Τα «καρφιά» Ιερώνυμου προς ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσή Αυγή

Loading...


Του Μάνου Χατζηγιάννη

Κανείς δεν πρόσεξε τα χθεσινά καρφιά του Αρχιεπισκόπου. Το «Αγιορείτικο βήμα» όμως, όπως πρώτο  ανέλυσε το Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του κ. Ιερώνυμου κι έδωσε το… ζουμί με την πρόταση για την διάθεση εκκλησιαστικής γης,  όταν οι υπόλοιποι αναφέρονταν μονάχα στις γιορτινές ευχές, διέκρινε και χθες το βαθύτερο νόημα.

Ο Αρχιεπίσκοπος, λοιπόν, χθες στην 9η επιστημονική συνάντηση θεολόγων καθηγητών γυμνασίων και λυκείων της Ι. Μητρόπολης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως θέλησε να ξεχωρίσει τη φιλανθρωπία από τον ακτιβισμό λέγοντας:
«Το να δίνω ένα πιάτο φαγητό στους αδελφούς μου και να ασχολούμαι με αυτό μετά το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, μετά το κήρυγμα, δεν είναι ακτιβισμός είναι φιλανθρωπία. Καλούμαστε να εφαρμόζουμε την Λειτουργία και μετά τη Θεία Λειτουργία. Αυτά που νιώθουμε στη Θεία Λειτουργία να τα κάνουμε πράξη. Αυτό είναι ορθοδοξία και Ορθοπραξία».

Και ποιος είναι ο κατεξοχήν εκφραστής του ακτιβισμού; Μήπως η Αριστερά;

Το μήνυμα αυτό, λοιπόν,  αποτελεί έμμεση απάντηση στον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος στις αρχές του μήνα σε συνέντευξή του με αφορμή τότε και το συνέδριο «Εκκλησία και Αριστερά», επιχειρούσε εναγκαλισμό με την Εκκλησία και δήλωνε :«Η Αριστερά με την Εκκλησία χρόνια τώρα έχουν παράλληλες διαδρομές, διαφορετικές κοσμοθεωρίες αλλά ένα κοινό παρονομαστή: την αγάπη για τον συνάνθρωπο, που ιδίως σε αυτή την δύσκολη περίοδο της κρίσης δεν πρέπει να μείνει κανείς μόνος του»

Ο Αρχιεπίσκοπος λοιπόν επιχειρεί να ισορροπήσει την κατάσταση μετά την μεγάλη συζήτηση που προέκυψε περί γεφυρών με το ΣΥΡΙΖΑ. Ενδιαφέρον πάντως έχει το γεγονός πως η κίνηση αυτή έρχεται λίγες μέρες μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό.

Τα μηνύματα του Αρχιεπισκόπου όμως δε σταματούν εδώ. «Θα αγαπήσεις το Θεό σου, με όλη τη δύναμη της ψυχής σου και έπειτα τον πλησίον σου και «πλησίον» είναι οποιοσδήποτε άνθρωπος βρίσκεται πλάι μας, δικός μας, ξένος, σαν τον ίδιο σου τον εαυτόν.». Η αρχιεπισκοπική εξήγηση πως πλησίον είναι και ο ξένος αποτελεί έμμεση απάντηση και στη Χρυσή Αυγή, η οποία επίσης με διαφόρους τρόπους επιχειρεί εδώ και καιρό να προσεγγίσει την Εκκλησία.