Χθες δεύτερη ημέρα της επίσκεψης του Πατριάρχου Αντιοχείας στο Πατριαρχείο της Μόσχας πραγματοποιήθηκε λαμπρό πατριαρχικό συλλείτουργο στο καθεδρικό ναό του Χριστού Σωτήρος στη Μόσχα, με επικεφαλής τον Πατριάρχη Κύριλλο και τον Πατριάρχη Ιωάννη και τη συμμετοχή των αντιπροσωπειών της Ρωσικής Εκκλησίας και της Εκκλησίας της Αντιοχείας.
Η Θεία Λειτουργία τελέστηκε με τη συμμετοχή ενός πολύ μεγάλου αριθμού αρχιεπισκόπων και επισκόπων, ιερέων και διακόνων της Ρωσικής Εκκλησίας.
Επίσης γέμισε ασφυκτικά ο ναός από εκατοντάδες πιστούς που συνέρρεαν διαρκώς παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες στη Μόσχα.
Η συμμετοχή της αντιπροσωπείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αντιοχείας και του Πατριάρχη στη Θεία Λειτουργία είχε σκοπό να τονίσει την πνευματική ενότητα σχετικά με την υπόθεση της πίστης μεταξύ των ανθρώπων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ενώ αποτέλεσε και ένα δείγμα αλληλεγγύης προς τους ανθρώπους της Εκκλησίας της Αντιοχείας για τις δύσκολες συνθήκες που διάγει η Εκκλησία στην Ανατολή, ιδιαίτερα στη Συρία.
Στη Θεία Λειτουργία έδωσε το παρων και εκπρόσωπος του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν.
Στο τέλος της Θεία Λειτουργίας αντηλάγησαν λόγοι και δώρα. Ο Πατριάρχης Ιωάννης έδωσε στον Πατριάρχη Κύριλλο μια εικόνα των Αγίων Πέτρου και Παύλου, ένα σύμβολο του Πατριαρχείου Αντιοχείας.
Ο Πατριάρχης Ιωάννης στην ομιλία αναφέρθηκε επί μακρόν σχετικά με το βάθος των σχέσεων των εκκλησιών μεταξύ της Ρωσίας και της Αντιόχειας, εν΄έδωσε ιδιαίτερο βάρος Σημείωσε στο ρόλο της ρωσικής αλληλεγγύης προς την Εκκλησία της Αντιοχείας
Είπε ακόμη: «ευχαριστώ τον Εξοχότατο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και την Αγιότητά σας, την κυβέρνηση και την Εκκλησία και το λαό σας, για όλα αυτά που έδωσαν και θα δώσουν για το καλό της Εκκλησίας και των λαών μας και για την ειρήνη στη χώρα μας και για να επουλωθούν οι πληγές ενός βασανισμένου λαού”
“Εμείς οι χριστιανοί σ ‘αυτά τα εδάφη έχουμε ως πραγματικό εταίρο το ανεκτικό Ισλάμ” τόνισε μεταξύ άλλων
Αφού διαβεβαίωσε ότι “εμείς ως Χριστιανοί θα παραμείνουμε στη γη και προγόνων μας” τόνισε ότι «ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ που γνωρίζουμε δεν αναγνωρίζουν τη λογική της μειονότητας και της πλειονότητας, αλλά τη λογική της ολοκλήρωσης και της κοινής πορείας, και τη λογική του ζωντανού έθνους ως μία εγγύηση για το καλό όλων.”
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |