ΚΕΑ: Λάθη και διευκρινίσεις για την πληρωμή του Κοινωκικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης

Loading...


Την 28η Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε, ουσιαστικά, χωρίς προβλήματα, η πρώτη πληρωμή του (keaprogram.gr), όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας, ωστόσο ότι υπήρξαν ερωτήματα από πολίτες που θεωρούν ότι έπρεπε, αλλά δεν είδαν πιστωμένους τους λογαριασμούς τους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του υπουργείου, οι λόγοι είναι για τη μη πίστωση είναι διάφοροι:
«Κάποιοι που έκαναν αίτηση τον Μάρτιο 2017, θεωρούν ότι θα πληρώνονταν τον ίδιο μήνα. Επαναλαμβάνουμε οι εγκεκριμένες αιτήσεις κάθε μήνα πληρώνονται τον επόμενο, όπως προβλέπει ο νόμος».

Οι δηλωμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί παρουσίαζαν μία σειρά προβλημάτων:
– Λάθος IBAN
– Δεν υπήρχε ο δικαιούχος του στο δηλωμένο λογαριασμό
– Δεν υπήρχε το σωστό ΑΦΜ του δικαιούχου στο δηλωμένο λογαριασμό.
– Όσοι δικαιούχοι του ΚΕΑ επικοινώνησαν με τα help desk του υπουργείου και της ΗΔΙΚΑ, ενημερώθηκαν σχετικά και έρχονται σε επαφή με τις τράπεζες που τηρούν το λογαριασμό τους για τη διόρθωση ή την επικαιροποίηση των στοιχείων τους.
– 10.000 εγκεκριμένοι δικαιούχοι του , που, στην τελευταία διασταύρωση των στοιχείων τους, λίγο πριν από την πληρωμή, βρέθηκαν να έχουν παραλείψει την υποβολή ουσιωδών στοιχείων λ.χ. χρήματα που εισέπραξαν το τελευταίο εξάμηνο και δεν τα δήλωσαν ή ότι υπέβαλαν διπλή αίτηση και ως μονοπρόσωπα νοικοκυριά και ως μέλη νοικοκυριού».

Όπως υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, μία δεύτερη μικρότερη ομάδα ερωτημάτων αφορά στην αντίρρηση των δικαιούχων για το ύψος του ποσού που εισπράττουν. Οι πηγές του υπουργείου καθιστούν σαφές ότι «ουδείς πειράζει αυθαίρετα το ποσό της επιδοματικής ενίσχυσης είτε μειώνοντας είτε αυξάνοντας. Για παράδειγμα, δεν αυξάνουμε το ποσό που αντιστοιχεί σε τέκνα, όταν ενηλικιώνονται (από 50 ευρώ σε 100 ευρώ). Πρέπει ο πολίτης να επικαιροποιήσει την αίτησή του, κάνοντας νέα τροποποιητική αίτηση. Το εγγυημένο ποσό του νοικοκυριού δεν είναι ίδιο με το ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης. Αυτό που θα πάρει ο πολίτης είναι το ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης.

Διαβάστε εδώ:  ΚΕΑ πληρωμή: Στους λογαριασμούς το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης

Και τα δύο αναγράφονται στο τέλος της εκτύπωσης της αίτησης. Μόνο αν έχει μηδέν εισόδημα, το είναι ίδιο με το ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης. Θυμίζουμε ότι, την ώρα της υποβολής της αίτησης, ενημερώνουμε τον πολίτη για το αν εγκρίνεται η αίτησή του και το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης. Είναι το συμβόλαιό μας με τον πολίτη. Αυτό είναι το ποσό που δικαιούται και το γνωστοποιούμε».

Για τις διασταυρώσεις των στοιχείων, οι πηγές του υπουργείου εξηγούν ότι «Το ελάχιστο που απαιτούμε, είναι ειλικρίνεια, προκειμένου να επιτύχουμε μία άλλη σχέση του πολίτη με την πολιτεία: Εκείνη του αμοιβαίου σεβασμού. Οι διασταυρώσεις που κάνουμε, είναι και απολογιστικές. Για παράδειγμα, θα ελέγξουμε, αν οι φορολογικές δηλώσεις που θα κατατεθούν το 2018 για τα εισοδήματα του 2017, θα συνάδουν με αυτά που έχουν δηλώσει, μέσω των αιτήσεών τους, οι δικαιούχοι του . Σκοπεύουμε να ελέγξουμε αυτά που δηλώθηκαν στις αιτήσεις της πρώτης φάσης (Ιούλιος–Δεκέμβριος 2016) σε σχέση με τις φορολογικές δηλώσεις που θα υποβληθούν τώρα για το 2016. Τέλος, υπάρχουν διασταυρώσεις που δεν μπορούν να γίνουν κατά την υποβολή της αίτησης. Παράδειγμα, αν κάποιος συμμετέχει σε δύο αιτήσεις ταυτόχρονα».