Πέντε καθημερινές συνήθειες που απειλούν τη μέση μας

Loading...


Απλές, καθημερινές συνήθειες, όπως το πλύσιμο των πιάτων ή το κουβάλημα από το σουπερμάρκετ, συνήθως είναι η αιτία για τις ενοχλήσεις που αισθανόμαστε στη μέση ή στα πόδια (ως αντανακλαστικό πόνο).

Τα παρακάτω σκιτσάκια παρουσιάζουν αναλυτικά τη σωστή στάση σώματος που πρέπει να έχουμε, ώστε να προφυλάσσουμε τη μέση μας από τραυματισμούς.

Η σωστή στάση για να…
1. Κουβαλήσουμε σακούλες με ψώνια
Καλό είναι να αποφεύγουμε να σηκώνουμε πολλές σακούλες του σουπερμάρκετ. Όταν αυτό είναι αναγκαίο, μοιράζουμε ισότιμα το βάρος στα χέρια μας, έτσι ώστε το βάρος να κατανεμηθεί ομοιόμορφα στον κορμό μας. Αν πρέπει να σηκώσουμε τις σακούλες από το έδαφος, δεν σκύβουμε μπροστά, αλλά λυγίζουμε τα γόνατα και κατεβαίνουμε σε βαθύ κάθισμα, διατηρώντας τη σπονδυλική μας στήλη σε ευθεία γραμμή. Αντίστοιχες πρέπει να είναι οι κινήσεις μας και όταν αφήνουμε τα ψώνια στο πάτωμα. Δεν σκύβουμε μπροστά, αλλά λυγίζουμε τα γόνατα, κατεβάζουμε το σώμα και ακουμπάμε τις σακούλες στα πλάγια του κορμού.

2. Σκουπίσουμε με την ηλεκτρική σκούπα
Προσπαθούμε να κρατάμε τη σπονδυλική μας στήλη σε όσο το δυνατόν πιο ευθεία γραμμή, αυξάνοντας το μήκος του κονταριού-σωλήνα της ηλεκτρικής σκούπας. Όταν αυτό δεν είναι δυνατόν, γιατί π.χ. πρέπει να σκουπίσουμε κάτω από το κρεβάτι, αντί να σκύψουμε μπροστά, ελαττώνουμε το μήκος του κονταριού-σωλήνα και λυγίζουμε τα γόνατα, χαμηλώνοντας τον κορμό σε βαθύ κάθισμα.

3. Πλύνουμε τα πιάτα
Μπροστά στον νεροχύτη, στεκόμαστε με τα πόδια ανοιχτά σε σχήμα «Λ», ώστε να έχουμε μια καλή βάση στήριξης. Προσπαθούμε να μην καμπουριάζουμε και να κρατάμε τον κορμό σε ευθεία γραμμή όση ώρα πλένουμε τα πιάτα. Για να τα καταφέρουμε, διατηρούμε σφιχτούς τους κοιλιακούς και τους γλουτιαίους μυς.

4. Σηκωθούμε από το κρεβάτι
Είναι προτιμότερο να μη σηκωνόμαστε αμέσως από το κρεβάτι, αλλά να τεντώνουμε λίγο το σώμα μας όσο είμαστε ακόμα ξαπλωμένοι. Έτσι, θα μπορούν οι μύες μας να «ξυπνήσουν» και να τεθούν σε λειτουργία. Στη συνέχεια, γυρνάμε το σώμα μας στο πλάι, λυγίζουμε τα γόνατα και βγάζουμε τα πόδια έξω από το κρεβάτι μέχρι να πατήσουν στο πάτωμα, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να στηρίξουμε το σώμα μας, καθώς σηκωνόμαστε.

5. Σηκώσουμε βάρος
Αποφεύγουμε να σηκώνουμε βάρη, όταν όμως δεν υπάρχει άλλη επιλογή, προσπαθούμε να ακολουθούμε τις εξής οδηγίες:
* Δεν σκύβουμε μπροστά για να σηκώσουμε το βάρος.
* Πλησιάζουμε όσο πιο κοντά στο αντικείμενο μπορούμε με τα πόδια ανοιχτά στο άνοιγμα των ώμων και λυγίζουμε τα γόνατα κάνοντας βαθύ κάθισμα. Η πλάτη μας πρέπει να είναι σε ευθεία γραμμή. Με αυτόν τον τρόπο, το βάρος κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλη τη σπονδυλική στήλη και όχι μόνο χαμηλά (όπου αναπτύσσονται οι δισκοπάθειες).
* Προσπαθούμε να μην ξεκολλάμε τους βραχίονες από τα πλευρά μας καθώς σηκώνουμε το βάρος.
* Στην περίπτωση που θέλουμε να σηκώσουμε βάρος πάνω από το ύψος του κεφαλιού μας, τοποθετούμε το ένα πόδι λίγο πιο μπροστά από το άλλο, προκειμένου να δημιουργήσουμε μια σωστή βάση στήριξης.



Ετικέτες