Αναστολή της χειροτονίας του Προκοπίου

Loading...


Του Κώστα Νικολόπουλου

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Αυστραλίας, ίσως κληθεί αποφασίσει για την «επισκοποίηση» ή μη του Αρχιμανδρίτη Προκοπίου Κανάβα, κληρικού της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Νότιας Αυστραλίας.

Ο «Νέος Κόσμος» πληροφορείται από απόλυτα έγκυρες πηγές, ότι ομάδα μελών της Κοινότητας απειλούν με προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο της πολιτείας, αν δεν αναβληθεί η επισκοποίηση του κ. Προκοπίου μέχρι να τεκμηριωθεί η καταστατική νομιμότητα της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινότητας να επανεντάξει τον φορέα στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία Αυστραλίας και Αμερικής.
Σε επιστολή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο τα ενιστάμενα μέλη ισχυρίζονται, ότι η απόφαση χειροτονίας του κ. Προκοπίου εις «Επίσκοπο» δεν είναι καταστατική, διότι πρόταση «επισκοποίησής» του καταψηφίστηκε από την τελευταία Γενική Συνέλευση των μελών της Κοινότητας.
Κατά τις πηγές μας, η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου να «επισκοποιήσει» τον αρχιμανδρίτη Προκόπιο αντιβαίνει και στους εσωτερικούς κανονισμούς της Ομοσπονδίας Ελληνικών Ορθοδόξων Κοινοτήτων Αυστραλίας, οι οποίοι προβλέπουν έγκριση από την Ομοσπονδία της προσχώρησης κοινότητας-μέλους σε οποιαδήποτε εκκλησιαστική δικαιοδοσία.

Ο «Νέος Κόσμος» αντιλαμβάνεται ότι τα ενιστάμενα μέλη υπέβαλαν αριθμό ερωτήσεων στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κοινότητας με την προειδοποίηση, ότι θα κάνουν προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο (Supreme Court) για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων (injunction) κατά της χειροτονίας του κ. Προκοπίου, αν το Διοικητικό Συμβούλιο αρνηθεί να απαντήσει στις ερωτήσεις τους ή δεν απαντήσει πειστικά.

Παράλληλα, η Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα Νότιας Αυστραλίας καλείται να λογοδοτήσει και για την παρασκηνιακή οργάνωση τη χειροτονίας του κ. Προκοπίου από το εκκλησιαστικό μόρφωμα του κ. Χαρού, καθ ον χρόνο υπήρχε απόφαση διαπραγμάτευσης της Ομοσπονδίας με το εκκλησιαστικό μόρφωμα του κ. Σεραφείμ Μίχα.
Υπενθυμίζουμε, ότι αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μετέβη, προ καιρού, στην Αθήνα και έκανε διερευνητικές επαφές με τη «Σύνοδο» του κ. Σεραφείμ Μίχα, προκειμένου να αποφασιστεί εάν και με ποιους όρους θα ήταν εφικτή η ένταξη των άστεγων, εκκλησιαστικά, κοινοτήτων της Ομοσπονδίας στο εν λόγω μόρφωμα.

Όπως έγραψε ο «Νέος Κόσμος», η χειροτονία του κ. Προκοπίου έχει ορισθεί για την Κυριακή, 11 Αυγούστου, από «επισκόπους» θρησκευτικού μορφώματος το οποίον αυτοαποκαλείται «Πρώην Εξαρχία Πατριαρχείου Αλεξανδρείας» με επικεφαλής τον Πέτρο-Περικλή Χαρό, που συστήνεται ως Μητροπολίτης Πενσυλβανίας, Έξαρχος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας Αμερικής, Καναδά και Κύπρου.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε ο «Νέος Κόσμος», ο κ. Χαρός έχει και άλλες ιδιότητες, οι οποίες τον έριξαν επανειλημμένα στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα αθηναϊκών εφημερίδων και επίσημα έγγραφα, που έχουμε στην κατοχή μας, ο κ. Χαρός συνελήφθη επανειλημμένα από την αστυνομία διότι λειτουργούσε παράνομα ιατρείο στην Αθήνα, παρανομία για την οποία καταδικάστηκε σε φυλάκιση έξι μηνών με δικαίωμα εξαγοράς της ποινής του.

Το «ξήλωμα» του «ιατρού» Χαρού άρχισε στις 27/10/03, που ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών με επιστολή του προς τον Εισαγγελέα Αθηνών (Αρ . Πρωτ. 9764) ζητά την ποινική δίωξη του Περικλή Χαρού, διότι οι παράνομες ιατρικές δραστηριότητές του συνιστούν «αντικειμενική υπόσταση σφετερισμού του τίτλου του ιατρού και της παράνομης άσκησης της ιατρικής, έγκλημα που διώκεται αυτεπαγγέλτως».

Ακολούθησε η δημόσια διαπόμπευση του Χαρού από τις αθηναϊκές εφημερίδες, με αφορμή τη σύλληψή του από την αστυνομία.
21/09/06 – Η «Καθημερινή» δημοσιεύει είδηση με τίτλο «Ο Θεραπευτής Χάρος στην ΕΛ.ΑΣ» για στήσιμο ιατρείου εναλλακτικής θεραπείας.
21/09/06 – Το «ΒΗΜΑ» δημοσιεύει ρεπορτάζ με τίτλο «Ψευτογιατρός υποσχόταν θεραπεία με ψαλμούς» και υπότιτλο: «Παρουσιαζόταν ως Έξαρχος Αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας με έδρα τη Φλώριδα και ως Μητροπολίτης Πενσυλβανίας».
21/09/06- Η «Ελευθεροτυπία» δημοσιεύει ρεπορτάζ με τίτλο «θεράπευε με ψαλμωδίες» . Κατά την εφημερίδα ο συλληφθείς Περικλής Χαρός εμφανιζόταν κατά καιρούς ως «ταξιτζής και μουσικός», ενώ «το 2002, όταν είχε ξανασυλληφθεί, του αποδόθηκε η κατηγορία της άσκησης υπηρεσίας λειτουργού της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού».
21/09/06 – Ο «Ελεύθερος Τύπος» δημοσιεύει την είδηση της σύλληψης του Περικλή Χαρού με τίτλο ««Θεράπευε» ανίατες ασθένειες με ψαλμωδίες». Η εφημερίδα αποκαλύπτει, ότι ο συλληφθείς κομπογιανίτης γιατρός «το 2001 είχε συλληφθεί παριστάνοντας τον ιερέα σε τηλεοπτική εκπομπή».
21/09/06 – Η «ESPRESSO», ανακοινώνει πρωτοσέλιδα τη σύλληψή του από την αστυνομία ως ακολούθως: «Πρώην τραγουδιστής, που κάποτε παρίστανε και το Μητροπολίτη «νικούσε» τον καρκίνο με ψαλμοθεραπεία. Πριν από λίγα χρόνια «άνοιξε» εκκλησία για να κάνει θαύματα» – η εφημερίδα αναφέρεται στο Ναό Παναγία Γλυκοφιλούσα, που λειτουργεί ο Χάρος στη Νέα Ιωνία.

Η «ESPRESSO», που ξεσκέπασε πρώτη το Χαρό το Φεβρουάριο του 2002 αναφέρει στο εκτεταμένο ρεπορτάζ της, ότι ο αυτόκλητος «αγιοπνευματικός θεραπευτής» της Κυψέλης «άρχισε τη διάσημη καριέρα του ως τραγουδιστής σε Piano Bar της Πλατείας Αμερικής», ενώ κατά περιόδους ήταν τακτικός φιλοξενούμενος τηλεοπτικού προγράμματος της Τατιάνας Στεφανίδου και των δελτίων ειδήσεων του STAR.
Ο συντάκτης του ρεπορτάζ, Μάνος Τσαλδάρης, καταλήγει με το σχόλιο, ότι το μεγαλύτερο αμάρτημα που διέπραξε ο Χαρός ήταν «η εκμετάλλευση απελπισμένων ανθρώπων που έψαχναν για γιατρειά».

Οι παρανομίες του Περικλή Χαρού, πρώην μουσικού και ταξιτζή, Μητροπολίτη, αυτόκλητου γιατρού αποφοίτου της Σχολής Αφάρμακης Ιατρικής της Ελλάδας, φυσικοθεραπευτή, ψυχιάτρου, οστεοπαθολόγου, και ενίοτε τηλεοπτικού αστέρα απασχόλησαν και την Ελληνική Δικαιοσύνη.