Θαύμα Βασιλικής Πλεξίδα: Παλαιοημερολογίτικο ή νεοημερολογίτικο;

Γιώργος Θεοχάρης
Loading...


Απάντηση του Βήματος Ορθοδοξίας σε τοποθετήσεις αναγνωστών- Πρόσφατα αναγνώστης μας έγραψε το εξής σχόλιο:

«Ο Θεός είναι φως και αλήθεια. Όταν θαυματουργεί το κάνει ολοφάνερα. Πριν καιρό έγινε ολόκληρο θαύμα στην αρχιλοχία Πλεξιδα, με όνομα και επώνυμο, με μαρτυρία δημόσια, από την Παναγία την Ακρωτηριανη και κανείς σας από τις εκκλησιαστικές σελίδες δεν ανέφερε, ότι η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας ανήκει σε μοναστήρι του Παλαιού Ημερολογίου.

 

Προσέξτε γιατί αυτό το οποίο επαγγέλεσθε, είναι λειτούργημα. Και ακόμα μεγαλύτερη η ευθύνη του λειτουργήματος αυτού, που ασχολείσθε με την εκκλησία. Έχετε την ευθύνη να παρουσιάζεται τα γεγονότα ως έχουν. Όχι όπως συμφέρουν τους χορηγούς σας».

Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας για το εύστοχο σχόλιό του ότι αυτό που επαγγελόμαστε είναι λειτούργημα, η ευθύνη για το οποίο αυξάνει, λόγω του ότι ασχολούμαστε με τα πράγματα της Εκκλησίας. Συμφωνούμε απόλυτα μαζί του.

Ως προς τους χορηγούς μας, ας μας πει ο ίδιος ποιοι είναι για να το μάθουμε κι εμείς.

Κυρίως όμως θα ασχοληθούμε με το θαύμα που συνέβη στη Βασιλική Πλεξίδα στο δυστύχημα στο Σαραντάπορο και θα απαντήσουμε γιατί δεν αναφέραμε ότι η μονή της Παναγίας Ακρωτηριανής ανήκει στο παλαιό ημερολόγιο.

Κατ’ αρχήν δεν γνωρίζαμε κάτι τέτοιο. Μόλις πρόσφατα, μετά από κάποια σχόλια αναγνωστών, ερευνήσαμε και είδαμε ότι πράγματι η Παναγία Ακρωτηριανή δεν φαίνεται να ανήκει σε κάποια από τις Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Όμως, ακόμη και εάν γνωρίζαμε ότι η Παναγία Ακρωτηριανή ανήκει σε μονή του Παλαιού Ημερολογίου, δεν θα το αναφέραμε ειδικά, για τους εξής λόγους:

1. Δεν θέλουμε να διαιρέσουμε την Παναγία σε παλαιοημερολογίτικη και νεοημερολογίτικη, ούτε να θέσουμε στο θαύμα Της την ταυτότητα του Παλαιού ή του νέου Ημερολογίου.

Πραγματικά δεν γνωρίζουμε εάν η Βασιλική Πλεξίδα ανήκει στο Παλαιό ή στο Νέο Ημερολόγιο, και ποια ακριβώς είναι η σχέση της με την Μονή της Παναγίας Ακρωτηριανής.

Αυτό που ξέρουμε όμως είναι ότι σίγουρα η Παναγία, όταν την έσωσε από το ελικόπτερο, δεν την ρώτησε εάν ανήκει στο Παλαιό ή στο Νέο Ημερολόγιο. Ούτε επίσης της είπε: «είμαι η Παναγία η Ακρωτηριανή, που είναι με το Παλαιό Ημερολόγιο».

Εξάλλου το θαύμα δεν έγινε εντός της συγκεκριμένης μονής.

Διαβάστε εδώ:  Συγκλονίζει η Βασιλική Πλεξίδα: "Ετσι με έσωσε η Παναγία" (ΒΙΝΤΕΟ)

Η ίδια η Βασιλική απέδωσε τη σωτηρία της σε θαύμα της Παναγίας Ακρωτηριανής και στις προσευχές μιας μοναχής που ασκείται εκεί. Δεν έχουμε λόγο να τα αμφισβητήσουμε αυτά, αλλά ωστόσο αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Το αντικειμενικό (όσο αντικειμενικό μπορεί να είναι ένα υπερφυσικό γεγονός) είναι ότι την έσωσε η Παναγία. Όμως, μέχρι τώρα, τουλάχιστον από όσα κυκλοφόρησαν δημόσια, δεν υπάρχει κάποια μαρτυρία από την Παναγία σχετικά με την μονή.

2. Ακόμη και εάν η Παναγία Ακρωτηριανή όντως έχει κάνει το θαύμα, και είναι με το Παλαιό Ημερολόγιο, πού είναι το πρόβλημα, ώστε να χρειάζεται να μνημονευθεί ειδικά;

Δείχνει αυτό ότι οι παλαιοημερολογίτικες μονές είναι οι σωστές, στις οποίες γίνονται θαύματα, και οι νεοημερολογίτικες αυτές που δεν έχουν τέτοια χάρη;

Κατ’ αρχήν είναι γνωστό παγκοσμίως ότι θαύματα κάνει η Παναγία ακόμη και σε καθολικά προσκυνήματα, όπως στη Λούρδη κ.λπ. Σημαίνει αυτό ότι οι καθολικοί δεν είναι αιρετικοί και δεν έχουν τα προβλήματα που έχουν; Αφού η Παναγία θαυματουργεί στους καθολικούς, γιατί να μην θαυματουργήσει και στους Παλαιοημερολογίτες, αφού αυτοί δεν θεωρούνται από την Εκκλησία μας αιρετικοί, όπως οι καθολικοί, αλλά απλά σχισματικοί; Είναι π.χ. γνωστό ότι η αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου θαυματουργεί σε προσκύνημά της στην Αττική, που είναι με το παλαιό ημερολόγιο.

Μετά πόσες χιλιάδες θαύματα, αρκετά μάλιστα πολύ μεγάλα, γίνονται σε Μονές που είναι με το νέο ημερολόγιο; Γιατί ο αναγνώστης μας δεν διαμαρτύρεται που δεν τονίζουμε αυτό το γεγονός;

Η Παναγία της Τήνου που θαυματουργεί αδιαλείπτως, η Παναγία Μαλεβή, η Παναγία της Κύκκου στην Κύπρο, η Παναγία Βαρνάκοβα κοντά στην Ναύπακτο, ο άγιος Νεκτάριος στην Αίγινα, η μονή του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου στην Σουρωτή όπου και ο τάφος του Αγίου Παϊσίου, η μονή του Αγίου Πορφυρίου στην Αττική, με ποιο ημερολόγιο είναι; Πόσες χιλιάδες θαύματα έχουν γίνει σε αυτές τις μονές; Με ποιο ημερολόγιο είναι αυτές, με το παλαιό ή το νέο; Σε ποια Εκκλησία ανήκουν, των ζηλωτών ή του Νέου Ημερολογίου;

Πρόσφατα ολόκληρη η Ελλάδα και η Κύπρος συγκλονίστηκαν από το μεγάλο θαύμα της Αγίας Μαρίνας της Άνδρου στον μικρό Κύπριο Ανδρέα Βασιλείου. Σε ποια Εκκλησία ανήκει η συγκεκριμένη μονή; Ας μας απαντήσει ο αναγνώστης μας. Είδαμε κανέναν παλαιοημερολογίτη να πάει με το νέο ημερολόγιο, λόγω των θαυμάτων αυτών;

Αντίθετα όμως είδαμε πολλούς ζηλωτές, επειδή έχουν δώσει στο θέμα του Ημερολογίου και του Οικουμενισμού μία εσφαλμένη δογματική και εκκλησιολογική διάσταση, να αρνούνται τους αγίους που ήταν με το Νέο Ημερολόγιο και τα θαύματα που έγιναν από αυτούς.

Όμως το να αρνείσαι ή και χειρότερα να βρίζεις τους αγίους του Νέου Ημερολογίου είναι σαν να βλασφημείς το Άγιο Πνεύμα που ενεργούσε και ενεργεί μέσα από αυτούς. Ποια η διαφορά πλέον από τους αθέους, που χλευάζουν τα ιερά και όσια της πίστης μας;

Ο Θεός, το Άγιο Πνεύμα, η Παναγία δεν χωρούν στα καλούπια του δικού μας μυαλού.

Με ποιο ημερολόγιο ήταν ή ποιον μνημόνευαν οι Γέροντες Πορφύριος, Ιάκωβος Τσαλίκης, Παΐσιος, Αμβρόσιος Λάζαρης, Εφραίμ Κατουνακιώτης και τόσοι άλλοι;

Πριν από λίγα χρόνια ολόκληρη η Μέση Ανατολή συγκλονίστηκε από ένα θαύμα πολύ μεγαλύτερο από αυτό της Βασιλικής Πλεξίδα, όπου η Παναγία της Σεντνάγια έφερε ξανά στη ζωή Σαουδάραβα μουσουλμάνο, που είχαν κόψει σε κομμάτια δύο ταξιτζήδες στη Συρία. Με ποιο ημερολόγιο είναι η Παναγία της Σεντνάγια, που έχει κάνει χιλιάδες θαύματα σε μουσουλμάνους, περισσότερα και από τους χριστιανούς; Να διαχωρίσουμε όμως: ο Μωάμεθ ποτέ δεν έχει κάνει θαύματα, όσο και εάν τον λατρεύουν εκατομμύρια μουσουλμάνοι. Τα θαύματα γίνονται μόνο από την Παναγία και τους αγίους της χριστιανικής πίστης.

Για αυτό λοιπόν δεν πρέπει να βάζουμε πινακίδες στα θαύματα ούτε να προσπαθούμε να τα εκμεταλλευτούμε για να πετύχουμε κάποια αναγνώριση. Η Παναγία όταν βρει πίστη, πόνο, ανάγκη και προσευχή θαυματουργεί, όχι μόνο σε ορθοδόξους, αλλά και σε μουσουλμάνους και καθολικούς.

Πώς εξηγείται όμως ότι και στους σχισματικούς ή στους ετεροδόξους γίνονται θαύματα;

Αντί για άλλη απάντηση, θα θέλαμε να κλείσουμε με την φράση:

Γνωρίζουμε ποια είναι η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία μας, η οποία μας χαρίζει την πληρότητα της χριστιανικής ζωής, και δεν έχουμε καμία έλλειψη για να αναζητήσουμε την αλήθεια ή το θαύμα κάπου αλλού.

Ωστόσο δεν γνωρίζουμε τί για τον Θεό δεν είναι Εκκλησία και για αυτό δεν καταδικάζουμε κανέναν στην κόλαση.

Και ας μην ξεχνάμε ότι ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής έλεγε: καθένας χριστιανός ο οποίος δεν ζει χριστιανικά είναι στην πραγματικότητα αιρετικός.