Πατριάρχης Μόσχας: Αμαρτία η ομοφυλοφιλία

Loading...


o Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. Thorbjørn Jagland επισκέφθηκε τον Πατριάρχη Κύριλλο

Με τον Γενικό Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. Thorbjørn Jagland είχε συνάντηση στην Πατριαρχική και Συνοδική κατοικία της Ιεράς Μονής Αγίου Δανιήλ Μόσχας, στις 21 Μαΐου 2013, ο Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος.

Από πλευράς του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας παρέστησαν ο Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Μπουλέκωφ, Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΤΕΕς και ο Πρωθιερέας Σέργιος Ζβοναριώφ, Γραμματέας του ΤΕΕΣ επί των υποθέσεων εξωτερικού.
Από πλευράς του Συμβουλίου της Ευρώπης συμμετείχαν ο κ. Bjørn Berge Διευθυντής της Ιδιαίτερου Γραφείου του Γενικού Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο κ. Αλεξάνδρ Γκέσσελ, Διευθυντής επί θεμάτων πολιτικής του Συμβουλίου της Ευρώπης κα.

Απευθυνόμενος στο Γενικό Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Την προηγούμενη φορά μιλήσαμε επί του σημαντικού θέματος της αξίας, των δικαιωμάτων και της ελευθερίας του ανθρώπου. Θέλω να πω ότι η Ρωσική Εκκλησία εξακολουθεί να έχει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της αυτό το θέμα για δυο λογους.  Ο πρώτος είναι η κληρονομιά μας: από το προσωπικό μας βίωμα τον 20 αιώνα διαπιστώσαμε το πόσο επικύνδυνη είναι η παράβαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και της θρησκευτικής ελευθερίας. Η σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας με κρατικές αρχές ήταν αρκετά περίπλοκες καθ΄όλη τη διάρκεια της ιστορίας μας».

Σύμφωνα με τον Πατριάρχη Κύριλλο μετά την επανάσταση η Ρωική Εκκλησία υπέστη σκληρούς διωγμούς. Την τελευταία εικοσαετία προσπαθούμε να αναστηλώσουμε έστω και ένα μέρος των κατεστραμμέων Ναών, αλλά το έργο αυτό είναι μακράν ακόμα ολοκληρώσεως…
Μετά τις μεταρρυθμίσεις της δεκαετίας 1990 η Εκκλησία για πρώτη φορά στην ιστορία της είχε την ευκαιρία να καθορίσει τη θέση της μέσα στην κοινωνία και τη στάση της απέναντι στην εξουσία. Αυτός ο ρόλος δεν διαμορφώθηκε αμέσως, αλλά μέσω βιωμάτων ακόμα και πολιτικών συγκρούσεων. Η Εκκλησία δεν ήταν ούτε στο πλευρό της εξουσίας, αλλά ούτε της αντιπολίτευσης, αλλά στήριζε και τους δυο σε όσα ανταποκρίνονταν στο μήνυμά της, την οποία εξέπεμπε στο λαό.  Δεν εβασίζετο η Εκκλησία επί των πρόσκαιρων πολιτικών συγκυριών, αλλά επί των θεμελιωδών βασικών αρχών του Ευαγγελίου, τις οποίες και διδάσκει.

Εν συνεχείᾳ ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας τόνισε τη σημασία εκείνης της διατάξεως της Οικουμενικής  Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η οποία προτείνει την ηθική ως περιορισμό της εφαρμογής οποιαδήποτε δικαιώματος και επίσης εξέφρασε τη λύπη του για την παράβαση αυτής της αρχής, η οποία συνεπάγεται την απώλεια της ισορροπίας μεταξύ των δικαιωμάτων και της ηθικής ευθύνης του προσώπου. Άνευ ισορροπίας αυτής τα δικαιώματα και οι ελευθερίες συντελούν στην απελευθέρωση των ανθρωπίνων ενστίκτων για να καταλήξουν συνώνυμο της ασυδοσίας και ακολασίας. Ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος επεσήμανε τον κίνδυνο αυτής της τάσεως, η οποία απειλεί την ύπαρξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

Ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας επίσης αναφέρθηκε στο πρόβλημα των ομοφυλοφιλικών ενώσεων. «Η Αγία Γραφή μαρτυρεί αναμφίβολα ότι είναι αμαρτία η ομοφυλοφιλία. Στην Παλαιά Διαθήκη είναι η ιστορία των Σοδόμων και Γομόρρων, ενώ στην Καινή Διαθήκη ο Απόστολος Παύλος ρητώς αποφαίνεται περί αυτού. Δεν μας ανησυχεί το ίδιο το γεγονός της υπάρξεως των ομοφυλοφιλικών ενώσεων. Μας προβληματίζει έντονα το γεγονός οτι για πρώτη φορά στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους η αμαρτίαα δικαιολογείται μέσω νόμου. Αυτό ελλοχεύει τους περαιτέρω κινδύνους και θα συμβάλει στην ηθική κατάπτωση της κοινωνίας».
Περαίνων ο Πατριάρχης Κύριλλος υπογράμμισε ότι η Ρωσική Εκκλησία συνειδητοποιεί τον εαυτό της αναπόσπαστο μέρος της Ευρώπης, ένα, οργανικό μέρος του Ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Αντιφωνώντας ο κ. Jagland σημείωσε ότι ανάμεσα στους σκοπούς τους οποίους επιδιώκει είναι και η αξία του ανθρώπινου προσώπου. «Προσωπικά δίδω μεγάλη σημασία στην ανεξαρτησία και την ακεραιότητα του προσώπου. Είναι σπουδαία στοιχεία για οποιαδήποτε κοινωνία».

1