, γλέντα, διασκέδαζε, οργίαζε, μοίχευε, μάζευε λεπτά”

23 Απριλίου, 2025

Καθίζηση στο ιστορικό Μοναστήρι Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή στην Κωνσταντινούπολη

24 Απριλίου, 2025

ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ

7 Μαΐου, 2010

Προσευχή στην Παναγία Γιάτρισσα εις πάσαν ασθένεια- ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ!

2 Ιουλίου, 2020

Προσευχή για Υγεία

14 Ιανουαρίου, 2021
1

Αμπαρωμένο και στη γιορτή του το μοναστήρι του Μεσοποτάμου!

22 Μαΐου, 2013

Θαύμα Παναγίας Τσαμπίκας – Η άτεκνη Γερμανίδα

24 Απριλίου, 2025

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πρόσφατα άρθρα

  • 24 Απριλίου – Γιορτή σήμερα: Ζωοδόχος Πηγή
  • Θαύμα Παναγίας Τσαμπίκας – Η άτεκνη Γερμανίδα
  • Δοξολογία στην έδρα της ιστορικής Ι. Μεραρχίας Πεζικού για την εορτή του Αγίου Γεωργίου
  • Ιερό Ευχέλαιο και αναχώρηση του Ιερού Λειψάνου του Αγ. Παντελεήμονα από τις Κοκκινάδες Λυγουριού
  • Το Ευαγγέλιο της Παρασκευής 25 Απριλίου 2025
  • Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος για τον Άγιο Γέωργιο σε Ν. Άμπλιανη, Μύλους, Καστρί, Λιανοκλάδι και Μαλεσίνα
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Translate »

Add New Playlist