Μονή Ζωγράφου

Loading...


Μονή Ζωγράφου

Ιδρύθηκε λίγο πριν το 980, προφανώς από κάποιο αγιογράφο ονομαζόμενο Γεώργιο. Από τα βυζαντινά χρόνια ήδη άρχισε να δη­μιουργείται η παράδοση να μονάζουν στη Ζω­γράφου βούλγαροι μοναχοί, αλλά πάντα η Μονή ήταν επανδρωμένη με μοναχούς πολλών εθνοτήτων μόλις το 1845 επικράτησε η συ­νήθεια να χρησιμοποιείται μόνον η βουλγα­ρική γλώσσα στις ακολουθίες, ενώ μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν ισότιμα και η ελληνική. Το Καθολικό τιμάται στον άγιο Γεώργιο και είναι κτίσμα του 1801, με τοιχογραφίες του 1817. Τα σημαντικώτερα από τα κειμήλια της είναι η «αχειροποίητος» εικόνα του αγίου Γεωργί­ου την οποία η παράδοση συνδέει με τους κτήτορες της Μονής, μιά άλλη εικόνα του ιδίου Αγίου και το χειρόγραφο του μοναχού Παϊσίου Χελανδαρινού (18ος αι.) στο οποίο γρά­φηκε η πρώτη σύνθεση της ιστορίας του βουλ­γάρικου έθνους.

The monastery was founded shortly before 980, apparently by an iconographer named George, zographos meaning painter. The tradition of accepting Bulgarian monks at Zographou had already begun in Byzantine times, but the monastery always had monks from many nations. Services were held exclusively in Bulgarian only from 1845, before then Greek had been equally used. The katholikon is dedicated to St. George and was built in 1801 and frescoed in 1817. The most important relics are the «acheiropoietos» (not-made-by-hands) icon of St George, traditionallty associated with the monastery’s founders, another icon of the same saint and the manuscript of the monk Paisios of Chelandari (18th cent.) containing the first complete history of the Bulgarian nation.

 

Λεζάντες Φωτογραφιών

Moni Xiropotamou 01

Η Ιερά Μονή Ζωγράφου. Εξωτερική άποψη.

Holy Monastery of Zographou. External view.

Moni Xiropotamou 02

Η φιάλη και η τράπεζα.

The phiale and refectory.

Moni Xiropotamou 03

Η νότια όψη του καθολικού.

The katholikon from the south.

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού

Ματιές στον Άθω – Images of Athos

Έκδοση 3η, Άγιον Όρος 2007

ISBN 960-7735-04-8

 



Ετικέτες