Μητροπολίτης Αιτωλίας: Μήνυμα προς τον κλήρο και τον λαό απηύθυνε ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός για την ερχόμενη Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2025, ερμηνεύοντας τη σημασία της αποστολικής περικοπής και φωτίζοντας τη θεολογική βαθύτητά της.
Στην αρχή του μηνύματός του τόνισε με πατρική αγάπη: «Αγαπητοί μου πατέρες και αδελφοί, παιδιά μου εν Κυρίω αγαπημένα». Αναφερόμενος στη φλόγα που καθοδηγούσε τον Απόστολο Παύλο, εξήγησε ότι η σημερινή περικοπή «αποτελεί μία αποκάλυψη της ιεραποστολικής φλόγας που θέρμαινε την ψυχή του Αποστόλου Παύλου». Ο Απόστολος, σημείωσε, ποθούσε βαθιά «όλοι οι άνθρωποι να γνωρίσουν τον Λυτρωτή του κόσμου και να πιστέψουν στο πανάγιο όνομα του Ιησού Χριστού».
Υπενθύμισε ότι ο Παύλος υπέμεινε φυλακίσεις, χλευασμούς και κινδύνους κατά τις περιοδείες του (Β΄ Κορ. 11:23-28), αλλά παρ’ όλα αυτά «μετέδιδε τη χαρά της αποστολής του, η οποία γέμιζε διαρκώς την καρδιά του». Ο Μητροπολίτης παρέθεσε τα λόγια του Αποστόλου: «Πόσο όμορφη είναι η αποστολή αυτών που φέρνουν τη χαρμόσυνη είδηση για την ειρήνη… Σ’ όλη τη γη αντήχησε η φωνή τους» (Ρωμ. 10:15, 18).
Στη συνέχεια, συνέδεσε το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελίου με το Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας:
«Πόσο μεγαλύτερη χαρά φέρνει η παρουσία του ίδιου του Χριστού κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, όπου όχι απλώς Τον συναντάμε, αλλά κοινωνούμε το ίδιο Του το Σώμα και το Αίμα;»
Ο Μητροπολίτης υπογράμμισε ότι το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι «συνάντηση και κήρυγμα», το οποίο προϋποθέτει δύο βασικά στοιχεία: «τη βαθιά πίστη στο πρόσωπο του Χριστού και την αλήθεια που πρέπει πάντα να συνοδεύει την πίστη». Εδώ, όπως είπε, η Θεία Λειτουργία αναλαμβάνει να απαντήσει στα μεγάλα ερωτήματα της πίστεως μέσω των ευχών και των ύμνων της.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον ύμνο «Ο Μονογενής Υιός», που ακούγεται μετά το δεύτερο αντίφωνο και συνοψίζει ολόκληρη τη χριστιανική διδασκαλία για το Πρόσωπο του Χριστού. Επισήμανε ότι ο ύμνος αυτός αποδίδεται στον αυτοκράτορα Ιουστινιανό και «εκφράζει τα δογματικά πορίσματα των Οικουμενικών Συνόδων Νικαίας, Κωνσταντινουπόλεως και Χαλκηδόνος».
Αναλύοντας τη λέξη-κλειδί του ύμνου, εξήγησε: «Η λέξη “καταδέχτηκες” περικλείει όλη την αγάπη του Θεού για μας, εξαιτίας της οποίας ο Κύριος μοιράζεται τις συνέπειες της αμαρτίας μας, αν και ο ίδιος δεν έχει καμία ευθύνη».
Ο Μητροπολίτης παρέθεσε και τα λόγια του Αγίου Νικολάου Καβάσιλα: «Ο Θεός αναλαμβάνει τον αγώνα υπέρ των ανθρώπων, διότι ήταν άνθρωπος, και όντας άνθρωπος νικά την αμαρτία ως καθαρός από κάθε αμαρτία, επειδή ήταν επίσης και Θεός».
Στο μήνυμά του, ο κ. Δαμασκηνός κάλεσε τους πιστούς να προσεγγίζουν τη Θεία Λειτουργία όχι τυπικά, αλλά «ως εκδήλωση του πόθου μας να βρεθούμε μαζί με τον Χριστό και να γνωρίσουμε με ακρίβεια τα δόγματα της Εκκλησίας». Υπενθύμισε ότι η ορθόδοξη λατρευτική ζωή διατήρησε επί αιώνες την πίστη ακόμη και σε ανθρώπους «αγράμματους, που όμως γνώριζαν βαθιά τη ζωή της Εκκλησίας».
Κλείνοντας το μήνυμα, ο Μητροπολίτης υπογράμμισε ότι ο Χριστός «είναι ο Νικητής της αμαρτίας και του θανάτου» και κάλεσε τους πιστούς να σταθούν στο πλευρό Του «για όλη μας τη ζωή», ώστε να γευθούν την ευλογία και τον αγιασμό που προσφέρει.
«Ο Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού βρίσκεται διαρκώς μαζί μας», τόνισε. «Αναπόκειται σε εμάς αν, μέσω της πνευματικής ζωής και της τήρησης των εντολών Του, θα Τον υποδεχθούμε στη ζωή μας και θα μοιραστούμε με ευγνωμοσύνη τη λυτρωτική νίκη Του. Αμήν».





















