Οι μπίζνες του αινιγματικού Ι. Καραγιώργη

Loading...


Το 2011 άρχισαν οι φήμες πως ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης πραγματοποιεί μεγάλο «comeback». Λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα έτρεχε στα δημοσιογραφικά «ρουλεμάν» η είδηση ότι μπαίνει στον Alpha του Δημήτρη Κοντομηνά.

Μάλιστα ακούστηκε (απ’ όσους δεν γνωρίζουν την ανθρωπογεωγραφία της Κάντζας) ότι ο Δημήτρης Κοντομηνάς ετοίμαζε και γραφείο δίπλα από το δικό του για τον Καραγιώργη. 

Πριν από μία δεκαετία το όνομά του ενεπλάκη (χωρίς διάψευση) στα διοικητικά της ΑΕΚ. Αυτές τις ημέρες το όνομά του κυκλοφορεί και πάλι σε ορισμένους κύκλους, καθώς φέρεται ότι εξετάζει τη συμμετοχή του στα media.

Ομως κάποιοι αμφισβητούν την έκβαση του τρέχοντος εγχειρήματός του και παραπέμπουν στις προαναφερθείσες περιπτώσεις ως απόδειξη ότι οι προσδοκίες που κάθε φορά οικοδομήθηκαν με την ανοχή του, αν όχι και με την παρότρυνσή του, κατέρρευσαν.

Ο αινιγματικός εφοπλιστής δεν είναι γνωστός στο Λιμάνι σήμερα για την επιχειρηματικότητά του, ούτε για τις κοινωνικές εμφανίσεις του που σπανίζουν, ούτε για πόζες στις φωτογραφίες του κοινωνικού happening, αν και τον έχουν δει συχνά σε διακεκριμένα spots όπως το Matsuhisa. Και υπάρχει λόγος τόσο για το πρώτο όσο και για το δεύτερο.

Οι παλαιότεροι τον θυμούνται για την υπόθεση της Silver Carriers. Της ναυτιλιακής του που στα μέσα της δεκαετίας του ’90 καταστράφηκε προκαλώντας ένα δικαστικό θρίλερ αντιπαραθέσεων με τις δανείστριες τράπεζες, το οποίο δεν ήταν καθόλου σύνηθες εκείνη την εποχή.

Αλλοι πάλι τον θυμούνται για τις περιπέτειες που πέρασε όταν μετά το διαζύγιό του έκανε σχέση με τη λάθος γυναίκα ή καλύτερα «τη γυναίκα του λάθος άντρα». Μάλιστα σε αυτή την υπόθεση αποδίδουν ορισμένες πηγές το εξαιρετικά χαμηλό προφίλ που «αναγκάστηκε να διατηρήσει έκτοτε». Ξαναβγαίνει λοιπόν στο προσκήνιο ο Γιάννης Καραγιώργης; Αληθεύουν οι πληροφορίες που τον θέλουν να δρομολογεί την είσοδό του στο μετοχικό κεφάλαιο ταλαιπωρημένου μέσου για το οποίο ενδιαφέρθηκε και το 1993, όταν δεν ήταν όμως ταλαιπωρημένο; Ο καιρός θα δείξει… Οπως επίσης θα δείξει αν διαθέτει την όρεξη και την οικονομική επιφάνεια να συμμετάσχει σε ένα δαπανηρό «σπορ» όπως είναι ο Τύπος.

Δείκτες του μέλλοντος

Επειδή όμως η ιστορία είναι πάντοτε ένας σχετικά καλός δείκτης του μέλλοντος, οι προηγούμενες δύο δεκαετίες δεν δίνουν πολλές πιθανότητες στις προσδοκίες που καλλιεργούνται (καλλιεργεί;) εκ νέου γύρω από το όνομά του. Η ναυτιλιακή Silver Carriers, συμφερόντων του Γιάννη Καραγιώργη, κατέρρευσε το 1995. Το story περιλαμβάνει ότι αυτές οι υποθέσεις συνήθως συνεπάγονται.

Οι πιστώτριες τράπεζες όπως η Bank Bruxelles Lambert (μετέπειτα απορροφήθηκε από την ING) κυνήγησαν με κατασχέσεις πλοία του στόλου της Silver Carriers. Και μετά στράφηκαν και κατά της ιδιωτικής περιουσίας του Καραγιώργη.

Η γαλλική Banque Paribas (μετέπειτα BNP) είχε μάλιστα επιτύχει να παγώσει περιουσιακά στοιχεία του παγκοσμίως, εξαιτίας των οφειλών του εφοπλιστή προς αυτή, λένε εκείνοι οι επαΐοντες της Ακτής Μιαούλη, που έχουν την πιο δυνατή μνήμη. Θυμίζουν επίσης πως η γερμανική Berliner Bank AG, που είχε χρηματοδοτήσει κάποια από τα πλοία του στόλου του Καραγιώργη, «είχε πικαριστεί τόσο πολύ, που στράφηκε ακόμη και εναντίον της ναυλομεσίτριας Cleaves, μέλος του ομίλου της Inchcape Shipping Services, για τις αποτιμήσεις που είχε κάνει για τα πλοία του Καραγιώργη, περίπου επτά στον αριθμό, βάσει των οποίων χρηματοδοτήθηκε από τους Γερμανούς, προφανώς με περισσότερα λεφτά απ’ ό,τι άξιζαν τελικά τα καράβια».

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο Καραγιώργης διαχειριζόταν έναν στόλο από 13 πλοία μέσω της Silver Carriers. Ο αριθμός των πλοίων όμως αποδείχθηκε γρουσούζικος, αφού «η ναυτιλιακή κατέρρευσε έπειτα από πυρκαγιά που ξέσπασε το 1994 στο υπερδεξαμενόπλοιο «Στολίδι», η οποία κόστισε τη ζωή σε είκοσι μέλη του πληρώματος» αναφέρουν δημοσιεύματα της εποχής που ήρθαν στην προσοχή της «Εspresso».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το τάνκερ ήταν υποασφαλισμένο, μια κίνηση που συχνά συνδέεται με «άτσαλες προσπάθειες μείωσης των λειτουργικών εξόδων», με αποτέλεσμα να επωμιστούν η πλοιοκτήτρια και ο Καραγιώργης, προσωπικά, τεράστια οικονομικά βάρη.

Οι πρώτες κατασχέσεις

Οι πιστώτριες τράπεζες Berliner Bank, Banque Paribas και Bank Bruxelles Lambert προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους που άρχισαν να μην εξυπηρετούνται, σύντομα άρχισαν τις κατασχέσεις.

«Εκτοτε δεν έχει ακουστεί ξανά μεγάλη επιχειρηματική προσπάθειά του στη ναυτιλία, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν έχει συμφέροντα ο άνθρωπος» σχολιάζει εφοπλιστής που έχει κάτσει στο τραπέζι μαζί του και θυμάται τις ιστορίες αυτές. Ο Καραγιώργης, σύμφωνα με πληροφορίες, διατηρεί ναυλομεσιτική εταιρία και φέρεται ότι έχει μετακομίσει προ ολίγων ετών σε πολυτελές διαμέρισμα στον Λυκαβηττό, στο όποιο μάλιστα κατοικούσε παλαιότερα ο επιχειρηματίας Ευτύχης Βασιλάκης.

Οσο περιπετειώδης φαίνεται η επαγγελματική ζωή του, άλλο τόσο -ίσως και περισσότερο- είναι η προσωπική ζωή του. Ο πρώτος γάμος του και μετέπειτα διαζύγιο ήταν με την Ιωάννα Πάικου. Μέλος της οικογενείας Πάικου, ο πατέρας της είναι ο άνθρωπος που είχε χαρίσει το ακίνητο στο Βερολίνο όπου στεγάστηκε η ελληνική πρεσβεία. Με την Ιωάννα απέκτησε προ δύο και παραπάνω δεκαετιών και παιδί.

Στη συνέχεια οι προσωπικές περιπέτειές του του στοίχισαν συναισθηματικά, κοινωνικά και πιθανότατα επαγγελματικά! 

Kαί σήμερα μαθαίνουμε ότι έγινε κουμπαριά με ρώσο μεγιστάνα για να αγοράσει τα ελληνικά κανάλια…

Αλλά αν κρίνει κανείς με όσα αναφέρει η εφημερίδα, είναι πλέον σόγουρο ότι έτσι …δεν μπορούν να διατηρηθούν τηλεοπτικοί σταθμοί…



Ετικέτες