Ένοχη σιωπή από την Τουρκία για την πτώση του αεροσκάφους δίπλα από την τουρκική φρεγάτα

Loading...


Ένοχη σιωπή τηρεί η Τουρκία στο ζήτημα της πτώσης (;) του δικινητήριου αεροσκάφος Diamond DA42 σε απόσταση μερικών μιλίων από την τουρκική φρεγάτα «TCG Gelibolu» (F-493) που βρίσκονταν παράνομα εντός της Κυπριακής ΑΟΖ συνοδεύοντας το ερευνητικό σκάφος «Barbaros».

Τη στιγμή που τέθηκαν σε συναγερμό και ξεκίνησαν έρευνες για τον εντοπισμό του δικινητήριου αεροσκάφους τα κέντρα έρευνας και διάσωσης τριών χωρών, της Κύπρου απ’ όπου απογειώθηκε το Diamond DA42 με τους δύο επιβαίνοντες, του Λιβάνου όπου είχε προορισμό και του Ισραήλ, προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η Τουρκία δεν ασχολήθηκε καν με το περιστατικό.

Δεν εξέδωσε ούτε μία ανακοίνωση που να αφορά στο συμβάν, παρ’ ότι πλοία της Άγκυρας βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής από τον τόπο του… εγκλήματος, δεν έχει καταγραφεί κίνηση των τουρκικών σκαφών όσον αφορά στην έρευνα και διάσωση του αεροσκάφους (οι Τούρκοι δεν αφήνουν τέτοιες ευκαιρίες να πέσουν κάτω, όπως κάνουν στο Αιγαίο) και η είδηση, μέχρι και χθες αργά το βράδυ, δεν υπήρχε πουθενά στα τουρκικά ΜΜΕ.

Όλα αυτά είναι τυχαία; Μπορεί ναι μπορεί όμως και όχι. Για ορισμένους, και όχι άδικα, είναι στοιχεία που ενισχύουν την εκδοχή το αεροσκάφος να μην κατέπεσε λόγω κάποιας μηχανικής βλάβης, αλλά να καταρρίφθηκε από τουρκικό πύραυλο.

Απαντήσεις θα δώσουν σίγουρα τα συντρίμμια όταν ανελκυστούν και οι εικόνες από τους δορυφόρους που είναι στραμμένοι στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης δυνάμεων από τη Ρωσία, το Ισραήλ και την Τουρκία.

Έως τότε, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η τουρκική φρεγάτα «TCG Gelibolu» (F-493) κλάσης O.H.Perry βλέποντας ένα άγνωστο ίχνος να πλησιάζει προς το μέρος της να το εξέλαβε ως εχθρικό drone και να το κατέρριψε.

Τα τουρκικά πολεμικά πλοία που συνοδεύουν το «Barbaros» σε μία πρόκληση άνευ προηγουμένου εντός της Κυπριακής ΑΟΖ που θυμίζει τα Ίμια, αντιλαμβάνονται πλήρως πως οι κινήσεις τους είναι εχθρικές. Αυτό αυτομάτως τα θέτει σε θέση άμυνας.

Εικάζεται πώς η τουρκική φρεγάτα μπορεί να «κάλεσε» το αεροσκάφος μέσω ασυρμάτου να δώσει στοιχεία πορείας και όταν ο χειριστής δεν απάντησε να το κατέρριψαν ή απλά να πέρασαν το μικρό αεροσκάφος ως μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό και να το κατέρριψαν.

Η στάση της Άγκυρας έως τώρα δείχνει πώς θέλει κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή της Κυπριακής ΑΟΖ ενισχύοντας τη στρατιωτική της παρουσία, στέλνοντας πολεμικά πλοία κοντά στις πλατφόρμες εξόρυξης φυσικού αερίου και βάζοντας το «Barbaros» να κάνει βόλτες μέσα στα «οικόπεδα 2 και 3» και μέχρι της κυπριακές ακτές.

Οι τουρκικοί «τσαμπουκάδες» γίνονται μάλιστα μέσα στην Κυπριακή ΑΟΖ την ώρα που διεξάγονται ασκήσεις μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ και εκτελούνται ρωσικά γυμνάσια με πραγματικά πυρά. η Άγκυρα θεωρεί την Κυπριακή ΑΟΖ ως «τσιφλίκι» της και δεν διστάζει να στέλνει φρεγάτες, όπως η «TCG Gelibolu» (F-493) να «αλωνίζουν» εντός αυτής.

Οι φρεγάτες κλάσης G έχουν υποστεί ένα μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού το οποίο περιελάμβανε την μετασκευή ενός τουρκικού ψηφιακό σύστημα διαχείρισης μάχης που ονομάζεται GENESIS (Gemi Entegre Savaş İdare Sistemi). [5] Το σύστημα σχεδιάστηκε και υλοποιείται από κοινού από το Τουρκικό Ναυτικό και Havelsan , ένα τουρκικό ηλεκτρονικών συστημάτων και λογισμικού υλικού της εταιρείας. [6] Η πρώτη GENESIS αναβαθμισμένο πλοίο παραδόθηκε το 2007, και η τελευταία παράδοση έχει προγραμματιστεί για το 2011. [7] [8]

Η TCG Gelibolu (F 493) κλάσης O.H.Perry (σε τουρκική υπηρεσία λέγεται πλέον κλάση «G» λόγω της τοποθέτησης του εγχώρια ανεπτυγμένου προηγμένου συστήματος διαχείρισης μάχης GENESIS της ASELSAN το οποίο περιλαμβάνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά και ικανότητες:

-Ανοικτή αρχιτεκτονική
-Ικανότητα εντοπισμού περισσότερων από 1.000 τακτικής στόχους
-Η σύγχρονη ψηφιακή σύντηξη δεδομένων αισθητήρων
-Αυτόματη εκτίμηση απειλής
-Ευκαιρίες πολλαπλής εμπλοκής Όπλων
Link-16 /22

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού την μετέτρεψε στο καλύτερα εξοπλισμένο πλοίο αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο:

-Η προσθήκη ενός 8 κελιών με τετραπλούς εκτοξευτές Mk-41 VLS για Evolved Sea Sparrow , συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης Mk-92
-Η μετασκευή μιας νέας προηγμένης SMART-S Mk2 3D ραντάρ έρευνας αέρα, για να αντικαταστήσει AN/SPS-49
-Η προσθήκη μιας νέας μεγάλης εμβέλειας sonar που προσέδωσε στο πλοίο υψηλές ανρυποβρυχιακές δυνατότητες

Ο επαναγεμιζόμενος εκτοξευτής κάθετης εκτόξευσης Mk-41 VLS έχει τοποθετηθεί μπροστά από τις εκτοξευτές Mk.13.

Επίσης έχει τροποποιηθεί το σύστημα προσγείωσης στην πρύμνη του πλοίου έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενήσει το ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο S-70B Seahawk.

Γενικά ο οπλισμός του σκάφους είναι ενυτπωσιακός:
ύπος: Φρεγάτα
Κυβισμός: 4.100 τόνοι (4.166 t) με πλήρες φορτίο
Μήκος: 135,6 m (444 ft 11 in)
Πλάτος: 13,7 m (44 ft 11 in)
Βύθισμα: 6.7 m (22 ft 0 in)
Κινητήρας: 2 × GE LM 2500 αεριοστρόβιλοι , 41.000 hp (31 MW)
1 έλικα και 2 × έλικες
Ταχύτητα: 30 κόμβοι (56 χλμ/ώρα? 35 μίλι/ώρα)
Εύρος: 5.000 ναυτικά μίλια (9.300 χιλιόμετρα) σε 18 kn (33 km / h)
Συμπλήρωμα: 222 (19 αξιωματικοί, 203 άνδρες)
Αισθητήρες και
συστήματα επεξεργασίας:

Combat Σύστημα Διαχείρισης: GENESIS (Gemi Entegre Savaş İdare Sistemi) [1]

Ραντάρ Αναζήτηση:SMART-S Mk2
Οπλισμός: 1 × Mk 15 Phalanx CIWS
1 × Oto Melara 76 χιλιοστά DP όπλο
8 × Harpoon
32 × SM-1MR
32 × ΕSSM με εκτοξευτές Mk-41 VLS (4 πυραύλους ESSM ανά κάνιστρο MK-41 με τη χρήση τετραπλών κάνιστρων MK25 Quadpack, με 8 κελιά)
Αεροσκάφη που φέρονται: 1 × S-70B Seahawk ή AB-212 (ASW / ASuW / EW)

Φαίνεται πώς η Τουρκία βάζει το φιτίλι στην Ανατολική Μεσόγειο, αυτό δείχνουν και οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου και κανείς δεν ξέρει πότε και πόσο μεγάλη θα είναι η… έκρηξη.



Ετικέτες