Γιατί πονάει η πλάτη μου; Τέσσερις αιτίες!

Loading...


Ένας στους δυο ενήλικες σε κάποια φάση της ζωής θα υποφέρει από πόνους στην πλάτη.

Οι παράγοντες που ενοχοποιούνται για τον πόνο στην πλάτη είναι, αν δεν υπάρχουν   παθολογικά αίτια, οι καθημερινές συνθήκες ζωής αλλά και η εργασία μας ειδικά μάλιστα αν αυτή απαιτεί είτε να καθόμαστε για μεγάλο διάστημα της ημέρας σε ένα γραφείο είτε να είμαστε όρθιοι.

Σύμφωνα με τον Jay Khanna, MD, ορθοπεδικό χειρουργό σπονδυλικής στήλης στην Ιατρική Σχολή του Johns Hopkins οι τέσσερις κοινές αιτίες πόνου είναι η πολύωρη καθιστή θέση, το βάρος, το κάπνισμα αλλά και το λάθος νούμερο παπούτσι.
 
Όπως υποστηρίζει ο ειδικός επιστήμονας η καθιστή θέση όλη τη μέρα στο γραφείο ασκεί υπερβολοκή πίεση στην πλάτη, με αποτέλεσμα να αντιδρά με πόνο.
 
βαριά τσάντα
 
Η βαριά τσάντα συνεχίζει ο δρ. Khanna ιδιαίτερα όσοι κουβαλούν μαζί τους το φορητό υπολογιστή ευθύνεται για τον πόνο στη πλάτη. Μάλιστα προτείνει σε όσους υποφέρουν από πόνους στην πλάτη να χρησιμοποιούν μία τσάντα με μακρύ λουρί ώστε να μειώνεται το βάρος και η ένταση που ασκείται στον ένα ώμο.
 
κάπνισμα

 
Σύμφωνα με Φινλανδική έρευνα , οι καπνιστές έχουν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν πόνο στην πλάτη. Οι γιατροί δεν είναι ακόμη σίγουροι γιατί συμβαίνει αυτό, μία θεωρία όμως είναι πως με το κάπνισμα μειώνεται η αιμάτωση της σπονδυλικής στήλης.
 
λάθος νούμερο παπούτσια

 
Οι γυναίκες που φορούν συχνά ψηλοτάκουνα παπούτσια υποφέρουν από πόνους στην πλάτη καθώς τα δωδεκάποντα κάνουν την πλάτη να καμπυλώνει με λάθος τρόπο ενώ από την άλλη τα ίσια, μπορεί να μην προσφέρουν τη σωστή υποστήριξη. Για το λόγο αυτό ο ειδικός επιστήμονας συνιστά κυρίως στις γυναίκες να προτιμούν ένα τακούνι των 4-5 εκατοστών.
 
πως θα προλάβουμε τους πόνους;
 

Η Αμερικανική Ορθοπαιδική εταιρεία συνιστά για να προλάβουμε τους πόνους στην πλάτη στο γραφείο, στο αυτοκίνητο αλλά και στο σπίτι να τηρούμε τους παρακάτω κανόνες:
 
Προσαρμόζουμε την οθόνη του υπολογιστή στο ύψος των ματιών μας προκειμένου να μην καμπουριάζουμε για να δούμε καλύτερα.
 
Καθόμαστε σε μία καλή ανατομική καρέκλα και προσαρμόζουμε το ύψος, ώστε τα μάτια μας να βρίσκονται στην ευθεία της οθόνης του υπολογιστή, αλλά και την κλίση της, έτσι ώστε να παραμένει σε ορθή θέση η πλάτη μας.
 
Χρησιμοποιούμε υποπόδιο στα πόδια και αν είναι εφικτό φροντίζουμε κάθε μια ώρα σηκωνόμαστε από την θέση μας
 
Στο αυτοκίνητο χρησιμοποιούμε μικρά μαξιλάρια, ένα για να καθόμαστε, ένα στην πλάτη και το ειδικό μαξιλάρι της θέσης για να ακουμπάμε το κεφάλι μας.
 
Τις δουλειές του σπιτιού τις κάνουμε  με τα γόνατα λυγισμένα ενώ επιλέγουμε για τον ύπνο στρώμα και μαξιλάρι τα οποία παίρνουν τη μορφή του σώματος.



Ετικέτες