Μονή Καρακάλου

Loading...


– The Holy Monastery of Karakallou

-Ο ιδρυτής της Μονής παραμένει άγνωστος αν και πολλοί θέλησαν να αποδώσουν την ίδρυση της στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Καρακάλλα είτε σε έναν μοναχό Νικόλαο Καράκαλλο. Ανακαινίστηκε το 1294 από τους Παλαιολόγους Μιχαήλ Δ’ και τον Ανδρόνικο Β’ και αργότερα από τον Ιωάννη Ε’.

Το Καθολικόν χτίστηκε το 1548, ολοκληρώθηκε το 1563 και αγιογραφήθηκε το 1716 ενώ ο εσωνάρθηκας το 1750. Οι τοιχογραφίες του εξωνάρθηκα αγιογραφήθηκαν το 1763. Στη Μονή υπάρχουν 5 παρεκκλήσια εντός και άλλα 2 έξω από τα τείχη της.

Στη βιβλιοθήκη υπάρχουν 279 χειρόγραφα όπου μερικά από αυτά χρονολογούνται στη βυζαντινή εποχή. Από τις 42 περγαμηνές μεγάλης αξίας αποτελεί ο κώδικας αρ. 11 της Καρακάλλου (10ο-13ο αιώνα), 2.500 έντυπα βιβλία και 1 λειτουργικό ειλητάριο.

Στο σκευοφυλάκιο της Μονής φυλάσσονται κομμάτια του Τίμιου Ξύλου, ιερά λείψανα, χρυσοκέντητα άμφια και λειτουργικά σκεύη. Φυλάσσονται επίσης αρκετές φορητές εικόνες από τις οποίες η πιο σημαντική είναι η εικόνα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στους οποίους είναι αφιερωμένη η Μονή Καρακάλλου. Η εικόνα ζωγραφίστηκε από τον ζωγράφο Κωνσταντίνο Παλαιοκαπά το 1540. Άλλη μία σημαντική εικόνα είναι των Δώδεκα Αποστόλων, έργο του Διονυσίου εκ Φουρνά το 1722, που βρίσκεται στο ξυλόγλυπτο τέμπλο του Καθολικού.

Στη Μονή αυτή αξίζει να δουν οι επισκέπτες το καθολικό με τις τοιχογραφίες και τις εικόνες του Διονυσίου του εκ Φουρνά (18ος αιώνας), την ιστορική βιβλιοθήκη της με τους σπάνιους χειρόγραφους κώδικες και ασφαλώς τον περίφημο πύργο της Μονής.

Η Μοναστική δύναμη της Μονής, σύνολο μοναχών, δόκιμων μοναχών και εξαρτηματικών, κυμαίνεται σήμερα στα 45 με 50 άτομα.

Τηλ. επικοινωνίας: 23770 23225
 

ΧΑΡΤΗΣ : ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

This monastery appears to have already been in existence in 1018, but after many misfortunes it was restored by the Paleologue emperors in the 14th century. In the 16th century it was destroyed by pirates and rebuilt by the Wallachian prince Petros. The katholikon, dedicated to the apostles Peter and Paul, was built between 1548 and 1563 and frescoed in 1716,1750 and 1763. Of particular interest is the arsenal complex, which was completed in 1534. It is essentially a miniature monastery, with a tower, fortification wall with cannon ports, fortified entrance, courtyard, and storied ranges incorporating a church and refectory. It was soon destroyed by fire and never rebuilt.

 

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού-Ματιές στον Άθω – Images of Athos-mountathos-eshop.com







tilegrafima.gr