ΒΕΡΟΙΑ: Το πρωί της Παρασκευής, 23 Μαίου, στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο Βεροίας πραγματοποιήθηκε η μηνιαία Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
Τη σύναξη προλόγισε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης Αθηναγόρας Μπίρδας, ο οποίος καλωσόρισε τους Ιερείς και παρείχε οδηγίες για διοικητικά και οργανωτικά θέματα ενόψει της ενάρξεως των εκδηλώσεων των «ΛΑ’ Παυλείων» καθώς και της «7ης Ιατρικής Εβδομάδος του Αγίου Λουκά του Ιατρού».
Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης Δημήτριος Μπακλαγής, ο οποίος ενημέρωσε το ιερατικό σώμα για το εγκύκλιο σημείωμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναφορικά με τη χρήση των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις επιταγές του νέου κανονισμού.
Καταληκτικά μίλησε ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων, ο οποίος προέτρεψε τους Ιερείς να συμμετάσχουν ενεργά στις λατρευτικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις των «ΛΑ’ Παυλείων», που διοργανώνει για 31η συνεχή χρονιά η Αποστολική Μητρόπολη της Βεροίας προς τιμήν του ιδρυτού της, Αγίου ενδόξου Αποστόλου Παύλου.
Οι εκδηλώσεις των «ΛΑ’ Παυλείων» και της «7ης Ιατρικής Εβδομάδος» θα ξεκινήσουν το εσπέρας της 29ης Μαίου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά του Ιατρού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας, με την πάνδημη υποδοχή της χαριτόβρυτης Τιμίας Χειρός του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους του Θαυματουργού. Οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν το εσπέρας της 29ης Ιουνίου, με τον Διορθόδοξο Πολυαρχιερατικό Εσπερινό στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου.
Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων μίλησε στους Ιερείς για την Δεσποτική εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου, που θα εορτάσουμε προσεχώς λέγοντας μεταξύ άλλων: Η Ανάληψη είναι ένα πολύ μεγάλο γεγονός για την Ορθόδοξη πίστη και Εκκλησία. Όπως δηλώνει η λέξη, ο Κύριός μας με την ανάληψη ανέκτησε, ξαναπήρε τη δόξα που είχε προαιώνια ως Θεός, ομοούσιος και σύνθρονος μέσα στην Αγία Τριάδα. Αυτή τη δόξα δεν την απέβαλε ποτέ, αλλά με το να γίνει άνθρωπος απλά την απέκρυψε. Ο ίδιος ο Χριστός στην αρχιερατική του προσευχή παρακάλεσε τον Πατέρα του, λέγοντας: «Εγώ σε δόξασα επί της γης. Το έργο που μου έδωσες να πραγματοποιήσω, το λυτρωτικό έργο, το τελείωσα. Και τώρα δόξασέ με και Συ Πάτερ, πλησίον Σου, με τη δόξα την οποία είχα κοντά σου, πριν ακόμα να υπάρξει ο κόσμος» (Ιωαν. 17,4-5).
Η Ανάληψη είναι, επομένως, εορτή θριάμβου και χαράς και δόξης του Μονογενούς Υιού του Θεού.
Όπως οι στρατηλάτες του κόσμου, επιστρέφοντα από μία νικηφόρο εκστρατεία, τελούν θρίαμβο για να πανηγυρίσουν τη νίκη τους και επιδεικνύουν τα λάφυρα που πήραν από τον εχθρό, έτσι ακριβώς συνέβη και με τον Κύριο. Έδωσε μάχη επάνω στη γη εναντίον της αμαρτίας και εναντίον των δυνάμεων του Σατανά και κέρδισε.
Έζησε χωρίς να διαπράξει καμία αμαρτία στη γη, έπαθε και σταυρώθηκε και ετάφη για να πληρώσει για τις ανθρώπινες αμαρτίες. Και ο διάβολος πήρε την απολαβή του θανατώνοντάς τον και ο Θεός πήρε δικαιοσύνη για την ανθρώπινη ανταρσία. Ο Χριστός εισήλθε στον Άδη ως βασιλεύς και ισοπέδωσε τα οχυρά του θανάτου και της φθοράς. Απελευθέρωσε τους δεσμίους του. Και στη συνέχεια ανέβηκε θριαμβευτής στον ουρανό. Εκεί τον υποδέχονται τα τάγματα των αγγέλων και των αρχαγγέλων, αλαλάζοντας για την κραταιά νίκη του Δεσπότου και για τη λύτρωση του ανθρώπου. Το πανηγύρι του ουρανού ενώνεται με το θρίαμβο της Εκκλησίας επί γης, που ψάλλει τα νικητήρια στον Κύριο της δόξης, που νίκησε κατά κράτος τη φθορά και το θάνατο.
Ο Χριστός δεν απαλλάσσει μόνο την ψυχή μας από την αμαρτία ούτε καθαίρει μόνο το σώμα μας από τους ρύπους της, αλλά μας ανακαινίζει ολοκληρωτικά. Μας αγιάζει ψυχικά και σωματικά και μας αποκαθιστά σε ανώτερη θέση από αυτήν που μας είχε χαρίσει ο Θεός, όταν μας δημιούργησε, καθιστώντας την ανθρώπινη φύση και την ανθρώπινη σάρκα συμπάρεδρο στον θρόνο της δόξης του Θεού στο πρόσωπο του Θεανθρώπου Κυρίου μας, ο οποίος εν σώματι ανελήφθη, «της σαρκός θεώσας το πρόσλημμα».