Καστοριάς Σεραφείμ: Δεν υπάρχουν άλλοι σωτήρες παρά μόνο ο Χριστός (φωτο)

Loading...


Στην Ιερά Μονή των Αγίων Αναργύρων Μελισσοτόπου Καστοριάς, λειτούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφείμ, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013, ημέρα μνήμης του Οσίου Κυριακού του Αναχωρητού.

Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη, ο οποίος συνοδεύονταν από τον Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ. Αθανάσιο Γιαννουσά, υποδέχθηκε ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αρχιμ. Ευλόγιος Παπαδημητρίου.

Ο Σεβασμιώτατος στο λόγο του, παρόντος πολυπληθούς εκκλησιάσματος, αναφέρθηκε στην προς Κορινθίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου, τον οποίον ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τον ονομάζει «στρατηγό της Εκκλησίας» και πνευματικό Πατέρα όλης της οικουμένης. Και όπως ένας πνευματικός Πατέρας ενδιαφέρεται για την προκοπή των πνευματικών του παιδιών και τη θεραπεία τους από τα ψυχικά νοσήματα, έτσι και ο Απόστολος ενδιαφέρεται, λυπάται, κλαίει, προσεύχεται, αγρυπνεί, διδάσκει, επιπλήττει, στηρίζει τους χριστιανούς και όλα αυτά για την πνευματική τους οικοδομή. Γι’ αυτό και στους Κορινθίους της εποχής του γράφει «Ουχ ότι κυριεύομεν υμών της πίστεως, αλλά συνεργοί εσμέν της χαράς».

«Δεν είναι ο Απόστολος ένας εξουσιαστής και κύριος της πίστεώς τους αλλά απλώς ένας διάκονος του Χριστού, ο Οποίος του έσπειρε το λόγο του Ευαγγελίου».

«Εξουσιαστές απεναντίας είναι οι ψευτοδιδάσκαλοι, οι ψευδοπροφήτες, εκείνοι που υποδουλώνουν πνευματικά, που κατατρώγουν, που καταπιέζουν, που δημιουργούν ομάδες κρούσεως, που δημιουργούν οπαδούς, που φονεύουν κυριολεκτικά και την ψυχή και το σώμα.

Και επικρατεί αυτό το φαινόμενο όταν ατονήσουν τα εκκλησιαστικά κριτήρια των πιστών έναντι των γνησίων ποιμένων της Εκκλησίας. Όταν δηλαδή θέλουν να τους βλέπουν με κοσμικό φρόνημα και όχι εκκλησιαστικό. Όταν τους θεωρούν σαν κάτι το μαγικό και όχι το θεραπευτικό. Γι’ αυτό και ο Απόστολος, όπως πάντοτε φανερώνει μέσα από τις Επιστολές του και συγκεκριμένα στους Κορινθίους το πρόσωπο του Χριστού».

Ο Χριστός για τον Απόστολο είναι ελευθερία. Ο Χριστός είναι η αιτία και το περιεχόμενο της πίστεώς μας. Ο χριστιανός που πιστεύει σημαίνει ότι ακολουθεί το Χριστό και δέχεται με εμπιστοσύνη και συνέπεια τις υποδείξεις και τις συμβουλές Του.

Είναι για τον χριστιανό ο αρχηγός και τελειωτής της πίστεώς μας. Δεν υπάρχουν άλλοι σωτήρες παρά μόνο ο Χριστός ο μοναδικός Σωτήρας.

Και οι Κληρικοί για τον Απόστολο είναι οι Διάκονοι «δι’ων επιστεύσατε» (Α’ Κορ. 3,5), είναι οι υπηρέτες του Χριστού που καταγγέλλουν το θέλημα του Θεού.

Στην Ορθοδοξία δεν πρέπει να υπάρχουν απολυταρχικές τάσεις, ούτε και οχλοκρατία. Τα πάντα ρυθμίζονται με βάση το πρόσωπο του Χριστού και το θέλημά Του.

Γι’αυτό και το κάθε πρόσωπο το οποίο βρίσκεται σε υπεροχή και για το οποίο προσεύχεται η Εκκλησία, το χαρακτηριστικό του γνώρισμα θα πρέπει να είναι η αρετή.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος θα πει χαρακτηριστικά «τούτο άρχων βοηθός αρετής και ανταγωνιστής κακίας».

Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος λέγοντας πως, αν θέλουμε να είμαστε πραγματικοί ποιμένες, ηγέτες με όλη τη σημασία της λέξεως, ιδιαίτερα μέσα στην τραγωδία που βιώνει ο τόπος μας, θα πρέπει α) να βγάλουμε από το μέτωπό μας την ετικέτα του σωτήρος και να αφήσουμε να φαίνεται ο αληθινός Σωτήρας, ο Χριστός, β) να ασκηθούμε στην αρετή και γ) να γίνουμε ανταγωνιστές της κακίας.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, ευχαρίστησε τον Ηγούμενο π. Ευλόγιο και τον Μοναχό Βασίλειο για την υποδοχή και την αγάπη τους.

alt
alt
alt
alt