Ο τελευταίος Κατανυκτικός Εσπερινός στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Τρυπητής

Loading...


Την Κυριακή 6 Απριλίου 2014 ετελέσθη ο ΣΤ΄ και τελευταίος Κατανυκτικός Εσπερινός στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Τρυπητής, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βρεσθένης κ.κ. Θεοκλήτου και συμπροσευχομένου του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Αμβροσίου.

Τους Εκκλησιαστικούς ύμνους απέδωσε η Χορωδία Αποφοίτων Μαθητών της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, υπό την διεύθυνση του Μουσικοδιδασκάλου κ. Βασιλείου Μπίκου.

Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Παπαθανασίου, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με θέμα: «Το Πανάγιον Όνομα του Κυρίου».

Ο ομιλητής, αναφέρθηκε στο γλυκύτατο όνομα του Κυρίου, του προσώπου που απασχόλησε όλη την ανθρωπότητα ανά τους αιώνες και Τον οποίο οφείλουμε να προσεγγίσουμε με ταπείνωση και ενάντια σε όλους εκείνους που επιθυμούν να Τον παραμερίσουν εμείς να Τον κάνουμε κέντρο της ζωής μας.

Το όνομα «Ιησούς» το έλαβε κατ’ εντολή του ίδιου του Θεού και σήμαινε αυτός που θα σώσει τον κόσμο και με ακρίβεια «Θεός Σωτήρ». Το όνομα «Χριστός» είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον Ιησού. Σημαίνει Μεσσίας, δηλαδή χρισμένος από τον Θεό, ως βασιλιάς και Αρχιερέας.

Έχει κι άλλο όνομα, το «Υιός Θεού», το οποίο περικλείει διάφορα νοήματα, που εμείς ως άνθρωποι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως.

Είναι, επίσης, ο «Ναζωραίος», που δείχνει την καταγωγή Του και που ο Πιλάτος λόγω αυτής ακριβώς της κακόφημης καταγωγής θέλησε να Τον υποβαθμίσει με την γνωστή επιγραφή πάνω στο Σταυρό, που όμως είχε το αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα, κάνοντάς Τον πασίγνωστο με αυτό το όνομα.

Είναι ο «Κύριος και ο Θεός» που κηρύσσει την μετάνοια και νικά τον Διάβολο. Ως «Λόγος» αποτελεί το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, είναι Θεός ίσος προς τον Πατέρα και συνδέεται μαζί Του με μια στενή και μυστηριώδη σχέση.

Είναι ο «Διδάσκαλος», ο «Διάκονος» ως υπηρέτης όλων των ανθρώπων, «ο Δίκαιος Κριτής» που έζησε και δίδαξε την δικαιοσύνη και είναι Αυτός που θα κρίνει δίκαια όλους τους ανθρώπους κατά την Δευτέρα Παρουσία, ο « Αμνός του Θεού», που συμβολίζει την αγνότητα, την υπομονή και την ανεξικακία, αλλά και την εκούσια θυσία, αλλά είναι και ο «καλός Ποιμήν», που προστατεύει τα λογικά πρόβατά Του από τους «λύκους» των αιρέσεων και τα μαζεύει με ασφάλεια στο «μαντρί», δηλαδή στην Εκκλησία.

Άλλα ονόματα που συναντούμε είναι «ο Άρτος ο Ζων», η «Άμπελος», η «Ανάστασις», ο «ΙΧΘΥΣ», ο «Παντοκράτωρ» κ.ά.

Στην σημερινή εποχή, όπου γίνεται προσπάθεια για την πνευματική αλλοτρίωση της νεολαίας, κυρίως, αλλά και την απώθηση της Ορθοδοξίας και την ώθηση των ανθρώπων σε άκρατο υλισμό, πρέπει ο καθένας μας να σκεφθεί αν θέλει έναν Ιησού διωγμένο από κοντά μας, που προκαλεί τον ψυχικό μαρασμό ή έναν Ιησού κοντά μας που φέρνει ευλογία.

Ας πάρουμε ένα από τα πολλά ονόματά Του και ας το ακολουθήσουμε, να Τον επιλέξουμε και να πορευθούμε μαζί Του προς την Ανάσταση.

Μετά το πέρας του Κατανυκτικού Εσπερινού πραγματοποιήθηκε τιμητική εκδήλωση για την συμπλήρωση 44 ετών διακονίας του κ. Νικολάου Πανούτσου, οδηγού του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Αμβροσίου.

Για την πολυετή και ακάματη προσφορά του μίλησε ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, Αρχιερατικός Επίτροπος Αιγίου, ενώ ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, εμφανώς συγκινημένος, τον ευχαρίστησε για όλα αυτά τα χρόνια που υπήρξε πολύτιμος βοηθός και συνεργάτης του, προστρέχοντας πάντοτε κοντά του με θυσιαστική αγάπη. Στον κ. Πανούτσο, απενεμήθη τιμητική πλακέτα, την οποία παρέλαβε συγκινημένος.