Η μεσογειακή διατροφή ασπίδα για την καρδιά

Loading...


Η Μεσογειακή διατροφή που βασίζεται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τα ψάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί να θωρακίσει τον οργανισμό μας και να προλάβει καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά, σύμφωνα με νέα μεγάλη ισπανική μελέτη.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο De Navarra της Ισπανίας, μελέτησαν εθελοντές που ανήκαν σε ομάδα υψηλού κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, οι οποίοι ακολούθησαν το μεσογειακό μοντέλο διατροφής για περίπου 5 χρόνια. Συγκεκριμένα χώρισαν περίπου 7.500 ενήλικες που έπασχαν από διαβήτη ή είχαν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν μία καρδιακή νόσο σε τρεις ομάδες.

Οι δύο ομάδες ακολούθησαν την μεσογειακή διατροφή και η τρίτη ομάδα ακολούθησε ένα διαιτολόγιο βασισμένο σε γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, φρούτα και λαχανικά. Από τα ευρήματα της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό New England Journal of Medicine, φάνηκε ότι όσοι ακολουθούσαν την μεσογειακή διατροφή είχαν 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακές παθήσεις.

«Δεν είναι μόνο ένα συστατικό της μεσογειακής διατροφής, αλλά μία σύνθεση από διαφορετικές κατηγορίες τροφών, που προστατεύουν την καρδιακή λειτουργία», εξήγησε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Δρ. Μιγκέλ Μαρτίνες-Γκονζάλες. Το μεσογειακό μοντέλο διατροφής, σύμφωνα με τους ειδικούς, περιλαμβάνει πολλές πηγές καλών λιπαρών από όπου παίρνουμε ποιοτικές θερμίδες ως αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών οξέων.

Οι επιστήμονες συμβουλεύουν ότι χρειάζονται μικρές καθημερινές διατροφικές αλλαγές, όπως κατανάλωση κρέατος, μία ή δύο φορές την εβδομάδα, μαγείρεμα με ελαιόλαδο και κατανάλωση κόκκινου κρασιού αντί οποιουδήποτε άλλου «σκληρού» ποτού. Επίσης θα μπορούσαμε αντί για ένα λιπαρό σνακ μέσα στην ημέρα να προτιμήσουμε μια χούφτα από ξηρούς καρπούς. «H σωστή διατροφή έχει επιπλέον οφέλη για την καρδιά , ακόμα και για εκείνους που ακολουθούν μία φαρμακευτική αγωγή με στατίνες», κατέληξαν οι ειδικοί.