Ζωγραφίζοντας στην ξενιτειά με την μέθοδο Giclee

Loading...


Στις 15 Ιανουαρίου, στην Γκαλερί ΑΕΝΑΟΝ, Νεοφύτου Βάμβα 5 Πλ. Κολωνακίου, θα γίνουν τα εγκαίνια της νέας έκθεσης του Γιώργου Κόρδη.
Στην έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 28 Ιανουαρίου, παρουσιάζονται έργα δουλεμένα ψηφιακά και τυπωμένα με τη μέθοδο Giclee σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.

Ο Γιώργος Κόρδης, Ζωγράφος- Αγιογράφος- Πανεπιστημιακός, εδώ και αρκετό καιρό εργάζεται στην Αμερική, όπου έχει αναλάβει την αγιογράφηση Ορθόδοξων Ναών.   Όπως έχει πει ο ίδιος, στην Αμερική υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Εικονογραφία, ακόμη και από τα άλλα δόγματα, τους Ρωμαιοκαθολικούς και τους Προτεστάντες.  Παράλληλα, διοργανώνονται για το κοινό, διαλέξεις, σεμινάρια, καθώς και άλλες δραστηριότητες και εκδηλώσεις, για να γνωρίσει καλύτερα το αμερικανικό κοινό την τέχνη της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο Ζωγράφος -Εικονογράφος Γιώργος Κόρδης απάντησε από την Αμερική, όπου εργάζεται, στις ερωτήσεις της Πεμπτουσίας.

Πεμπτουσία: Πότε δουλεύτηκαν τα έργα που θα δούμε στην έκθεση;

Γ.Κόρδης:Τα έργα που εκθέτω έγιναν στη διάρκεια του 2013 στην ξενιτειά και με τη βοήθεια μιας ταμπλέτας Samsung. Είναι μια απλή ταμπλέτα, η οποία όμως δίνει τεράστιες δυνατότητες εικαστικής έκφρασης και πολύ ελευθερία αφού μπορεί κανείς να εργαστεί παντού και πάντοτε, χωρίς να έχει τους περιορισμούς του εργαστηρίου, των χρωμάτων και άλλων απαραίτητων υλικών. Δουλεύει κανείς με το φως και άυλα, θα έλεγα σχηματοποιεί τις μορφές του και τις πλάθει με σχετική ευκολία.

Πεμπτουσία:Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη θεματολογία;

Γ.Κόρδης:Δεν θα έλεγα πως υπάρχει κάποια συγκεκριμένη θεματολογία για την έκθεση αυτή. Ταξιδεύοντας στην Αμερική και σε άλλα μέρη του κόσμου την περασμένη χρονιά, κατέγραφα συνήθως συναισθήματα και αισθήματα που αναπτύσσονταν μέσα μου στην ξενιτειά, όπου όμως παρακολουθούσα την κατάσταση στην πατρίδα, όπου και η οικογένεια μου. Ταυτόχρονα βίωνα και την σκληρή σχετικά πραγματικότητα του να ζει κανείς σε ξένο τόπο-όσο κι αν η υποστήριξη που είχα από την ομογένεια ήταν πραγματικά θαυμαστή και πολύ σημαντική. Νομίζω πως όλα αυτά με επηρέασαν και επέδρασαν πάνω στη ζωγραφιές που έφταιξα, χωρίς όμως να ακολουθώ συνειδητά κάποιο θεματολόγιο. Έτσι υπάρχουν πολλά και ποικίλα θέματα. Άλλοτε χαρούμενα κι άλλοτε θλίψεως και πόνου εκφραστικά..έτσι ένοιωθα, έτσι κατέγραψα τα αισθήματα μου, έτσι συμμετείχα στην πραγματικότητα της Ελλάδας του σήμερα. Δε λέω πως με όσα έκαμα επιχείρησα κάποια πρόταση λύσης ή εξόδου από τη δυσκολία.. Απλά κατέγραψα όσα ένοιωθα. Αυτό ήταν για μένα λυτρωτικό..ελπίζω πως ίσως να είναι και για άλλους το ίδιο…

Πεμπτουσία:Τι είναι ακριβώς η τεχνική giclee;

Γ.Κόρδης:Η τεχνική Giclee είναι μια τεχνική αρκετών δεκαετιών πλέον με την οποία ένα έργο δημιουργημένο ψηφιακά μπορεί να πάρει” σάρκα και οστά”, να τυπωθεί δηλαδή για να μπορεί να γίνει απόκτημα κάποιων ανθρώπων. Η Τεχνική αυτή γίνεται σε εκτυπωτές πολύ υψηλής ανάλυσης, με μελάνια ανεξίτηλα που είναι στην πραγματικότητα χρωστικές ουσίες ίδιες με αυτές που ζωγραφίζουμε και γιαυτό και είναι ανεξίτηλα στον χρόνο. Η εκτύπωση γίνεται με πολλά χρώματα και συνεπώς η πιστότητα ως προς το πρωτότυπο έργο και η ζωντάνια των χρωμάτων είναι απίστευτη, Φυσικά για την εκτύπωση χρησιμοποιούνται χαρτιά βαμβακερά acid free και φυσικά υπάρχει εγγύηση μερικών εκατοντάδων ετών για το αναλλοίωτο των έργων. Εξαιτίας αυτού τα Giclee θεωρούνται διεθνώς σήμερα αυθεντικά έργα τέχνης και σε πολλά μεγάλα μουσεία στην Αμερική και στην Ευρώπη υπάρχουν συλλογές τους . Προσωπικά μάλιστα τυπώνω τα έργα που έκαμα ψηφιακά, σε πολύ λίγα αντίτυπα (5-7) γεγονός που τους δίνει μεγάλη συλλεκτικότητα.

Πεμπτουσία:Πόσο μπορούν να βοηθήσουν οι σύγχρονες τεχνολογίες τον εικονογράφο;

Γ.Κόρδης:Τα σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα μπορούν να βοηθήσουν τους ζωγράφους αλλά και του εικονογράφους πολύ, γιατί παρέχουν μεγάλες ευκολίες στη εργασία σε πολλά επίπεδα. Καταρχάς μπορούν να βοηθήσουν πολύ στη δημιουργία προσχεδίων αλλά και για την δημιουργία μικτών τεχνικών, που δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει χωρίς τέτοια τεχνολογικά επιτεύγματα. Επίσης κάτι που θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό είναι το εξής: Εργαζόμενος κανείς ψηφιακά και τυπώνοντας τα έργα του, στην πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς ανθρώπους να αποκτήσουν κάποιο έργο σε πολύ  προσιτή τιμή, κάτι που δεν είναι εύκολο όταν υπάρχει μόνον ένα πρωτότυπο έργο. Έτσι μπορούμε να πούμε πως η τέχνη γίνεται πιο λαϊκό γεγονός και μπορεί να έχει μεγαλύτερη λειτουργία μέσα στην κοινωνία. Η διάχυση όμως αυτή δεν γίνεται μέσα από φτηνές εκτυπώσεις αναπαραγωγές, αλλά μέσα από τεχνικές σωστές που παράγουν αυθεντικά έργα με εξαιρετική ποιότητα που επειδή μάλιστα είναι λίγα, έχουν συλλεκτική αξία και θεωρούνται αυθεντικά έργα.

Κατερίνα Χουζούρη

alt
alt
alt
alt



Ετικέτες