Σάλο και οργή προκάλεσε στους κόλπους της Εκκλησίας η αποκάλυψη ότι ο 40χρονος ρασοφόρος, ο οποίος συνελήφθη στη Ρόδο με 2 κιλά καθαρής κοκαΐνης, αυτοπαρουσιαζόταν ως “Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος των Παλαιοημερολογητών”.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Θεοχάρης – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ο ίδιος, πρώην μοντέλο και YouTuber, είχε καθαιρεθεί το 2002 από την Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά συνέχισε να δραστηριοποιείται με ψευδοεκκλησιαστικό προφίλ, προβάλλοντας βίντεο και ψευδοκηρύγματα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.
Η υπόθεση, που αποκαλύφθηκε ύστερα από πολύμηνη έρευνα της Ελληνικής Αστυνομίας, προκαλεί σοκ όχι μόνο για τη συμμετοχή του 40χρονου σε εγκληματική οργάνωση, αλλά κυρίως για την ιεροσυλία της χρήσης του ράσου ως “καλύμματος” για τη διακίνηση ναρκωτικών.
«Δεν είναι ρασοφόρος – είναι όργανο του σκότους»
Ιεράρχες από όλη την Ελλάδα μιλούν στο vimaorthodoxias.gr με φωνή οργής, καταδικάζοντας απερίφραστα το αποτρόπαιο περιστατικό.
Μητροπολίτης από την Αττική δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Όποιος φορά ράσο και εμπορεύεται ψυχές, δεν ανήκει στον Κλήρο. Το ράσο είναι σταυρός, όχι επένδυση ούτε βιτρίνα. Το περιστατικό αυτό είναι προσβολή προς το Άγιο Θυσιαστήριο και τραύμα στο σώμα της Εκκλησίας».
Από τη Βόρεια Ελλάδα, Ιεράρχης υπογράμμισε πως η Εκκλησία “δεν έχει καμία σχέση με πρόσωπα που προσποιούνται τους ποιμένες, ενώ είναι λύκοι ενδεδυμένοι προβάτων”.
«Όταν η αμαρτία φοράει ράσο, γίνεται διπλά επικίνδυνη. Όμως το Φως του Χριστού δεν σκοτίζεται από τη λάσπη. Η Εκκλησία προσεύχεται για τη μετάνοιά του, αλλά και για όλους όσους παρασύρονται από ψευδομάρτυρες πίστεως».
Από νησιωτική Μητρόπολη, άλλος Ιεράρχης δήλωσε:
«Αυτό το γεγονός είναι τραγικό και μας πληγώνει όλους. Το ράσο είναι ιερό. Δεν ανήκει σε ανθρώπους που το βεβηλώνουν, αλλά σε όσους ματώνουν για τον συνάνθρωπο. Ο Άγιος Νεκτάριος, που αγαπήθηκε από το λαό, υπέμεινε αδικίες με υπομονή· αυτοί οι άνθρωποι φέρουν ντροπή και μόνο».
YouTuber, πρώην μοντέλο, ψευδοκληρικός
Ο 40χρονος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, διατηρούσε ενεργά προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα, όπου εμφανιζόταν άλλοτε ως «διδάσκαλος» της πίστης, άλλοτε ως σεφ και παρουσιαστής. Παράλληλα, παρουσίαζε τον εαυτό του ως “Αρχιεπίσκοπο Παλαιοημερολογιτών”, τίτλο που του έδινε πρόσβαση σε μικρές ομάδες ευκολόπιστων ανθρώπων.
Οι έρευνες της αστυνομίας αποκάλυψαν, ωστόσο, ότι πίσω από αυτό το θρησκευτικό προσωπείο λειτουργούσε ένα οργανωμένο κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών, με δύο “βραχίονες” —έναν στην Αττική και έναν στη Ρόδο— και μελών που στρατολογούνταν συστηματικά.
Κατά την επιχείρηση στη Ρόδο συνελήφθησαν οκτώ άτομα, ενώ η δικογραφία περιλαμβάνει ακόμη έναν κρατούμενο που θεωρείται “εγκέφαλος” της οργάνωσης. Κατασχέθηκαν 2,238 κιλά κοκαΐνης, 9 κιλά ακατέργαστης κάνναβης, τέσσερα αυτοκίνητα, ζυγαριές ακριβείας και jammer.
Η “βαλίτσα του θανάτου” και η απάτη στην ηλικιωμένη
Η δράση του 40χρονου αποκαλύφθηκε όταν έπεισε ηλικιωμένη γυναίκα να μεταφέρει μια βαλίτσα ακτοπλοϊκώς από τον Πειραιά στη Ρόδο, διαβεβαιώνοντάς την πως περιείχε «είδη ιερατικά». Ο ίδιος ταξίδεψε αεροπορικώς, και λίγες ώρες αργότερα, στο σημείο παράδοσης, αστυνομικοί τον συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω.
Στο εσωτερικό της βαλίτσας εντοπίστηκαν δύο πλάκες κοκαΐνης συνολικού βάρους 2,188 γραμμαρίων. Η γυναίκα αφέθηκε ελεύθερη, καθώς δεν είχε καμία γνώση του περιεχομένου, όμως η υπόθεση προκάλεσε σοβαρό προβληματισμό για τη χρήση αθώων πολιτών ως “μεταφορείς” από εγκληματικές οργανώσεις.
Αποδοκιμασία και από το Άγιον Όρος
Αγιορείτες πατέρες που επικοινώνησαν με το vimaorthodoxias.gr εξέφρασαν αγανάκτηση και λύπη:
«Δεν είναι μόνο ποινικό αδίκημα· είναι βλασφημία. Όποιος βάζει το ράσο και διακινεί θάνατο, φέρει την κατάρα της ψυχής του. Η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από “ιντερνετικούς ποιμένες”, αλλά από ταπεινούς ανθρώπους που δακρύζουν στην προσευχή».
Η Εκκλησία παίρνει θέση
Η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε ανακοίνωση διευκρινίζοντας ότι ο 40χρονος “ουδεμία σχέση έχει με την Εκκλησία της Ελλάδος”, καθώς είχε καθαιρεθεί εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Κύκλοι της Συνόδου σημειώνουν ότι «η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη προσοχής απέναντι σε ψευδοκληρικούς και ομάδες που παριστάνουν την Εκκλησία».
Σύμφωνα με πηγές της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διερευνάται και η διαδικτυακή του δραστηριότητα, προκειμένου να διαπιστωθεί αν μέσω YouTube ή άλλων μέσων προωθούσε συνδέσεις με άτομα του κυκλώματος.
“Η Εκκλησία δεν είναι θέατρο”
Ιεράρχης της νησιωτικής Ελλάδας δήλωσε στο vimaorthodoxias.gr:
«Η Εκκλησία δεν είναι σκηνή, ούτε σκηνικό για χειροκροτήματα. Όποιος θέλει να γίνει γνωστός, ας το κάνει αλλού. Το ράσο είναι διακονία και ταπείνωση. Και όταν το φορά κάποιος που έχει μέσα του το σκοτάδι, τότε είναι χειρότερος από άπιστο».
Από τη Βόρεια Ελλάδα, άλλος Ιεράρχης πρόσθεσε:
«Πρόκειται για ηθικό έγκλημα απέναντι στο σώμα της Εκκλησίας. Όμως να γνωρίζουν όλοι ότι το Άγιο Πνεύμα δεν κατοικεί σε ναούς που έγιναν αποθήκες αμαρτίας, αλλά στις καρδιές των καθαρών».
Επανέρχεται η συζήτηση για τους ψευδοκληρικούς
Η υπόθεση του “ρασοφόρου YouTuber” επαναφέρει στο προσκήνιο το πρόβλημα των παραεκκλησιαστικών σχηματισμών, οι οποίοι λειτουργούν χωρίς κανονική αναγνώριση, προσελκύοντας πιστούς με ψεύτικους τίτλους και διαδικτυακή δραστηριότητα.
Η Εκκλησία έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει για τέτοια φαινόμενα. Όπως δήλωσε Ιεράρχης από την Αττική:
«Αυτά τα φαινόμενα γεννούν σύγχυση στους πιστούς. Οι άνθρωποι αναζητούν την ελπίδα και βρίσκουν απατεώνες με ράσα. Η ευθύνη μας είναι να ενημερώνουμε, να προστατεύουμε και να μιλάμε με αλήθεια».

Η πίστη δεν κηλιδώνεται
Παρά την οργή και την απογοήτευση, οι ιεράρχες τονίζουν πως η πίστη δεν κηλιδώνεται από πράξεις ανθρώπων.
«Η Εκκλησία δεν πέφτει γιατί κάποιος έπεσε», λέει χαρακτηριστικά Ιεράρχης της νησιωτικής Ελλάδας. «Η πίστη είναι άσπιλη, όπως και ο Χριστός. Όμως εμείς, οι άνθρωποι, πρέπει να σταθούμε αντάξιοι του ράσου που φοράμε».
Η υπόθεση του ψευδοαρχιεπίσκοπου, όπως επισημαίνουν όλοι, «δεν θα ξεχαστεί εύκολα». Είναι ένα σκληρό μάθημα για το πώς η απώλεια ταπείνωσης και αλήθειας μπορεί να οδηγήσει από το Θυσιαστήριο στο έγκλημα.
«Ο Χριστός δεν χρειάζεται influencers. Χρειάζεται καρδιές καθαρές», καταλήγει Ιεράρχης από τη Βόρεια Ελλάδα — συνοψίζοντας σε μία φράση την αγωνία της Εκκλησίας για την εποχή της πνευματικής σύγχυσης.




















