Συμμετοχή της Ι.Μ. Ιλίου στην ημερίδα ROMED του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΦΩΤΟ)

Loading...


Το πρωί της Μ. Δευτέρας ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας και ο Επιστημονικός Συνεργάτης της Ιεράς Μητρόπολης Ιλίου και υπεύθυνος του προγράμματος «Δράσεις υπέρ του παιδιού και της οικογένειας ΡΟΜΑ» κ. Δημήτρης Ανυφαντάκης παραβρέθηκαν κατόπιν ειδικής πρόσκλησης στην ημερίδα εκπαίδευσης κοινωνικών διαμεσολαβητών Ρομά, που διοργανώθηκε στα πλαίσια των προγραμμάτων ROMED 2/ROMACT που τελούν υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Ευρώπης.

 Η ημερίδα έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις του «Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου» με οικοδεσπότη τον Εθνικό Διαμεσολαβητή του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. Σωτήρη Νικολάου. Οι κοινωνικοί διαμεσολαβητές οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στο πλαίσιο του πρώτου κύκλου του προγράμματος ROMED απασχολήθηκαν στα προγράμματα ένταξης παιδιών ΡΟΜΑ στο σχολείο.

Η πρόσκληση προς τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας να τιμήσει με την παρουσία του τις εργασίες της ημερίδας αυτής δεν ήταν καθόλου τυχαία, καθώς οι προσωπικές του παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες για την ένταξη, την εκπαίδευση και την κοινωνικοποίηση των τσιγγάνων μαθητών μέσα από σύγχρονες δράσεις και προγράμματα, έχουν προκαλέσει πανελλήνιο ενδιαφέρον, αναγνωριζόμενες ως καινοτόμες και πρωτοπόρες τόσο σε εθνικό όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο, καθιερώνοντας παράλληλα την Μητρόπολη Ιλίου ως έναν εξειδικευμένο εταίρο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης , στα θέματα που αφορούν την γνωστική και κοινωνική εξέλιξη της ρομικής νεολαίας στην Ελλάδα, καθώς και στην στήριξη της κοινότητας τον ΡΟΜΑ γενικότερα.

Μετά την ξενάγηση στους χώρους του μουσείου από έμπειρους ξεναγούς ακολούθησε το κυρίως μέρος της παρουσίασης της μέχρι τώρα πορείας του προγράμματος. Κατά τον σύντομο χαιρετισμό του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθναγόρας τόνισε μεταξύ άλλων:

«Είμαι εντυπωσιασμένος και σας συγχαίρω για το πρόγραμμα που μας παρουσιάζετε σήμερα. […] Στην Μητρόπολή μας έχουμε ένα μεγάλο χώρο που ξεκινάει από τα Άνω Λιόσια, συνεχίζει στο Ζεφύρι και ολοκληρώνεται στις Αχαρνές, όπου κατοικεί σημαντικός αριθμός ελλήνων τσιγγάνων. Προβληματίστηκα λοιπόν όταν ανέλαβα την θέση του Μητροπολίτη για το πώς θα μπορέσω να μπω σ’ αυτές τις κλειστές κοινωνίες και άφησα το Θεό να μου δείξει το δρόμο, ασχολούμενος αρχικά με το ζήτημα το παλαιοημερολογιτών στο οποίο έχουμε πετύχει μεγάλη πρόοδο.[…] Όταν αποσπάστηκε ο κ. Δημήτρης Ανυφαντάκης από το Υπουργείο Παιδείας στην Μητρόπολη άρχισα να συζητώ μαζί του για το όνειρό μου να κάνω κάτι για τους Ρομά. Μου πρότεινε λοιπόν αυτός να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα, ζητώντας μου να του περιγράψω τους στόχους που θα ήθελα να έχει ένας τέτοιος σχεδιασμός.

Του απάντησα πως στόχος μου δεν είναι να τους μάθουμε γράμματα, γιατί κάτι τέτοιο το κάνουν στο σχολείο, αλλά να τους βοηθήσουμε να μάθουν μέσα από τον πολιτισμό μας κι εμείς να διδαχτούμε από τον δικό τους, χωρίς να τους αφομοιώσουμε και σεβόμενοι την πολιτιστική τους ταυτότητα.

Έτσι λοιπόν, εδώ και δύο χρόνια λειτουργούμε ένα πρόγραμμα όπου φέτος συμμετέχουν 45 παιδιά, όπου τα βοηθούμε διαδραστικά να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο και την κοινωνία. […] Με μεγάλη μας χαρά ακούσαμε και πέρυσι και φέτος, τους δασκάλους των σχολείων να μας λένε πως από το πρώτο κιόλας διάστημα εφαρμογής του προγράμματος μας, οι μαθητές παρουσίασαν ραγδαία αλλαγή προς το καλύτερο, εντασσόμενοι στο ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι του σχολείου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. […] Το πρόγραμμα μας πιστεύει στην ένταξη και είναι μια ευκαιρία να για πάψουμε να φοβόμαστε εμείς εσάς (σ.σ. τους τσιγγάνους) κι εσείς εμάς. Στην Εκκλησία μας άλλωστε όλες οι διαφορετικότητες μπορούν να συνυπάρξουν».

Τέλος ο κ. Δημήτρης Ανυφαντάκης εξήγησε στα στελέχη και τους διοργανωτές του εκδήλωσης τους στόχους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρότυπου εκπαιδευτικού προγράμματος «Δράσεις υπέρ του παιδιού και της οικογένειας ΡΟΜΑ», εκφράζοντας ταυτόχρονα και την επιθυμία για μελλοντική συνεργασία των δύο προγραμμάτων μέσω ανταλλαγής τεχνογνωσίας, επιστημονικής μεθοδολογίας και εμπειρίας, με σκοπό την αρτιότερη λειτουργία τους και την εμβάθυνση της παρέμβασής τους προς όφελος των ευεργετούμενων μαθητών και των οικογενειών τους.

 

 



Ετικέτες