Η γύμνια μας

Loading...


Μακαριστού Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιου

Ο Υιός του Θεού ήρθε στον κόσμο για μας Καί, λίγο πριν αρχίσει το άγιο έργο Του για την σωτηρία του κόσμου, επήγε και βαπτίστηκε από τον Ιωάννη!

Γιά να πλυθή; Γιά να καθαρισθή; Γιά να πάρει κάτι; Όχι. Γιατί, δεν είχε τίποτε να του δώσει ο Ιωάννης. Καί το ήξερε. Καί το διακήρυξε: Εγώ έχω χρεία, να βαπτιστώ από Σένα.

Δεν βαπτίσθηκε για τον εαυτό Του ο Κύριος. Βαπτίσθηκε για μας. Κάτι να μας δείξει. Καί κάτι να μας δώσει. Κάτι να μας διδάξει.

Βαπτίστηκε, λοιπόν, στον Ιορδάνη. Από τον Ιωάννη. Πως βαπτίστηκε; Όπως σήμερα βαπτίζομε τα νήπια. Γυμνός. Ολόγυμνος

Έτσι το έχει θεσπίσει το βάπτισμα ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Όποιος θέλει να πάει κοντά στον Θεό, έλεγε, οφείλει πρώτα να αφήνει τον εγωισμό του· και να ταπεινώνεται. Καί για να το δείξει, ότι ταπεινώνεται, βαπτίζεται γυμνός. Γιατί η αμαρτία κάνει τον άνθρωπο γυμνό από την χάρη του Θεού.

Ο άνθρωπος ντύνεται για να σκεπάζει ορισμένα μέλη του, που δεν πρέπει, ούτε να φαίνονται, ούτε να τα δείχνει. Ντύνεται, από αιδημοσύνη για τον εαυτό του· και από εντροπή, μπροστά στους άλλους!

Ο άνθρωπος, όταν γυμνώνεται, και δείχνει τα μέλη του, έχει αναισχυντία. Καί όσο πιο προκλητική είναι η γύμνωσή του, τόσο πιο μεγάλη η αναισχυντία του· και τόσο πιο νεκρή η ψυχή του.

Με τα ρούχα του ο άνθρωπος κρατάει πόντους αιδημοσύνης· και προσπαθεί να οικοδομεί λίγο την ψυχή του.

Όμως για μερικούς, κάτι πράξεις τους και κάτι κρυφές επιθυμίες της καρδιάς τους, είναι καταστάσεις χίλιες φορές πιο αισχρές από τα μέλη που κρύβουν.

Καί αυτές τις θλιβερές καταστάσεις, οι άνθρωποι τις κρύβουν με ένα «ρούχο», που έχει το όνομα υποκρισία.

Οι υποκριτές άλλα κάνουν, άλλα έχουν μέσα τους, άλλα έχουν στο στόμα τους, και άλλα δείχνουν!

Κρύβουν την δυσωδία της ψυχής τους με ψεύτικες συμπεριφορές ευπρέπειας και ευσέβειας.
* * *
Αλλά να, ο Σωτήρας μας επήγε και βαπτίστηκε γυμνός.

Γιατί όμως; Γιατί;

• Ήθελε να μας ειπεί: Δεν κάνει, άλλα να έχουμε μέσα, και άλλα να δείχνομε! Η διπλοπροσωπία και η πολυπροσωπία, δεν έχουν καμμιά σχέση, ούτε με την αλήθεια, ούτε με τον Θεό.

• Πρώτο βήμα προς τον Χριστό, είναι να μισήσουμε την υποκρισία· να την πετάξουμε από επάνω μας· να γίνομε ευθείς.

• Καί ήθελε να μας δείξει, ότι χωρίς πράξεις και αποφάσεις τολμηρές, διόρθωση δεν γίνεται ποτέ!

Γι᾿ αυτό βούτηξε στο νερό γυμνός. Γιά να μας δείξει, ότι μας χρειάζεται ένα πλύσιμο γερό. Ένα πλύσιμο ολοκληρωτικό. Γιά να μας δείξει, ότι στην μετάνοια, στο δρόμο προς τον Χριστό, πηγαίνομε και βαδίζομε, μόνο όταν έχομε το θάρρος, να βλέπομε τις βρωμιές μας, σωματικές και ψυχικές· και όταν Τον παρακαλούμε, να μας πλύνει με το νερό, που με το βάπτισμά Του το αγίασε· και το έκαμε νερό καθαρτήριο από κάθε ρύπο ψυχής και σώματος.

• Γι᾿ αυτό βαπτίστηκε στον Ιορδάνη. Γιατί ήθελε κάτι να μας δώσει: Τι μας έδωκε; Με το βάπτισμα το δικό Του, έδωκε σε μας το βάπτισμα της αναγεννήσεως. Καί μας έκαμε παιδιά Του. Μπήκαμε στην κολυμβήθρα και βγήκαμε παιδιά του Χριστού, λαός του Χριστού, «βασίλειο ιεράτευμα», «έθνος άγιο». Με το βάπτισμά μας, ο Χριστός μας υιοθετεί. Μας κάνει παιδιά Του. Καί κληρονόμους Του.

Τι κρίμα να το ξεχνάμε!

Περιοδικό Λυχνία, 2010



Ετικέτες