Μονή Αγίου Παύλου

Loading...


– The Holy Monastery of Agiou Pavlou

-Κατά την παράδοση, τη Μονή ίδρυσε ο Άγιος Παύλος ο Ξηροποταμίτης, κτήτορας της Ξηροποτάμου, στα τέλη του 10 ου αιώνα. Οι πρώτοι και σημαντικότεροι ευεργέτες ήταν οι οικογένεια Βράνκοβιτς, δεσπότες της Σερβίας, όπου ανέλαβαν την κατασκευή του Καθολικού.

Το μοναστήρι εορτάζει στις 2 Φεβρουαρίου την Υπαπαντή του Χριστού.

Το Καθολικό εγκαινιάστηκε ανήμερα του Αγίου Γεωργίου και κτίστηκε στα 1817-1845. Η Τράπεζα χτίστηκε στα 1902-1903 χωρίς να τοιχογραφηθεί. Η Μονή έχει γύρω στα 10 παρεκκλήσια, μεταξύ των οπίων το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου με τοιχογραφίες του 15ου αιώνα.

Η βιβλιοθήκη της Μονής περιέχει μόνο 500 χειρόγραφα και 10.000 έντυπα βιβλία πρόσφατης εποχής.

Στο σκευοφυλάκιο φυλάσσονται τα Δώρα των Μάγων, δυο κομμάτια του Τίμιου Ξύλου καθώς επίσης ένα δίπτυχο από σμάλτο με την εικόνα του Παντοκράτορα το οποίο προέρχεται από τη σχολή Μαάς και κατασκευάστηκε το 1200. Στις πολύτιμες εικόνες ανήκουν αυτή του Αγίου Γεωργίου και της Παναγίας της Μυροβλήτισσας.

Η θαυματουργή αυτή εικόνα της Παναγίας Μυροβλήτισσας βρισκόταν σε κάποιο φημισμένο μοναστήρι της Κων/πολης που λεγόταν του Μυρελαίου. Από εκεί την έφερε στο Άγιο Όρος ο Άγιος Παύλος ο Ξηροποταμηνός και την αφιέρωσε στην δεύτερη Μονή την οποία ίδρυσε και που έλαβε το όνομά του. Η αγία αυτή εικόνα άρχισε κάποτε να αναβλύζει μύρο και γι’ αυτό από τότε ονομάζεται Μυροβλήτισσα.

Στη Μονή αυτή αξίζει να δουν οι επισκέπτες το παρεκκλήσιο του Αγίου Γεωργίου, στη βόρεια πτέρυγα, με τις τοιχογραφίες της κρητικής σχολής του 1554, το τμήμα των δώρων των Μάγων που φυλάσσονται στο καθολικό, καθώς επίσης και τη βιβλιοθήκη της Μονής με τους χειρόγραφους κώδικες του9ου-10ου αιώνα.

Σήμερα η μοναστική δύναμη της Μονής αγγίζει τα 100 άτομα.

Τηλ. επικοινωνίας: 23770 23250
Φαξ: 23770 23355

Εδω φυλάσσονται τα Τίμια Δώρα 

Το Καθολικό, τιμώμενο στην Υπαπαντή του Χριστού, κτίσθηκε μεταξύ των ετών 1839-1844 και είναι ένα από τα άξιολογώτερα δείγματα της νεοελληνικής ναοδομίας. Το μαρμάρινο τέμπλο του, έργο του 1900, το κατασκεύασαν μαρμαράδες από την Τήνο. Το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου κοσμείται με τοιχογραφίες του 1555. Τα σημαντικώτερα κειμήλια της είναι τα δώρα των Μάγων προς τον Χριστό (δωρεά της προαναφερθείσης Μαρίας) και ο ξυλόγλυπτος σταυρός με τις ένθετες μικρογραφικές ζωγραφικές παραστάσεις. Στην Αγίου Παύλου υπάγονται η Νέα Σκήτη και η Σκήτη του Λάκκου.

The monastery was founded shortly before 980 and was called St Paul’s or Xeropotamou. The founder seems to have been the prominent monk Paul, who also founded the Monastery of St Nicephoros, also, and still, known as Xeropotamou. In the 14th century St Paul’s was reduced to a cell dependent on the Monastery of Xeropotamou, but around 1370 it was restored to the status of a monastery. The monastery was richly endowed by the Serbian-Greek princess Maria, wife of the Sultan Murat II and mother of Mohammed the Conqueror, who took Constantinople in 1453. The katholikon, dedicated to the Presentation of Our Lord, was built between 1839 and 1844, and is one of the finest examples of modern Greek church building its marble chancel screen was crafted by the marble sculptors of Tinos. The chapel of St George is decorated with wall-paintings dating to 1555. St Paul’s greatest treasures are the Gifts of the Magi, presented to the monastery by the Sultana Maria, and a carved wooden cross incorporating miniatures. St Paul’s has jurisdiction over New Skete and the skete of Lakkos (St Demetrios of the Ravine).

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού-Ματιές στον Άθω – Images of Athos mountathos-eshop

 







tilegrafima.gr