ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: Το απόγευμα της Πέμπτης, 29ης Μαΐου, ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στη σειρά των διαδικτυακών εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» ανέπτυξε το θέμα: «Και καθεζόμενο εκ δεξιών του Πατρός».
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Στη διαδικτυακή ομιλία του, ο Μητροπολίτης Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων, ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων:
Στην περασμένη ομιλία αναφερθήκαμε στην Ανάληψη του Κυρίου μας, όπως αυτή περιγράφεται από τον ιερό ευαγγελιστή Λουκά στην αρχή του βιβλίου των Πράξεων των Αποστόλων, και στη σημασία που έχει για την πίστη μας.
Με την Ανάληψή του ο Χριστός αποδεικνύει ότι δεν είναι μόνο ο διδάσκαλος, ο οποίος ήλθε στη γη για να διδάξει τους ανθρώπους με τον λόγο του και με τη ζωή του πως θα πρέπει να ζούν, η ακόμη για να μας γνωρίσει τον αληθινό Τριαδικό Θεό. Γιατί στην περίπτωση αυτή θα αρκούσε να είχε έλθει στη γη και να είχε κηρύξει, χωρίς να χρειασθεί να σταυρωθεί και να πεθάνει.
Αποδεικνύει ακόμη ότι ο Χριστός δεν είναι μόνο ο Σωτήρας και Λυτρωτής μας από την αμαρτία, γιατί τότε η Σταύρωση και η Ανάστασή του αρκούσαν για τη σωτηρία μας.
Αποδεικνύει ότι η παρουσία του στον κόσμο δεν αφορούσε μόνο τους ανθρώπους της εποχής του που τον άκουσαν και τον είδαν, αλλά και τη θέλησή του να παραμείνει στον κόσμο και μετά την ανάληψή του στους ουρανούς, να παραμείνει δίπλα στους ανθρώπους και μέσα από την Εκκλησία του, μέσα δηλαδή από το Σώμα του, το οποίο συναπαρτίζουν όσοι τον πίστευσαν και θα τον πιστεύσουν, γι᾽ αυτό και δίδει τις τελευταίες οδηγίες στους μαθητές του.
Αποδεικνύει επιπλέον ότι η αγάπη του δεν αρκέσθηκε στο να απαλλάξει τον άνθρωπο από την αμαρτία και να αποκαταστήσει τη σχέση του με τον Θεό. Ο Χριστός θέλησε να τιμήσει ακόμη περισσότερο το πλάσμα του, τον άνθρωπο χάριν του οποίου «εταπείνωσε εαυτόν» και έγινε άνθρωπος και θυσιάσθηκε και απέθανε. Και τι έκανε γι᾽ αυτό; Ανέλαβε την ανθρώπινη σάρκα μαζί του στον ουρανό και κάθησε με αυτήν στα δεξιά του Θεού και Πατρός.
Δεν ανέβηκε, δηλαδή, μόνο ως Υιός και Λόγος του Θεού στους κόλπους του Πατρός του, εκεί από όπου εξήλθε, αλλά ανήλθε ως Θεάνθρωπος. Ανήλθε ο Κύριός μας στον ουρανό με τον δερμάτινο χιτώνα της ανθρωπίνης φύσεως, αναμάρτητο και αμώμητο φυσικά από οποιαδήποτε αμαρτία. Και όχι μόνο ανέβηκε ο Χριστός με την ανθρώπινη φύση, αλλά την έβαλε στην πιό τιμητική θέση, «εκ δεξιών του Πατρός» του, και παρέμεινε με αυτή, την διατήρησε, για να την τιμήσει και για να την αγιάσει και για να μας δείξει ποιά δόξα θα απολαμβάνει μετά τη μέλλουσα κρίση και την ανάσταση όλων των ανθρώπων.
Με την Ανάληψη του Χριστού συμβαίνουν δύο πράγματα συγχρόνως: αφενός ο Χριστός αναλαμβάνει, παίρνει δηλαδή ξανά τη θέση του δίπλα στον Θεό-Πατέρα του και απολαμβάνει τη δόξα που είχε, όπως λέγει ο ίδιος ο Χριστός προς τον Πατέρα του στην αρχιερατική του προσευχή, «πρό του τον κόσμον είναι παρά σοί», και αφετέρου αναλαμβάνει μαζί του και την ανθρώπινη φύση, δοξάζοντας την και αυτήν και ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο απολύτως το έργο της σωτηρίας και της απολυτρώσεως των ανθρώπων.
Γι᾽ αυτό ακριβώς οι Πατέρες της Α´ Οικουμενικής Συνόδου δεν συμπεριέλαβαν στο Σύμβολο της Πίστεως μόνο το θαύμα της Αναλήψεως του Κυρίου μας, αλλά και το γεγονός ότι ο Χριστός κάθεται πλέον στα δεξιά του Πατέρα του, «ανελθόντα εις τους ουρανούς και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός», όπως ομολογούμε.