Το 83% των μουσουλμάνων μαθητών παρακολούθησε το μάθημα που δίδαξαν οι ιεροδιδάσκαλοι

Loading...


Αντιπροσωπεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας Θράκης αποτελούμενη από τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και τον γραμματέα, επισκέφτηκε την Βουλή των Ελλήνων προκειμένου να συμμετάσχει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, κατά τη συζήτηση του άρθρου 6 «Θέματα Ιεροδιδασκάλων Ισλαμικής Θρησκείας» του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις».

Στην Επιτροπή πήραν μέρος, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος, ο υφυπουργός, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος και ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων, Γεώργιος Καλαντζής. Στη συζήτηση συμμετείχαν οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΔΕΠ. Ο πρόεδρος της επιτροπής στην συνέχεια έδωσε τον λόγο στον εκπρόσωπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας Θράκης ο οποίος, αφού ευχαρίστησε την επιτροπή για την τιμή και την πρόσκληση, μίλησε για τον θεσμό των ιεροδιδασκάλων και τόνισε την ανάγκη της λειτουργίας αυτού του θεσμού.

Στη συνέχεια παρενέβησαν μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ανάμεσα τους και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτα Δριτσελή η οποία ενδιαφέρθηκε να ενημερωθεί περισσότερο για τον θεσμό των Ιεροδιδασκάλων. Μετά την λήξη της συνεδρίασης τα μέλη του συλλόγου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδο, τον υφυπουργό Παιδείας Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο, με τη βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Έλενα Κουντουρά, τον βουλευτή Ν. Δωδεκανήσου της Ν.Δ. Μάνο Κόνσολα και άλλους συμμετέχοντες βουλευτές.

Στην ομιλία που έκανε στη Βουλή ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας Θράκης Ραχμή Μπασιά, παρουσιάζει σημαντικά στοιχεία για την εφαρμογή του νόμου των ιεροδιδασκάλων. Μεταξύ άλλων είπε: «Είμαστε μουσουλμάνοι και γεννηθήκαμε σε μια όμορφη περιοχή της Ελλάδος, στην ορεινή Θράκη. Όταν ήρθε η ώρα να πάμε στο δημοτικό, πήγαμε στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία. Στα σχολεία αυτά, για όσους δεν γνωρίζουν, τα μισά μαθήματα διδάσκονται στην ελληνική και τα υπόλοιπα μισά στην τουρκική γλώσσα, μεταξύ αυτών και τα θρησκευτικά.

Όταν ήρθε η ώρα να πάμε στο Γυμνάσιο, τότε για πρώτη φορά καταλάβαμε ότι είχαμε επιλογές. Μπορούσαμε να πάμε στο μειονοτικό-λύκειο, μπορούσαμε να πάμε στο Ιεροσπουδαστήριο και τέλος μπορούσαμε να ακολουθήσουμε την Δημόσια Εκπαίδευση. Όσοι από εμάς ακολούθησαν την Δημόσια Εκπαίδευση, βρέθηκαν να αισθάνονται άβολα και αμήχανα, όταν κατά την ώρα των θρησκευτικών, έπρεπε να αποχωρήσουμε από την τάξη, χωρίς να έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε και εμείς τα θρησκευτικά μας την ίδια στιγμή που η ίδια η Πολιτεία μας έχει αναγνωρίσει επισήμως ως «μουσουλμανική μειονότητα».

Γεννηθήκαμε Έλληνες πολίτες, πήγαμε στο στρατό, πληρώνουμε τους φόρους μας και οι γονείς μας δούλεψαν πολύ σκληρά όπως οι υπόλοιποι Έλληνες για να προχωρήσει μπροστά η πατρίδα μας! Πολλοί από εμάς θυμούνται τον πατέρα τους να λείπει μετανάστης μήνες και χρόνια στη Γερμανία, στα καράβια, είτε μέσα στην ενδοχώρα, όπως ακριβώς και οι πατεράδες των χριστιανών φίλων μας

Εδώ και έναν αιώνα χριστιανοί και μουσουλμάνοι ζουν μαζί, προοδεύουν μαζί και υποφέρουν μαζί όπως συμβαίνει τώρα που η χώρα μας ζει τη χειρότερη οικονομική κρίση από το 1950. Η Ελλάδα δεν βαρύνεται με εκείνα που βαρύνουν άλλες δυτικές χώρες στις σχέσεις τους με το Ισλάμ.

Οφείλουμε να τονίσουμε ότι το μάθημα των μουσουλμανικών θρησκευτικών δεν είναι υποχρεωτικό και δεν βαθμολογείται. Όσοι διδάσκουμε στα δημόσια σχολεία είμαστε απόφοιτοι της ΕΠΑΘ ή μουσουλμανικών θεολογικών σχολών. Το μάθημα το παρακολουθεί όποιος θέλει. Αν κάποιος θέλει να μιλήσει για αξιολόγηση τότε νομίζω ότι εμείς αξιολογούμαστε πιο σκληρά από τον καθένα αφού οι μαθητές μας δεν είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν το μάθημα που διδάσκουμε ούτε βαθμολογούνται. Παρόλα αυτά το 83% των μουσουλμάνων μαθητών παρακολούθησε το μάθημα που διδάξαμε.

Η απόφαση της Ελλάδας, της πατρίδας μας, δικαιώθηκε στην πράξη από τους ίδιους τους μουσουλμάνους. Με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων η ελληνική Πολιτεία αποδεικνύει ότι η εφαρμογή του νόμου των ιεροδιδασκάλων δεν ήταν ένα πυροτέχνημα αλλά μια πολιτική που στον πυρήνα της έχει τον σεβασμό της θρησκευτικής ελευθερίας και ιδιαίτερα της θρησκευτικής της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης».



Ετικέτες