• Διαφήμιση
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα
TV
Radio
Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
6 °c
Athens
12 ° Fri
12 ° Sat
12 ° Sun
11 ° Mon
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ News
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
        • Γεροντας Παϊσιος
        • Η ζωη του Γεροντα
        • Γεροντας Πορφυριος
        • Γερων Σωφρονιος
        • Πατηρ Ιακωβος Τσαλικης
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ News

Ο Εδέσσης Ιωήλ απαντάει σε ερωτήματα – Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τον χρόνο της Αναστάσεως

Newsroom από Newsroom
27/04/2021 | 16:46
Ενημερώθηκε: 27/04/2021 16:50:41
σε ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
951
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

ΕΔΕΣΣΗΣ ΙΩΗΛ: Μέ αφορμή διάφορα δημοσιεύματα καί ανακοινώσεις καθώς καί απορίες πολλών πιστών γιά τό θέμα τού χρόνου εορτασμού τής λαμπροφόρου Αναστάσεως καί τών κανονικώνλειτουργικών προϋποθέσεων τής τέλεσης τών ιερών ακολουθιών πού συνδέονται μέ αυτήν, διευκρινίζουμε τά παρακάτω απαντώντας σέ ορισμένα από τά πιό συχνά ερωτήματα:

1. Ποιός ήταν ο ακριβής χρόνος τής Αναστάσεως τού Κυρίου;


Ουδείς γνωρίζει επακριβώς τόν χρόνο τής Αναστάσεως, όπως προκύπτει από τίς διηγήσεις τών ιερών ευαγγελίων καί τήν πατερική διδασκαλία. Τό μόνο βέβαιο είναι ότι αυτή έγινε πρίν τήν πρώτη μαρτυρία γιά τόν σεισμό καί τήν μετακίνηση τού λίθου πού έκλεινε τόν Πανάγιο Τάφο. Δηλαδή πρίν τήν επίσκεψη τών γυναικών, πού περιγράφει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος (Μθ. 28,1 κ.ε.) καί περιλαμβάνει τά πρόσωπα τής Υπεραγίας Θεοτόκου («άλλη Μαρία») καί τής αγίας Μαρίας τής Μαγδαληνής. Γιά τήν ευαγγελική αυτή περιγραφή οι άγιοι Γρηγόριος ο Νύσσης, Ιερώνυμος, Κύριλλος Αλεξανδρείας καί Ιωάννης ο Δαμασκηνός εξηγούν, ότι δηλώνει πώς η Ανάσταση συνέβη στήν αρχή τής πρώτης ημέρας τής εβδομάδος, δηλαδή τής Κυριακής. Πιό συγκεκριμένα: α) Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης ερμηνεύοντας τό χωρίο «οψέ σαββάτων, τή επιφωσκούση εις μίαν σαββάτων» (Μθ. 28,1) τονίζει τά εξής: «ο μέγας Ματθαίος μόνος τών ευαγγελιστών πάντων τόν καιρόν δι ακριβείας παρεσημήνατο ειπών τήν εσπέραν είναι τού σαββάτου ώραν τής αναστάσεως.» (Περί τής τριημέρου προθεσμίας τής Αναστάσεως τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού) Δηλαδή: «ο μέγας Ματθαίος, μόνος από όλους τούς ευαγγελιστές, τό επεσήμανε μέ ακρίβεια, λέγοντας ότι μετά τήν δύση τού ηλίου [τήν εσπέρα] τού Σαββάτου ήταν η ώρα τής Αναστάσεως». β) Ο άγιος Ιερώνυμος γράφει στήν επιστολή του πρός τήν Εδιβία (407 μ.Χ.) : «Dominus surrexerit vespere sabbati» (PL 22.987), δηλαδή: «ο Κύριος αναστήθηκε τήν εσπέρα τού Σαββάτου» καί τόν ίδιο όρο (vespere sabbati) χρησιμοποιεί καί στήν περίφημη Vulgata (δική του μετάφραση τής Καινής Διαθήκης στά λατινικά) γιά τό εν λόγω χωρίο (Μθ. 28,1). γ) Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας συμφωνεί επίσης, ότι ευαγγελιστής Ματθαίος λέγει ότι η Ανάσταση έγινε τήν ώρα πού έπεσε τό βαθύ σκοτάδι: «Ματθαίος γεμήν τήν αυτήν ημίν ποιούμενος δήλωσιν, εσπέρας έφη βαθείας ούσης γενέσθαι τήν ανάστασιν.» (Ερμηνεία εις τό κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον) καί ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέ βάση αυτή τήν παραδοχή (βλ. Λόγος εις τό Άγιον Σάββατον) προσθέτει ότι από τήν ώρα αυτή σταματούμε καί τήν νηστεία: «τελέσαντες τάς αγίας τού Πάσχα ημέρας, εσπέρα βαθεία τού αγίου Σαββάτου καταπαύσομεν τήν νηστείαν». (Περί τών αγίων νηστειών, PG 95,77) «Βαθεία εσπέρα» ονομάζεται η αρχή τής νύχτας, η ώρα πού πέφτει τό βαθύ σκοτάδι. (Βλ. Χάρη Σκαρλακίδη, Άγιον Φώς, όπου βρίσκουμε μία εξαίρετη καί πρωτότυπη θεολογικήεπιστημονική παρουσίαση καί ανάλυση όλων τών παραπάνω εννοιών καί πατερικών μαρτυριών ερμηνειών.)

2. Πότε αρχίζει η ημέρα τής Κυριακής τού Πάσχα σύμφωνα μέ τήν Εκκλησιαστική παράδοση;

Γιά τό σύστημα μέτρησης τής ώρας τής εποχής, τό οποίο ήταν ηλιακό καί διατηρήθηκε από τήν Ορθόδοξη Εκκλησία μέχρι σήμερα, η έναρξη τής Κυριακής τού Πάσχα τοποθετείται μετά τήν δύση τού ηλίου (Μ. Σάββατο). Δηλαδή μέ τό σύχρονο ωρολόγιο σύστημα στίς 20.00 περίπου τού Μ. Σαββάτου. Πιό απλά, αφού δύσει ο ήλιος τό Μ. Σάββατο, αρχίζει η Κυριακή τού Πάσχα. Αυτό εννοεί καί ο ευαγγελιστής Ματθαίος όταν γράφει: «οψέ σαββάτων, τή επιφωσκούση εις μίαν σαββάτων». Επίσης καί ο ευαγγελιστής Λουκάς αναφερόμενος στήν ώρα τής Ταφής τού Χριστού γράφει: «καί ημέρα ήν παρασκευή, σάββατον επέφωσκε» (Λκ. 23,54) επιβεβαιώνοντας, ότι τό τέλος τής ημέρας καί η αρχή τής επομένης ταυτίζονται μέ τήν δύση τού ηλίου καί τήν αρχή τής νύχτας. Αυτή η παράδοση θεσμοθετήθηκε ήδη στήν Παλαιά Διαθήκη από τόν Θεό: «από εσπέρας έως εσπέρας σαββατιείτε τά σάββατα υμών» (Λευιτ. 23,32). Συνεπώς η Κυριακή τού Πάσχα γιά τήν Εκκλησία αρχίζει μόλις αρχίζει η νύκτα τού Μ. Σαββάτου καί όχι μετά τίς 12 τό βράδυ (μέ τήν σύγχρονη ώρα). Επίσης, δέν υπάρχει ιερός κανόνας πού ορίζει, ότι η αλλαγή τής ημέρας γίνεται στίς 12 τά μεσάνυχτα μέ τό σημερινό ωράριο. Η σύγχρονη ώρα ακολουθεί τόν μεταγενέστερο τρόπο μέτρησης τού εικοσιτετρα¬ώρου, ο οποίος βασίζεται στήν μέση ώρα (ή μέσο χρόνο) Γκρήνουιτς πού άρχισε νά καθιερώνεται στίς διάφορες χώρες τού κόσμου από τόν 19ο αιώνα (1884) καί διαφέρει από τόν βιβλικό καί πατροπαράδοτο τρόπο πού μετρούσε καί μετρά τίς ώρες καί τίς ημέρες η Εκκλησία. Η προσαρμογή λοιπόν τής τέλεσης τών ιερών ακολουθιών στό νεώτερο ωρολόγιο έγινε κατ οικονομίαν προκειμένου νά εξυπηρετήσει τούς πιστούς πού ζούν καί εργάζονται στόν κόσμο. Υπάρχουν βέβαια μοναστήρια, όπως αυτά τού Αγίου Όρους, πού μέχρι σήμερα τηρούν τό ηλιακό (ή βυζαντινό ωρολόγιο) καί μέ βάση αυτό τελούν τίς ιερές ακολουθίες μέ τήν πατροπαράδοτη ακρίβεια. Έτσι η προσωρινή μετάθεση τής τελετής τής Αναστάσεως στίς 21.00 από τήν Ιερά Σύνοδο τής Εκκλησίας τής Ελλάδος δέν έρχεται σέ αντίθεση μέ τήν αρχαία παράδοση τής Έκκλησίας μας.

3. Πώς εξηγείται η τριήμερη παραμονή τού Χριστού στόν Άδη;

Μόνον σύμφωνα μέ όσα είπαμε παραπάνω εξηγείται, γιατί ονομάζουμε τριήμερη τήν παραμονή τού Χριστού στόν Άδη. Ο θάνατος τού Χριστού επήλθε τό μεσημέρι τής Μ. Παρασκευής κατά τήν ενάτη βυζαντινή ώρα, μέ τό σύγχρονο ωρολόγιο στίς 15.00, (πρώτη ημέρα). Όταν νύκτωσε άρχισε τό Μ. Σάββατο (δεύτερη ημέρα), γι αυτό καί έσπευσαν νά Τόν ενταφιάσουν, ώστε νά μήν βρίσκονται στόν Σταυρό τά σώματα τού Κυρίου καί τών ληστών τήν ημέρα τού εβραϊκού Πάσχα. Όταν νύκτωσε τό Μ. Σάββατο, άρχισε η ημέρα τής Κυριακής (3η ημέρα). Λίγο αργότερα, αφού νύκτωσε, σύμφωνα μέ τό κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, έχουμε καί τήν πρώτη μαρτυρία γιά τόν σεισμό, τό άνοιγμα τού Τάφου καί τήν πρώτη εμφάνιση τού Αναστημένου Χριστού στήν Θεοτόκο.

4. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι πρέπει νά συμπληρωθούν οπωσδήποτε 33 ώρες από τήν ώρα τού θανάτου τού Χριστού στόν Σταυρό, μέχρι τήν ώρα τής Αναστάσεώς Του, γιά νά ψαλεί τό «Χριστός Ανέστη».

Αυτή η άποψη υφίσταται μέν, αλλά δέν αποτελεί ιερό κανόνα ή κοινή παραδοχή στήν πατερική γραμματεία. Έχει συμβολικό χαρακτήρα, προκειμένου νά συνδεθεί μέ τά 33 έτη τής επίγειας παρουσίας τού Κυρίου. Μάλιστα ένας γνωστός ιεροκήρυκας καί θεολόγος, ο μακαριστός Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μυτιληναίος υπογραμμίζει, ότι η άποψη αυτή δέν μπορεί νά τεκμηριωθεί, αλλά ερμηνευτική αδεία διατυπώθηκε. Διευκρινίζει ακόμη: «Σέ μάς η αλλαγή τού εικοσιτετραώρου γίνεται τά μεσάνυχτα. Κατά τό εβραϊκό ημερολόγιο εγίνετο από δύση σέ δύση ηλίου. Συνεπώς, ο Χριστός έμεινε 3 ώρες τήν Παρασκευή, εικοσιτέσσερεις ώρες τό Σάββατο, εικοσιεπτά, καί κάποιες ώρες, άγνωστο πόσο, τήν Κυριακή.» (Απορία 32η, Απομαγνητοφωνημένη ομιλία)

5. Μπορεί όμως ένας ιερέας νά τελέσει δύο Θείες Λειτουργίες τό Μ. Σάββατο; Δέν τό απαγορεύει αυτό ο κανόνας τής εν Αντισιοδώρω τοπικής Ιεράς Συνόδου;

Στήν περίπτωση αυτή η τέλεση τής Θ. Λειτουργίας τό πρωί καί τό βράδυ τού Μ. Σαββάτου (περίπου στίς 22.00), δέν γίνεται κατά τήν ίδια ημέρα, όπως εξηγήσαμε παραπάνω, επειδή πραγματοποιείται μετά τό εσπέρας τού Μ. Σαββάτου, δηλαδή κατά τήν ημέρα τής Κυριακής τού Πάσχα, πού έχει ήδη αρχίσει μετά τήν δύση τού ηλίου. Άρα δέν υπάρχει καμία σύγκρουση μέ τόν εν λόγω κανόνα, ο οποίος θεσπίσθηκε σέ εποχή (613 μ.Χ.) πού όλοι θεωρούσαν δεδομένο, ότι η έναρξη τής επομένης ημέρας γίνεται μετά τήν δύση τού ηλίου. Επιπλέον, πρέπει νά σημειώσουμε ότι κατά τήν παράδοση τής Ορθοδόξου Εκκλησίας τελούνται δύο Θείες Λειτουργίες κατά τήν ίδια Εκκλησιαστική ημέρα καί σέ λιγότερο από ένα εικοσιτετράωρο (σύμφωνα μέ τό πολιτικό ωράριο) τρείς φορές τόν χρόνο: Χριστούγεννα, Θεοφάνεια καί Πάσχα. Τήν παραμονή τών εορτών τελείται Εσπερινός καί Θ. Λειτουργία τού Μ. Βασιλείου τό πρωί (κατ οικονομίαν, όπως γίνεται στίς ενορίες) ή τό απόγευμα (κανονικά, όπως γίνεται στίς Ιερές Μονές τού Αγ. Όρους) καί τό πρωί τής επομένης τελείται Όρθρος καί Θ. Λειτουργία τού αγ. Ιωάννου τού Χρυσοστόμου. Στήν περίπτωση τών Ιερών Μονών η τέλεση τών δύο λειτουργιών γίνεται σέ λιγότερο από ένα εικοσιτετράωρο, ενώ ακόμη καί στίς ενορίες, τό Μ. Σάββατο καί τήν Κυριακή τού Πάσχα, παρεμβάλλονται μεταξύ τών δύο λειτουργιών λιγότερες από 15 ώρες. Μάλιστα τό Τυπικόν τής Ι. Μονής τού Αγίου Σάββα ορίζει ακόμη μικρότερο χρονικό διάστημα μεταξύ τής τελέσως τών δύο λειτουργιών κατά τήν εορτή τής Αναστάσεως.

6. Μήπως όμως παραβιάζεται ο Ζ΄ Αποστολικός κανόνας, πού ορίζει νά μήν εορτάζουμε τό Πάσχα (τό «Νομικόν Φάσκα») μαζί μέ τό Εβραϊκό, αλλά πάντοτε μετά από αυτό;

Φέτος τό Εβραϊκό (Νομικό) Πάσχα εορτάσθηκε ήδη στίς 27 Μαρτίου 4 Απριλίου (βλ. σχετικά δημοσιεύματα στά ΜΜΕ). Δέν θά εορτασθεί τήν 1η Μαΐου. Η ημερομηνία αυτή υπάρχει βέβαια στό «Πασχάλιον» (βλ. Μ. Ωρολόγιον), αλλά δέν ισχύει, αφού η επίσημη Ιουδαϊκή θρησκεία δέν υπολογίζει μέ τόν ίδιο τρόπο τόν εορτασμό τού Πάσχα.

Οι άγιοι απόστολοι καί ευαγγελιστές στήν πλειοψηφία τους δέν πολυπραγμονούν γιά τόν ακριβή χρόνο τής Αναστάσεως τού Κυρίου. Επικεντρώνουν τήν προσοχή τους στόν ίδιο τόν Αναστάντα. Καλύτερα νά μιμηθούμε αυτούς, γιά νά εορτάσουμε τό Πάσχα σύμφωνα μέ τό θέλημα τού Θεού καί όχι «εν ζύμη» κακίας, αλληλοκατηγορίας ή καί φαρισαϊκής τυπολατρείας. Γιά νά εορτάσουμε μέ πνεύμα αληθείας, αγάπης καί ελευθερίας, πού εκπηγάζει από τήν Τριήμερο Έγερση τού Κυρίου μας.





Ετικέτες: Ιερά Μητρόπολη ΕδέσσηςΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣ ΙΩΗΛΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΔΕΣΣΗΣΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΔΕΣΣΗΣ ΙΩΗΛ
Share380Tweet238ΑποστολήΑποστολή
Προηγούμενο άρθρο

Γλυφάδα: Δικαίωση για τον Μητροπολίτη Αντώνιο – Νόμιμη η εκλογή του αποφάνθηκε το ΣτΕ

Επόμενο άρθρο

Αμαρτιών μου τα πλήθη και κριμάτων σου αβύσσους

Σχετικά Άρθρα

Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης

από Newsroom
16/09/2025 | 21:30

Με κατάνυξη και λαμπρότητα εορτάστηκε στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης η παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Το πρωί της Κυριακής 14...

Ο Εσπερινός του Αγίου Βησσαρίωνος στην Κεχρινιά Αμφιλοχίας

από Newsroom
16/09/2025 | 20:30

Αμφιλοχία: Την γραφική Κεχρινιά Αμφιλοχίας που βρίσκεται στις πλαγιές του όρους Πεταλά (Θύαμος), βορειοανατολικά της λίμνης Αμβρακίας, επισκέφθηκε το απόγευμα...

Εορτή Υψώσεως Τιμίου Σταυρού – Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Μητρόπολη Θηβών

από Newsroom
16/09/2025 | 20:00

Ι.Μ.ΘΗΒΩΝ: Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού εορτάστηκε σε όλους τους Ναούς της Μητρόπολης Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου...

 

Ορθοδοξία : Όλα τα ΝΕΑ για τις μητροπόλεις

Επικαιρότητα ΕΔΩ

Εορτολόγιο : Γιορτή σήμερα – Όλες οι γιορτές

Όλες οι προσευχές : Προσευχή

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  στο Google News

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις και τα εκκλησιαστικά ΝΕΑ από το vimaorthodoxias.gr

Γίνε Μέλος της Ομάδας μας

  • 149.6k Fans
  • 7.4k Followers
  • 138k Subscribers
  • 2k Subscribers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

TOP NEWS

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ – Μονή Μεγάλου Σπηλαίου: Αιχμές για το σκάνδαλο από τον μητροπολίτη 

από Newsroom
15 Σεπτεμβρίου, 2025

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ: Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και πλήθος πιστών τελέστηκε την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025, ανήμερα της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού...

Περισσότερα

15 Σεπτεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Άγιος Νικήτας ο Γότθος ο Μεγαλομάρτυρας

15 Σεπτεμβρίου, 2025

16 Σεπτεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Αγία Ευφημία

16 Σεπτεμβρίου, 2025

ΜΟΝΗ ΣΙΝΑ: Η «επόμενη μέρα» με τον νέο Ηγούμενο Συμεών – Προκλήσεις, αναγνώριση και το δύσκολο στοίχημα της ενότητας

15 Σεπτεμβρίου, 2025

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον Λευκό Οίκο – Τετ α τετ  με τον Τραμπ και οι κρίσιμες αποφάσεις 

15 Σεπτεμβρίου, 2025

ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ

3 Μαΐου, 2010

Προκλητικές εμφανίσεις σε γάμους και βαφτίσεις: Τι λένε οι Γέροντες και οι Άγιοι για την αμφίεση στον Ιερό Ναό

15 Σεπτεμβρίου, 2025

Προσευχή στην Παναγία Γιάτρισσα εις πάσαν ασθένεια- ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ!

2 Ιουλίου, 2020

ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ

7 Μαΐου, 2010

Άγιοι Ανάργυροι: Η Θαυματουργή Προσευχή υπέρ υγείας των Αγίων Αναργύρων

1 Νοεμβρίου, 2024

Δημοφιλείς Κατηγορίες

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ-ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • Προσευχές
  • ΘΑΥΜΑΤΑ
  • θΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πρόσφατα άρθρα

  • Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης
  • Διπλή εκλογή στην Εκκλησία της Αλβανίας: Νέοι Μητροπολίτες σε Αργυρόκαστρο και Κορυτσά
  • Το Ευαγγέλιο της Τετάρτης 17 Σεπτεμβρίου 2025 – Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη
  • Μαφία Κρήτης: Η ανακοίνωση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου – “Δεν υποκύπτουμε σε κανενός είδος συμβιβασμό”
  • Ο Εσπερινός του Αγίου Βησσαρίωνος στην Κεχρινιά Αμφιλοχίας
  • Εορτή Υψώσεως Τιμίου Σταυρού – Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Μητρόπολη Θηβών
  • Διαφήμιση
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης – Πνευματικά Δικαιώματα

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

  • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
  • ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
    • Μονη Μεγιστης Λαυρας
    • Μονη Ξηροποταμου
    • Μονη Χιλανδαριου
    • Μονη Κουτλουμουσιου
    • Μονη Ζωγραφου
    • Μονη Καρακαλου
    • Μονη Σιμωνος Πετρας
    • Μονη Αγιου Παυλου
    • Μονη Ξενοφωντος
    • Μονη Εσφιγμενου
    • Μεγιστη Μονη Βατοπαιδιου
    • Μονη Ιβηρων
    • Μονη Διονυσιου
    • Μονη Παντοκρατορος
    • Μονη Δοχειαριου
    • Μονη Φιλοθεου
    • Μονη Αγιου Παντελεημονος
    • Μονη Σταυρονικητα
    • Μονη Γρηγοριου
    • Μονη Κοσταμονιτου
  • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ
  • ΠΡΟΣΕΥΧΗ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
    • ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΒΑΣΚΑΝΙΑ
    • Προσευχη στον Χριστο
    • ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ
    • ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΧΕΣ
  • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ PLUS
    • ORTHODOX NEWS – FAITH
    • Ασκητές Αγίου όρους
      • Η ΕΡΗΜΟΣ
      • ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΑ
      • Σκητες
    • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΖΩΗ
    • Καρυες Αγιου ορους
    • ΑΘΩΝΙΑΔΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ
    • ΣΠΗΛΑΙΑ ΑΘΩΝΑ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ – ΔΙΔΑΧΕΣ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
      • ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ
      • Συγχρονοι Γεροντες
      • Άγ. Εφραίμ του Συρου
      • Άγ. Σιλουανου του Αθωνιτη
      • Προφητείες Αγ. Κοσμα του Αιτωλου
      • Διδαχες Αγία Μαρτωνα
      • Οσιου Σεραφειμ του Σαρωφ
    • Χάρτης Αγίου Όρους
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ-ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΘΡ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
    • ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

© 2020 vimaorthodoxias.gr - Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528
Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας .

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Translate »

Add New Playlist