Γιατί κάνει λόγο για «έντονο προβληματισμό» η Ρωσική Εκκλησία για την Πανορθόδοξη Διάσκεψη του Σαμπεζύ

Loading...


Για «έντονο προβληματισμό για την έλλειψη σχεδίου συνοδικής αποφάσεως (…) και συναινέσεως» κάνει λόγο Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας που συνεδρίασε χθες.

Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου αναφέρει συγκεκριμένα…

Κατά τη διάρκεια της συνεδριάσεως της στις 22 Οκτωβρίου 2015 υπό την προεδρία του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας εξετάσθηκαν θέματα τα οποία αφορούν τον τομέα εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων.

Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, παρουσίασε έκθεση για την μεταξύ 10 και 17 Οκτωβρίου 2015 στο Σαμπεζύ (Γενεύης) γενομένη Ε’ Πανορθόδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη, όπου με ευλογία του Αγιωτάτου Πατριάρχου Κυρίλλου συμμετείχε αντιπροσωπεία της Ρωσικής Εκκλησίας με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα και μέλη τον Αρχιεπίσκοπο Βερολίνου, Γερμανίας και Μεγάλης Βρετανίας Μάρκο, τον πρωθιερέα Νικόλαο Μπαλασώφ, Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΤΕΕΣ, τον Αρχιμανδρίτη Ειρηναίο Steenberg, τον Ιερέα Ανατόλιο Τσουριάκωφ, ως διερμηνέα.

Η συγκεκριμένη Διάσκεψη συνήλθε σύμφωνα με απόφαση της από 6 έως 9 Μαρτίου 2014 ἐν Κωνσταντινουπόλει γενομένη Σύναξη των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών και σκοπόν έχουσα την εξέταση του σχεδίου κειμένου «Το Αυτόνομον και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού», επεξεργασθέν από την Διορθόδοξη Προπαρασκευαστική Επιτροπή το 2009 καθώς και για την εξέταση των αποτελεσμάτων των εργασιών της Ειδικής Διορθοδόξου Επιτροπής αναθεωρήσεως κειμένων της Πανορθοδόξου Συνόδου. Η Επιτροπή αυτή συνήλθε σε συνεδριάσεις αυτής στο Σαμπεζύ μεταξύ 30 Σεπτεμβρίου και 3 Οκτωβρίου 2014, μεταξύ 16 και 20 Φεβρουαρίου και μεταξύ 30 Μαρτίου και 2 Απριλίου 2015. Η Διάκεψη ενέκρινε το σχέδιο κειμένου της Πανορθοδόξου Συνόδου «Το Αυτόνομον και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού» και επιμελήθηκε και ενέκρινε τα κείμενα «Η σπουδαιότηα της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον» και «Σχέσις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον». Το κείμενο «Ἡ συμβολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς ἐπικράτησιν τῆς εἰρήνης, τῆς δικαιοσύνης,τῆς ἐλευθερίας, τῆς ἀδελφοσύνης καί τῆς ἀγάπης μεταξύ τῶν λαῶν, καί ἄρσιν τῶν φυλετικῶν καί λοιπῶν διακρίσεων» έχει αλλάξει τον τίτλο και στο εξής τιτλοφορείται ως «Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσμῳ». Σύμφωνα με την απόφαση της 13ης Ιουλίου 2015 (Πρακτικά № 52) της Ιεράς Συνόδου η αντιπροσωπεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσσίας υπέβαλε τροποποιήσεις θεμελιώδους σημασίας για το ἐν λόγῳ κείμενο. Εξαιτίας μη επιτεύξεως της συναινέσεως επί ορισμένων ουσιαστικών θέσεων το σχέδιο κειμένου δεν υπεγράφη από τις αντιπροσωπείες των Ορθοδόξων Εκκλησιών Ρωσίας και Γεωργίας.

H Ιερά Σύνοδος επιδοκίμασε τη θέση της αντιπροσωπείας της Ρωσικής Εκκλησίας στην Ε’ Πανορθόδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη και ανέθεσε στη Συνοδική Βιβλική-Θεολογική Επιτροπή την επιπλέον μελέτη του κειμένου « Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσμῳ» λαμβάνοντας υπόψη την γενομένη Ε’ Πανορθόδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη και να παρουσιασει τα πορίσματα της μελέτης στην επόμενη συνεδρία της Συνόδου.

Εξεφράσθη έντονος προβληματισμός για την έλλειψη σχεδίου συνοδικής αποφάσεως σχετικά με το θέμα της «Ορθοδόξου Διασποράς» καθώς και συναινέσεως επί του περιεχομένου των κειμένων της Πανορθοδόξου Συνόδου «Το ζήτημα του ημερολογίου» και «Κωλύματα γάμου», τα οποία επεξεργαζονται εδώ και πολλές δεκαετίες. Οι Συνοδικοί Αρχιερείς ως λίαν σημαντικό βλέπουν την εξασφάλιση της πανορθοδόξου συναινέσεως επί του σχεδίου κειμένου «Το Αυτοκέφαλον ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ καὶ τρόπος ἀνακηρύξεως αὐτοῦ» καθώς και την ένταξη αυτού στην ημερήσια διάταξη της Πανορθοδόξου Συνόδου.

Αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδορου του ΤΕΕΣ σχετικά με την επίσκεψη στη Ρωσία του Μακαριωτάτου Πάπα και ΠΑτριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεοδώρου Β’ η Ιερά Σύνοδος εξέφρασε την ικανοποίησή της για το Συλλείτουργο και τις αδελφικές συνομιλίες μεταξύ των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών Αλεξανδρείας και Ρωσίας.

Επίσης εξετάσθη το θέμα διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας και της Ασσυριακής Εκκλησίας της Ανατολής, συμφώνως προς τις συνεννοήσεις της 28 Μαΐου 2014 κατά τη συνάντηση του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασώντ των Ρωσσιών Κυρίλλου και του Καθολικού Πατριάρχου Μαρ Ντνύνχα Δ’ στα πλαίσια της επισκέψεως του τελευταίου στη Μόσχα. Η Ιερά Σύνοδος ενέκρινε την πρόταση συστάσεως Διμερούς Επιτροπής Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσσίας και της Ασσυριακής Εκκλησίας της Ανατολής καθώς και όρισε τη σύνθεση αυτής.

Επίσης στη συνεδρίαση ελήφθη απόφαση περί συστάσεως κοινής επιτροπής της Ρωσικής και της Βουλγαρικής Ορθοδόξου Εκκλησίας επί του θέματος αγιοκατατάξεως του Αρχιεπισκόπου Μπουγκουτσάρωφ Σεραφείμ Σόμπολεφ.

Ακόμα τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Εκκλησίας παρακολούθησαν την αναφορά του Προέδρο του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων για τις επισκέψεις εργασίας του στην Ιταλία, το Βατικανό και την Ελλάδα.

Η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε την αποστολή αντιπροσωπείας της Ρωσικής Εκκλησίας με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα στην κοινή Διάσκεψη της Ρωσικής Εκκλησίας και της Ευαγγλεικής Εκκλησίας στη Γερμανία με θέμα την 70 επέτειο λήξεως του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σημειωτεον ότι η Διάσκεψη θα διεξαχθεί μεταξύ 10 και 11 Δεκεμβρίου 2015 στο Μόναχο Γερμανίας.

Τέλος η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας αποφάσισε χειροτονία Επισκόπων καθώς και το μεταθετό τινών Ιεραρχών.



Ετικέτες