Α’ Κατανυκτικός Εσπερινός στην Ι.Μ Καλαβρύτων (ΦΩΤΟ)

Loading...


Στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγίου τελέσθηκε ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου.

Τους ύμνους απέδωσε χορωδία Ιεροψαλτών υπό την Διεύθυνση του καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής κ. Βασιλείου Μπίκου.

Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αμβρόσιος Γκουρβέλος, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πατρών, με θέμα: «Έφτασε καιρός, η των πνευματικών αγώνων αρχή».

Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που η Εκκλησία ορίζει ως στάδιο αρετών, στο οποίο μπορεί ο άνθρωπος ελεύθερα να εισέλθει και να αγωνιστεί για την απόκτηση των αρετών που τον θα τον καταστήσουν όμοιο με τον Θεό.

Κατά την περίοδο αυτή η Εκκλησία προβάλλει τρεις αρετές, τη νηστεία, την προσευχή και την μετάνοια. Η νηστεία αποτελεί ένα στάδιο κάθαρσης από τα ανθρώπινα πάθη, είναι η λελογισμένη εξασθένηση του σώματος, ώστε το πνεύμα να κυριαρχεί στη σάρκα.

Πρέπει να συνδέεται με την ελεημοσύνη, ενώ προϋποθέτει την αλληλοσυγχώρηση και την αποφυγή της κατακρίσεως, της περιφρόνησης και της υπεροψίας, ενώ οφείλει να είναι χαρούμενη και αρχοντική, διακριτική και ταπεινή.

Όμως, η αύξηση του βιοτικού και μορφωτικού επιπέδου έχουν απομακρύνει τον σύγχρονο Έλληνα από την Εκκλησία, αγνοώντας τις περιόδους νηστείας και προσευχής, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου του και οδηγείται στο σημείο να χλευάσει την παράδοσή του ως κάτι συντηρητικό και οπισθοδρομικό, καταλύοντας κάθε αξία όπως η οικογένεια, η τιμιότητα, η εργατικότητα κ.ά.

Η νηστεία συνδέεται άρρηκτα με την προσευχή και η Μεγάλη Τεσσαρακοστή με τις μεγάλες Ακολουθίες αποτελεί ένα ταχύρρυθμο «φροντιστήριο», που οδηγεί στην λύτρωση από τις αμαρτίες, καθώς η λατρεία της Εκκλησίας μας είναι ασκητική και συμμετέχει ενεργά, εκτός από την καρδιά και το νου, ολόκληρο το σώμα με την ορθοστασία, τις μετάνοιες κλπ.

Η λατρεία αποτελεί την οδό για την αιώνια βασιλεία και ο σύγχρονος άνθρωπος χρειάζεται μια συστηματική αγωγή στην πνευματική ζωή, καθώς την αγνοεί σχεδόν παντελώς.

Οι δύο προαναφερθείσες αρετές οδηγούν στην μετάνοια. Ο σημερινός άνθρωπος πρέπει να βρει τον εαυτό του, καθώς οι καθημερινές του βιοτικές ανάγκες και ασχολίες και το άγχος που τον διακατέχουν, τον έχουν αποξενώσει από αυτόν, η ψυχή του υποφέρει και χάνει τον προορισμό της, ενώ δεν βρίσκει τον χρόνο να την προσφέρει στο συνάνθρωπο.

Η Εκκλησία καλεί τον άνθρωπο σε μια γνωριμία με τον εαυτό του, σε μια επιστροφή σε αυτόν και σε μια ανακαίνισή του. Όλη αυτή η διαδικασία θα πρέπει να επισφραγιστεί με την εξομολόγηση.

Τελικά, η Εκκλησία τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή καλεί όποιον επιθυμεί να εισέλθει στο στάδιο των αρετών, αφού ζωστεί καλά στη μέση του τον αγώνα της νηστείας, διότι αγωνίζεται σύμφωνα με το νόμο του Θεού και αφού σηκώσει πάνω του την πανοπλία του Σταυρού, ας αντιμετωπίσει με ανδρεία τον εχθρό και θα έχει σαν τείχος του την πίστη και σαν θώρακα την προσευχή και σαν περικεφαλαία την ελεημοσύνη και σαν μαχαίρι τη νηστεία, η οποία κόβει από την καρδιά κάθε κακία.

Όποιος το κατορθώσει, θα λάβει σαν βραβείο τον στέφανο της νίκης από τον Βασιλέα των πάντων Χριστό την ημέρα της Κρίσεως.

 

 

 

 

 

 

 


 



Ετικέτες