Να τους χαιρόμαστε τους…παρατηρητές! Δεν είναι Πανορθόδοξη λένε οι μονοφυσίτες-Τι λένε για το Άγιο Όρος

Loading...


Του Μανώλη Κείου

Αυτήν την ώρα ξεκινούν και τυπικά οι εργασίες της Αγίας & Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας στην Κρήτη.

Εργασίες στις οποίες όπως ορίστηκε θα συμμετάσχουν και εκπρόσωποι άλλων ομολογιών ως παρατηρητές χωρίς βέβαια να έχουν δικαιώμα παρέμβασης, πολλώ δε μάλλον ψήφου. 

Παρόλη την τιμή που τους γίνεται όμως οι…παρατηρητές κατά πως φαίνεται έχουν πολύ χαμηλές προσδοκίες για τα αποτελέσματα της  Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Στα εκκλησιαστικά μέσα ενημέρωσης των μονοφυσιτών υποβαθμίζεται το κύρος της Συνόδου της Κρήτης και σημειώνεται πως δεν μπορεί να αποκαλείται Πανορθόδοξη, αφού δεν περιλαμβάνει και τις λεγόμενες Ανατολικές Ορθόδοξες Εκκλησίες ήτοι: 

Την Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία
Την Ορθόδοξη Εκκλησίας της Αιθιοπίας Tewahedo 
Την αντίστοιχη της Ερυθραίας 
Τη ΣυρΟρθόδοξη Εκκλησία
Την Αρμενική Αποστολική Εκκλησία και την 
ΣυρΟρθόδοξη Εκκλησία Μαλανκαρά
Μαζί, αντιπροσωπεύουν περίπου 84 εκατομμύρια πιστούς και είναι από τις αρχαιότερες στον κόσμο.

«Δεν μπορεί κανείς να περιμένει πολλά από τη Σύνοδο αυτή … αλλά πιστεύουμε στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος που μπορεί να μας καθοδηγήσει σε κάθε επίπεδο» λέει ο  ο αιδεσιμότατος Dr. K.M. George, ένας ιερέας της λεγόμενης ΣυρΟρθόδοξης  Εκκλησίας Μαλανκαρά  στην Ινδία.
 

Επιπλέον επέμεινε  ότι η Σύνοδος της Κρήτης δεν μπορεί να συγκριθεί με τη δεύτερη Βατικανεια Σύνοδο της Ρ/Καθολικής Εκκλησίας, επειδή κάθε ορθόδοξη εκκλησία είναι ανεξάρτητη και υπάρχουν δυνάμεις σε αυτές τις εκκλησίες που μπορεί να αντισταθούν σε ό, τι εγκρίνει η Σύνοδος.

«Το πρόβλημα στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ότι οι συντηρητικές ομάδες, ιδιαίτερα εκείνες στα μοναστήρια του Αγίου Όρους – περίπου 20 μοναστήρια για τα τελευταία 1.000 χρόνια – διατηρούν μια φονταμενταλιστική αντίληψη του Χριστιανισμού», είπε.
«Ο καθένας που είναι έξω από την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι αιρετικός, σύμφωνα με αυτους», συμπλήρωσε.

Τόνισε δε πως η παρούσα Σύνοδος, «η οποία ονομάζεται Αγία και Μεγάλη Ιερά Σύνοδοςυ, στην πραγματικότητα χωρίζει την Ανατολική Ορθόδοξη ως μια ξεχωριστή οικογένεια».
«Εμείς θα κληθούμε [ως παρατηρητές], και υποθέτω ότι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επίσης. Αλλά καταλαβαίνω ότι οι προσκεκλημένοι είναι ελεύθεροι να παρακολουθήσουν το πρώτο τελετουργικό άνοιγμα και το τελικό τελετουργικό συμπέρασμα. Οι προσκεκλημένοι δεν θα συμμετάσχουν στις συζητήσεις ή εργασίες της Συνόδου» ανέφερε.

Πολύ σημαντική ήταν η άποψή του σχετικά με την αποδοχή που θα έχουν οι αποφάσεις της Συνόδου στο Ορθόδοξο πλήρωμα. Εξέφρασε δε τις αμφιβολίες του κατά πόσο αυτές θα γίνουν αποδεκτές. «Οι προτάσεις της Συνόδου, εκτός αν ικανοποιήσουν αυτές τις ριζοσπαστικές ομάδες, σε κάποιο βαθμό, δεν θα πετύχουν, λόγω μιας διαδικασίας που ονομάζεται «υποδοχή». Η Σύνοδος μπορεί να λάβει απόφαση, αλλά η διαδικασία της υποδοχής είναι πολύ σημαντική. Οι τοπικές εκκλησίες, ενορίες και εθνικές εκκλησίες και οι μοναστικοί κύκλοι θα πρέπει να εκλάβουν τις αποφάσεις της Συνόδου, και αυτό μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο και θα χρειαστούν στρατηγικές ποιμαντικές δράσεις επίσης» σχολίασε.

Τέλος πρότεινε μια νέα Σύνοδο  όλων των Χριστιανικών Εκκλησιών, συμπεριλαμβανομένης της Ορθόδοξης και των Ανατολικών Εκκλησιών, ενώ υποστήριξε πως οι Χριστιανικές Εκκλησίες σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα νέο πρότυπο και ανέφερε πως Πάπας Φραγκίσκος «έχει ένα μοναδικό όραμα, αν και μερικοί άνθρωποι θα έλεγαν ότι είναι πολύ ιδεαλιστικό».