Πειραιώς Σεραφείμ: «Με τον Ευαγγελισμό, ανοίγουν οι πύλες της ιστορίας και εισέρχεται ο Δημιουργός της ιστορίας»

Loading...


Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου, Φωτογραφίες: Παναγιώτης Καράπασιας
Με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και κατάνυξη, εορτάσθηκε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς. Την Δευτέρα 24 Μαρτίου, παραμονή
της εορτής, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Κατά τη διάρκεια της Ακολουθίας έψαλλαν ο Βυζαντινός χορός του Ναού, υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Αναστασίου Μεντάκη και μέλη του βυζαντινού χορού »ΤΡΟΠΟΣ», υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Δημητρίου Νέντα.
Ακολούθως, πραγματοποιήθηκε λιτάνευση της ιεράς εικόνος του Ευαγγελισμού καθώς και της Τιμίας Κάρας του Αγίου Νικολάου του Πλανά, που φιλοξενείται στον Ναό και θα παραμείνει προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών, έως τις 30 Μαρτίου.

Την Τρίτη 25 Μαρτίου, ημέρα της εορτής του Ευαγγελισμού, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε της πανηγυρικής Θ. Λειτουργίας στον εορτάζοντα Ιερό Ναό. Μετά το πέρας της αρχιερατικής Θ. Λειτουργίας διαβάστηκε σχετική εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου, ενώ τιμήθηκε για την 58η ιερατική του διακονία, οΠρωτοπρεσβύτερος π. Παναγιώτης Τσιάπρας, εφημέριος του Ναού για 29 συναπτά έτη.
Μετά το πέρας του Μεγάλου Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος ΜητροπολίτηςΠειραιώς κ. Σεραφείμ, στην ομιλία που απηύθυνε προς τους χιλιάδες πιστούς που συμμετείχαν και συνέρρεαν συνεχώς, αναφέρθηκε στο μεγάλο, εκπληκτικό και ανεπανάληπτο μυστήριο που συνταρακτικά πανηγυρίζει η Εκκλησία τη μεγάλη αυτή ημέρα. Δηλαδή την αποκάλυψη στο χώρο, την ιστορία και το χρόνο του Αληθινού και Παναγίου Θεού. Αυτόν που ανέμεναν οι άνθρωποι και αναζητούσαν τα έθνη ανά τους αιώνες.

«Και ήρθε η ευτυχισμένη αυτή στιγμή», τόνισε ο Σεβασμιώτατος, «να ανοίξουν οι πύλες της ιστορίας και να καταγραφεί με μία μοναδική και ανεπανάληπτη ωραιότητα, αυτή η έλευση. Μία έλευση που ήταν τελεία ανατροπή όλων των δεδομένων και όλου του συστήματος αξιών του ανθρωπίνου κόσμου. Μία έλευση που απαιτούσε σεβασμό στην ελευθερία εκείνων οι οποίοι θα ευεργετούντο από αυτήν.

Μία έλευση η οποία δεν παρεγνώριζε τα δικαιώματα των ανθρώπων προς τους οποίους απευθύνετο,, που δεν θα εξουσίαζε και δεν θα απαιτούσε γι’ αυτήν αναγνώριση με τη βία».

Στη συνέχεια, ο Σεβ. αναφέρθηκε στις «μοναδικές προδιαγραφές» αυτής της έλευσης. Σε μια απέριττη γωνιά του υπερφίαλου και φαντασμένου κόσμου, σ’ ένα φτωχικό δώμα, σε μια πολίχνη, σε μία απαλή νεάνιδα, ήρθε το μήνυμα της συνεργασίας με τον άνθρωπο.

Ο ανθρώπινος νους εκστασιάζεται μπροστά σε αυτήν τη μοναδική και ανεπανάληπτη πραγματικότητα. Γιατί, όπως εξήγησε ο Σεβ., ο αιώνιος Θεός κατεβαίνει, κενώνεται και συζητά με αυτόν που θα δεχθεί την ευεργεσία, τη λύτρωση, την ελπίδα, το Φως και τελικά τη συνεργασία Του. Και η απάντηση του ανθρωπίνου γένους στον Δημιουργό της Ζωής, έρχεται δι’ Εκείνης: «Ιδού η δούλη Κυρίου…».

Κι έτσι «ανοίγουν οι πύλες της ιστορίας και εισέρχεται ο Δημιουργός της ιστορίας». Και όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε ο Σεβ.: «Όχι βίαια, αλλά με την ανθρώπινη άδεια και συνέργεια. Αυτός που υπερβαίνει τις διαστάσεις του κτιστού και άκτιστου, εισέρχεται μέσα σε ένα ανθρώπινο σώμα. Σμικρύνεται, χωρίς ασφαλώς να μεταβληθεί η Θεία Φύση Του. Και εκεί υπομένει και παραμένει επί εννέα μήνες. Για να αποδείξει ότι ενανθρωπίζεται πραγματικά, ουσιαστικά, απόλυτα, όχι φαινομενικά. Και να προσλάβει τον άνθρωπο μέσα από την μήτρα της ζωής του».

Και ο Σεβ. επανέλαβε με έμφαση, ότι όλο αυτό γίνεται όχι με βία, όπως κάνει η εξουσία και η δύναμη, αλλά με καρτερία και υπομονή. Κι επειδή δεν έχει καμία σχέση με τη φθορά και το θάνατο, γι’ αυτό και συλλαμβάνεται χωρίς ηδονή. Αποδέχεται όμως την ανθρωπίνη φύση σε όλη την πληρότητά της. Κι έτσι γίνεται το όνειρο πραγματικότητα. Ξεκινάει η πορεία 33 χρόνων που οδηγεί στον Σταυρό και δι’ αυτού στην Ανάσταση.

Σε όλα τα υπαρξιακά ερωτήματα του ανθρώπου, απαντά ο Θεός εισερχόμενος στην ανθρώπινη ιστορία και φύση. Και σε αυτό το μοναδικό και ανεπανάληπτο θαύμα, να γίνεται τέλειος άνθρωπος, ο τέλειος Θεός, υπουργός είναι η Υπεραγία Θεοτόκος, Εκείνη το υπουργεί, Εκείνη το συνεργάζεται και το συν-τελεσιουργεί. Και ο Σεβ. συνέχισε: «κάθε ανθρώπινη καρδιά, γίνεται μια μήτρα μέσα στην οποία σαρκώνεται ο Χριστός. Όλοι καλούμεθα να αποβούμε θεοτόκοι, δηλαδή εικόνες της Θεοτόκου. Τελικά, όλο αυτό το θαύμα αποβλέπει στην θέωση του ανθρωπίνου προσώπου».

Και κατέληξε με την ελπιδοφόρα διαπίστωση: «Καμία δυναστεία, καμία δύναμη δεν μπορούν να μας υποτάξουν. Αυτό βίωσαν οι μάρτυρες και οι πατέρες μας».

Να υπενθυμίσουμε ότι εκτός από την Τιμία Κάρα του Αγίου Νικολάου του Πλανά, στο Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς φιλοξενείται και θα παραμείνει επίσης μέχρι τις 30 Μαρτίου, η θαυματουργή ιερά εικόνα της Αγίας Ζώνης, από την Ιερά Μονή Βλαμαρής Σάμου. Τα δύο ιερά σεβάσματα, μεταφέρθηκαν στο Ναό με αφορμή τις εορταστικές εκδηλώσεις«Ευαγγελίστρια 2014».

{youtube}NyPTycz_Ut4{/youtube}



Ετικέτες